Automobiileja ja höpinöitä automobiileista.

Aloittaja CC, 13 tammikuu, 2020, 23:25

« edellinen - seuraava »

CC

Ehdinpäs ennen kaarnea...ja kuvan henkilö ei ole kaarne...vaan Markku ja Markku ei kirjoittele täällä...mutta sattui kuvaan. Kuvassa Satakunnan Mobilistien kalustoa... Mersu linjuri vuodelta 1959 ja A Ford vuodelta 1929.
Inspector

sämpy

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Pertti K

Pitäiskö määritellä automobiili? Ennen sotia tehty? Jaa mutta eihän se edes tuo linjuri kelpaa silloin.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

NonSenCe

mobiili kai on jo museoiän ylittänyt auto.

-------

ja aika hyvin bongattu, se taustalla olija taitaa olla itseasiassa se punanen neckar jagst joka on usein mukana tapahtumissa täälläpäin.. samanlainen kotterohan se on.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

CC

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 15 tammikuu, 2020, 17:57Pitäiskö määritellä automobiili? Ennen sotia tehty? Jaa mutta eihän se edes tuo linjuri kelpaa silloin.

Jaa enpä tiedä miten sen määrittelis...mutta eipä meilläpäin se ole turhan tarkkaa...ei ole meidän tapahtumista mitään harrasteautoja pois käsketty...vaikka olis uudempia tai rakennettuja...kuminpolttoa on kyllä vähän koitettu rajoittaa...
Inspector

Coronet-66

Jos mobiili on pussihousuauto niin eikö nyt jo 1990 Nissan Sunny oo mobiili. Pääseekö harrasteparkkiin?
MoPar on ParSa

BBLate

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 15 tammikuu, 2020, 19:32mobiili kai on jo museoiän ylittänyt auto.

-------

ja aika hyvin bongattu, se taustalla olija taitaa olla itseasiassa se punanen neckar jagst joka on usein mukana tapahtumissa täälläpäin.. samanlainen kotterohan se on.
Niitäkö tehtiin itä-saksassa?

Pande

Lainaus käyttäjältä: BBLate - 16 tammikuu, 2020, 20:09
Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 15 tammikuu, 2020, 19:32mobiili kai on jo museoiän ylittänyt auto.

-------

ja aika hyvin bongattu, se taustalla olija taitaa olla itseasiassa se punanen neckar jagst joka on usein mukana tapahtumissa täälläpäin.. samanlainen kotterohan se on.
Niitäkö tehtiin itä-saksassa?
Ei vaan Neckar oli länsisaksalainen Fiat-lisenssivalmiste. Neckar Jagst oli Fiat kuussatasta vastaava tuote.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Teesi

Lainaus käyttäjältä: Coronet-66 - 16 tammikuu, 2020, 12:15Jos mobiili on pussihousuauto niin eikö nyt jo 1990 Nissan Sunny oo mobiili. Pääseekö harrasteparkkiin?
Tai tuo mun avo C4 87 museorekkarissa,uskaltaisko moblareiden joukkoon?
Pitkä päätyyn ja kaljalle.
Pussihousu avoC4
Volle

Wakasaki

Springer

Olisihan outoa jos sinne ei voisi mennä muumiohyväksytyllå kulkineella.

Janne-Pekka

En oikein itekkään miellä tuota minun -77 pussihousuCarinaakaan automobiiliksi, vastahan nuo oli uusia.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

mitzi

Fiat 600:n itäkopiohan oli Jugoslaviassa tehty Paskava 750.

sämpy

Pistellään nyt tännekin jotain...

Tuollainen projekti tuli otettua talteen, mutta katsotaan kuka/koska senkin tekee.
Jos oli 20 vuotta sitten tekijämiehet kateissa, niin ei ne ole ainakaan lisääntynyt.

Fiat 1500 6C vm. 1935. 2kpl Suomessa, toinen oli Salossa ja nyt Tampereella, en tiedä onko valmistumassa. Lisäksi Tammelassa oli yksi koriraato mutta tiettävästi paalattu.

Löysin yhden moottorin, josta olen yrittänyt hieroa kauppoja. Kulkeutunut Virosta ja siellä pitäisi olla vielä 1-2kpl lisää, mutta ei yhtään koria. Yhdestä moottorista oli siellä kuulemma jemmattu mäntä-kiertokankisetti sodan alla, ettei itäystävä veisi autoa. Mutta sitä settiä ei koskaan kuulemma löytynyt eikä autoa saatu enää kasaan. Ja nyt kori kai hävinnyt.

No sen Suomessa olevan moottorin virolainen omistaja haluaisi vaihdossa LT:n moottorin, mutta ei ole vielä selvinnyt minkävuotiseen. Toivottavasti saataisiin kaupat onnistumaan niin olisi ainakin 2 moottoria joista kasata yksi.

Muita puutteita ohjausvaihde, takapenkki, varapyörä ja perän sisäänmenoakseli. Sekä etuvalot ja niihin kuuluvat peltisuojat jotka myötäilee lokasuojaa.

Osavihjeitä eritoten Suomesta saa laittaa. Ulkomailta toki löytyisi rahalla, mutta taidan odottaa niiden kanssa että tämä on aktiivivaiheessa.

En nyt laske itseäni miksikään pussihousuksi, mutta olisihan tuo hienoa saada liikenteeseen. Aika näyttää.



Tämä oli forssassa, mutta meni säilyketölkiksi. Tarjosin satasen ja omistaja jäi harkitsemaan eikä ottanut enää yhteyttä. Olisi pitänyt vaan ottaa irti mitä sai, mutta ei silloin tiennyt että joskus olisi tällainen auto. Tässä oli toinen lokasuojan lamppukoppa tallella + listat siihen ympärille jotka näkyy kuvassa.



Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Classic1964


CC

Lainaus käyttäjältä: Coronet-66 - 16 tammikuu, 2020, 12:15Jos mobiili on pussihousuauto niin eikö nyt jo 1990 Nissan Sunny oo mobiili. Pääseekö harrasteparkkiin?

Sillä voi päästä vaikka näyttelyriviin...
Inspector