Mobilisti lehti

Aloittaja Barfly, 29 tammikuu, 2021, 14:24

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 26 elokuu, 2025, 15:19Mä olen ottanu ton paikallisen lehden parin talon päässä asuvan Matin kanssa puokkiin. Se ehtii hyvin lukee sen ennenku mä herään ja tuo sen kuistille.
Oli mulla tämmönen edellisessä osoitteessa. Lehti tuli minulle ja sit luettuani tiputin naapurin luukkuun ja vissiin hän taas edelleen seuraavalle.

Noita paperilehtiä ei tule enää kovin monelle, joten ei ole enää kimppakaveria. Paperinkeräyslaatikko ei täyty entiseen malliin.

Kirjakaupatkin katoaa. Ja kauppojen lehtihyllyissä on lähinnä sanaristikkoja.

Harri S

Mulle tuli hesari monta vuotta mutta sitten lehden ilmapiiri alko poikkeamaan melkoisesti omasta ajattelustani ja viimeinen niitti oli lopulta yksi sunnuntaihesarin artikkeli jonka jälkeen soitin sinne että lehteä ei tartte enää jaella meikäläisen osoitteeseen ja jomaksetut tilausrahat voitte pitää.

Vaimo tilas hesarin jonku nettitarjousjakson viime vuonna johon kuului sunnuntain paperinen numero. Toki tarjos mullekin tunnareita mutta sanoin että en tarvi niitä kun en edelleenkään sitä lehteä lue. Sunnuntailehdet jäi lukematta myös mutta käytin ne hyväkseni Toronadoa maalatessa, kun tottunu maalauksessa vanhoilla sanomalehdillä suojaamaan ja sunnuntain hesarista saa paljon paperia. Et ei se ihan turha tilaus ollu.

Aalto

Melkein tarkalleen samat sanat sanosin hesarista. Tänä vuonna olen ottanut parin kuukauden ajalta nipun luettuja hesareita vanhemmilta. Oli siellä ihan hyviä juttuja aina sillon tällön. Mutta keskimäärin sen lehden jutut on haitallisia veren paineelle ja mielialalle.

Mobilisti on yks niistä harvoista suomalaisista lehdistä jota lukiessa mieliala pysyy kivana. Ei kyl siinäkää aina osuta maaliin muttan hyvää yritystä niillä kuiteki on.

Mutta miksi niin monet saksalaiset ja ranskalaiset autolehdet on oikeestaan helvetin hyviä, hauskoja, mukavia, viihdyttäviä? Ja kun ne maksaa aina pitkälti alle kympin ku kaupasta ostaa.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 26 elokuu, 2025, 15:19Mä olen ottanu ton paikallisen lehden parin talon päässä asuvan Matin kanssa puokkiin. Se ehtii hyvin lukee sen ennenku mä herään ja tuo sen kuistille.
Meillä on samantyyppinen ratkaisu maapurin kanssa. Tosin se maksaa lehdet kokonaan ja minä pidän talvella tien auki.
Lehti ei kyllä yleensä tule ihan samana päivänä mutta ihan riittävän tuoreena, kyllä sillä hellan/uunin/kiukaan sytyttää.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 26 elokuu, 2025, 21:11Meillä on samantyyppinen ratkaisu maapurin kanssa. Tosin se maksaa lehdet kokonaan ja minä pidän talvella tien auki.
Lehti ei kyllä yleensä tule ihan samana päivänä mutta ihan riittävän tuoreena, kyllä sillä hellan/uunin/kiukaan sytyttää.
Meillä tää on kyllä toiminu pääsääntöisesti aika upeesti. Kun pistän kahvinkeittimen päälle ja meen kattoon kuistin postilaatikon, niin lehti sieltä löytyy. Jotain kyllä vois maksaa jo siitäkin, ettei tartte hakee sitä lehtee 200m päästä tosta bussin kääntöpaikalta. Varsin talvella jossain vitun räntäsateessa.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 elokuu, 2025, 11:53Joo mää tuosta taannoin mainitsin: https://kellari.vip/index.php?topic=799.0 Silloin ei tainnut kyllä tuollaista sovellusta olla vaan selainpohjainen ja aika kömpelö. Ei huvikseen jaksanut luesekella niinku ei mitään muitakaan e-kirjoja tai -lehtiä.

Mutta onkohan niin että valikoimat riippuu minkä kirjaston aisakas sattuu olemaan.
Hieman aiemmin luin pienempää valikoimaa lehtia piki.pxview.fi tai jotakin sinnepäin. Senkin minulle opastivat mökkikunnan kirjaston tädit. Ja sinne menin just sen kunnan kirjaston kortilla. Se sitten lakkasi toimimasta ja kysymään tiskiltä ja sain tietää tästä.

Vertailun vuoksi menin 2025 alussa Pasilan kirjastoon, missä on ollut Kopteri, molemmat Mobilistit, TM:t, V8 ja paljon muuta harrastelehteä. Ja puusilmäkin näki, ettei "nyt ole kaikki kunnossa". Stadilaisen kirjaston virkailija kertoi "suurista säästöistä". Ei mitään, että nyt nämä on netissä.

Mä olin oikein suunnitellut eläkkeelle laskeutumisen jälkeiseen elämään 1-2 krt kuukaudessa "Pasilaan lukuhetkelle" ja sitten "maailmani romahti". Mut nyt kun ajattelen, niin parempihan tämä näin on. Voin selata minkä vaan lehdykän vaikka rantasaunaa lämmittäessäni.

Ratkotaanpa tuo vaikuttaako kotikunta? Mun jo mainitsemien lisäksi siellä on autopuolelta joku tuuninkilehti. Näkyykö ne muille yrittäneille?

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 27 elokuu, 2025, 01:00Meillä tää on kyllä toiminu pääsääntöisesti aika upeesti. Kun pistän kahvinkeittimen päälle ja meen kattoon kuistin postilaatikon, niin lehti sieltä löytyy. Jotain kyllä vois maksaa jo siitäkin, ettei tartte hakee sitä lehtee 200m päästä tosta bussin kääntöpaikalta. Varsin talvella jossain vitun räntäsateessa.
75 vuoden komeassa iässä tai liikuntarajoitteisena voi tilata lähijakelun. Kerrostalossa ovat toistaiseksi jakaneet luukkuun ilman ikärasismia.

Joskus 80-luvun loppupuolella ostin tekniikan takia flipatun Dartin. Ikkunatkin oli jääneet kaatoon ja mä olin irroitellut luukut ja ovet, koska hylsy oli aie hävittää. Sillä avomallilla mä sit kaljakorin päällä istuen kävin hakemassa anoppilan postit laatikolta 150-200 metrin päästä.

Se hylsy hävisi ketterästi. Kylän kollit olivat saaneet vainun a-koppien hautuumaasta ja tulivat kysymään, olisko mulla ylimääräisiä papereita moiseen autoon. Olihan mulla. Eikä maksa mitään, kun vain viette tuon ruttuisen kopan TÄNÄÄN pois. Ne sahasi ja kirveili sen Dartin kahtia, jotta saivat vietyä puoliskot kevytperäkärrissä. Näin se toimii!

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 27 elokuu, 2025, 11:33Hieman aiemmin luin pienempää valikoimaa lehtia piki.pxview.fi tai jotakin sinnepäin. Senkin minulle opastivat mökkikunnan kirjaston tädit. Ja sinne menin just sen kunnan kirjaston kortilla. Se sitten lakkasi toimimasta ja kysymään tiskiltä ja sain tietää tästä.

Vertailun vuoksi menin 2025 alussa Pasilan kirjastoon, missä on ollut Kopteri, molemmat Mobilistit, TM:t, V8 ja paljon muuta harrastelehteä. Ja puusilmäkin näki, ettei "nyt ole kaikki kunnossa". Stadilaisen kirjaston virkailija kertoi "suurista säästöistä". Ei mitään, että nyt nämä on netissä.

Mä olin oikein suunnitellut eläkkeelle laskeutumisen jälkeiseen elämään 1-2 krt kuukaudessa "Pasilaan lukuhetkelle" ja sitten "maailmani romahti". Mut nyt kun ajattelen, niin parempihan tämä näin on. Voin selata minkä vaan lehdykän vaikka rantasaunaa lämmittäessäni.

Ratkotaanpa tuo vaikuttaako kotikunta? Mun jo mainitsemien lisäksi siellä on autopuolelta joku tuuninkilehti. Näkyykö ne muille yrittäneille?

11 lehteä näkyi minulla. AutoBild, V8, GTI magazine, mobilisti, bike, vm, tuulilasi, amerikan rauta, klassikot, vanhat koneet ja mobilisti senior.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 27 elokuu, 2025, 11:33Ratkotaanpa tuo vaikuttaako kotikunta?
Valitettavasti oon jo eellä. Kysyin omalta kirjastotädiltäni ja vastaus oli: E-kirjasto, ei riipu. Ei tarvii ees kirjastokorttia, riittää että oot kirjoilla sellasessa kunnassa joka on mukana tässä.

slant sickness

Hyvä. Toivottavasti joka kunnan sivistyslautakunta ymmärtää asian tärkeyden ja hoitaa lehdet kuntalaisten saataville.

Plus sitten että ymmärtävät tiedottaa ostamastaan palvelusta kuntalaisille.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Aalto - 26 elokuu, 2025, 20:59Melkein tarkalleen samat sanat sanosin hesarista. Tänä vuonna olen ottanut parin kuukauden ajalta nipun luettuja hesareita vanhemmilta. Oli siellä ihan hyviä juttuja aina sillon tällön. Mutta keskimäärin sen lehden jutut on haitallisia veren paineelle ja mielialalle.
Jokunen vuosi sitten luin hesaria jonkun verran kun oli mahdollisuus töitten lounastauolla ja ei se kovin laadukkaalta yleislehdeltä vaikuttanut. Kauppalehti oli myös aika surkea esitys, paremmin saa rahalle ulkomaalaisista lehdistä vastinetta. Suomen kuvalehti oli hyvä aikakauslehti vielä joskus 2000- luvun lopussa ja 2010- luvun alussa, mutta päätoimittajan vaihtuminen Tapani Ruokasesta mihinlie Pernaaseen niihin aikoihin ajo senkin alamäkeen. Joku kokeilukuukausi tuli muutama vuosi sitten sitten ja ei siinä oikein mitään ollut. Heikossa hapessa on kotimainen journalismi, ei oikein voi muuta todeta.

slant sickness

Sekä SK, että V8-Magazine on tullut peruttua joskus kesken kauden. Kuvalehdessä vaihtui päätoimittaja ja mulla oli joku ennakkokäsitys uudesta. Samoin kun tuli julki, että Sanoma/Markkanen/Street Race alkaa toimittamaan veekasia, "älkää lähettäkö enää yhtään lehteä".

Kasissakin luetuin juttu oli silloin jo pitkään ollut Kimin pääkirjoitus. Siks kolmannekseen alkuperäiskasissa ei toimituksellimen asia mennyt sulavasti sekaisin maksetun aineiston kanssa.

Kuvalehti on nykyään aika hömppälehti sekin. Vi#un TB:n kohottelujuttu uusimmassa lehdessä!

LPR

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 28 elokuu, 2025, 09:42Sekä SK, että V8-Magazine on tullut peruttua joskus kesken kauden. Kuvalehdessä vaihtui päätoimittaja ja mulla oli joku ennakkokäsitys uudesta. Samoin kun tuli julki, että Sanoma/Markkanen/Street Race alkaa toimittamaan veekasia, "älkää lähettäkö enää yhtään lehteä".

Kasissakin luetuin juttu oli silloin jo pitkään ollut Kimin pääkirjoitus. Siks kolmannekseen alkuperäiskasissa ei toimituksellimen asia mennyt sulavasti sekaisin maksetun aineiston kanssa.

Kuvalehti on nykyään aika hömppälehti sekin. Vi#un TB:n kohottelujuttu uusimmassa lehdessä!
Mobilisti ja Seniori tulee isäukon nimellä, talojen väli on 50 m ja samaan laatikkoon tulee molempien postit, niin käyn ukon talolla lukemassa. Kotiin en tuo niitä, että ovat sitten yhdessä paikassa jatkossakin ukon hyllyssä. Ainoa mun tilaama lehti on Vapaussoturi, sitten tulee näitä yhdistysten lehtiä, Brittisportti, Automobiili, Laiva, Nautic, Korsteeni, ym. Vanhat Koneet lopetin, kun on muuttunut harrastuslehdestä rahastuslehdeksi.

jusssi

Mukava yllätys oli Mobilistin uudistettu nettiarkisto. Innostuin myös kahlaamaan senioreita, ni siellähän on oikein mukavaa KLBn historiajorinaa ,kuvia ja vaikka mitä.!   :+1: