Bedford tl 860

Aloittaja Nikuzai, 27 helmikuu, 2021, 00:15

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 27 helmikuu, 2021, 21:41Saapikois kysyä?
Paljonko maksoi?

~3900 aika näyttää oliko kallis

Nyt on pirun huono aika hommata kuormuria, hinnat ihan pilvissä, mut ei noita pikkusia ole oikeen tarjollakaan
 

Barfly

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 27 helmikuu, 2021, 22:01~3900 aika näyttää oliko kallis

Nyt on pirun huono aika hommata kuormuria, hinnat ihan pilvissä, mut ei noita pikkusia ole oikeen tarjollakaan
 

Totta, linja-auton saa halvemmalla
Että mitähän vittua?

signet

Ei ollu pahan kallis.Ja osien saatavuus on varmaan nykypäivänä parempi kuin 90-luvulla.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 27 helmikuu, 2021, 22:01Totta, linja-auton saa halvemmalla
Lainaus käyttäjältä: signet - 27 helmikuu, 2021, 22:44Ei ollu pahan kallis.Ja osien saatavuus on varmaan nykypäivänä parempi kuin 90-luvulla.


Joskus pari vuotta sitten 4 sarjasia scanioita vaihtolaitteilla meni huutokaupoissa 5-10k hinnoilla, nyt ilman lavaa näkyy olevan järkijään yli 10k ja jopa hyväksytyt huutokaupat
Eli ei oo vaan pyynnit
"5" sarjasta sai alle 10k hyväksyttyjä huutoja, ne näkyy olevan vaihtolavalaitteilla lähdöissä 15k

Nikuzai


Sit samalla kyssäriä miten tällänen venttiili toimii?

https://www.ebay.co.uk/itm/Rotary-Sleeve-Valve-compressed-air-system-02-4311-28-00-For-IVECO-TurboStar-Tur/174359709268?hash=item2898a60654:g:P-kAAOSwwXhfGZjE

Siis miten ja minne se ilma menee ja miten se kytketään, Ivecossa moinen on penkin vieressä ja kahva alas laskee alusta alas ja kahva ylös nousee alusta ylös, ja stop kohdissa liike pysähtyy, mutta ohittaako toi miten alustankorkeuden säädön?
124 scaniassa on koko alustan tietokonehimmelihämmeli niin sekaisin ettei se tiedä itekkään mitä tekee, ois paljon helpompaa suolistaa koko tietokone härmelit helvattiin ja nakella lamput diagnoosilaitteesta pusikkoon
Akselille mekaaninen korkeussäätö ja tollanen manuaali venttiili penkin viereen.
Toinen välitelin käytölle ja onko se pilottiventtiili joka antaa prosentteja vetävien paineesta. Kun vetävillä täydet paineet säätää venttiilin antamaan täysikantavuus välitelille

P. Aholainen

Tuommonen wabcon kahva maksaa ehkä reilun satasen. En hirveesti jaksaisi alkaa viritellä.

Ja äh. Ilma tulee muistaakseni tuohon isoon liitäntään. Eikös tuo selvinne mihin ilma menee kun kahvaa kääntää?

Ohittaa tasoanturin kun käännät ylös tai alas. Tasonsäätö pelaa kun on "nollilla"
Paalissa.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: P. Aholainen - 01 maaliskuu, 2021, 13:17Tuommonen wabcon kahva maksaa ehkä reilun satasen. En hirveesti jaksaisi alkaa viritellä.

Ja äh. Ilma tulee muistaakseni tuohon isoon liitäntään. Eikös tuo selvinne mihin ilma menee kun kahvaa kääntää?

Ohittaa tasoanturin kun käännät ylös tai alas. Tasonsäätö pelaa kun on "nollilla"

Siksi kahva ja mekaaninen tason säätö kun scaniasta puuttuu jopa letkuja ja kaikki sähköt on sekaisin
Vikakoodiksi antaa satunnaisesti jotain ja joskus kuittaantuu pois jolloin saattaa nostaa telin tai laskee alustan. Nyt talvella alustan säätö nostaa ylös ja kun yrittää laskea alustaa suhistaa telin noston letkusta, muttei laske alustaa ja kun pistää säädön pois päältä nostaa alustan ylös. Pihalla pienen kierroksen ajettua laski alusta itekseen alas.

Eli joko johtoja myöten alustan tasosäätö rojut uudet ja toivomusta ettei ole tietokone vikaa, tai letkua ja parilla sataa venttiilit ja homma toimii niin pitkään ku suomessa on varaa ajella tai afrikaano ostaa

P. Aholainen

Juujuu, nuo kahvat ja venttiilit on täysin 'mekaniik' ja siten aikas varmat.
Paalissa.

Nikuzai

Dodiin tuores leima papruissa  ^-^

Etujarrut oli 8% heittoa tasaisesti nousten ja mittarit pohjaan
Takajarrut 11% heittoa ja tasasesti lähti nousemaan
Kässärillä nosti rullilta

Luovutus voitto, ilmeisesti betukka säikähti et soon hullu ku kolmannen 4L jarruneste kannun kanto viereen

Noh omapahan pitkän kaavan mukaan vaihdettu jarrunesteet, ensimmäiset litrat olikin mustia joita järjestelmästä tuli

Sit englantilainen on ihana, ku pitää olla erilainen vaan erilaisuuden vuoksi :panic:
Alb venttiilissä ei ole nuolet IN/OUT vaan englantilaisittain "from brakes" ja "towards master"
Voi pikkasen raappituttaa päätä jollain joskus rempaa tehdessä

Siksi lie jääny leimaamatta jokusia vuosia sitten, ku putkia uusittu ja menny väärinpäin, lie ois ollu toimivakin se alb-venttiili jos putket ois ollu oikeinpäin, liikettä ei oikeen tunnu jos jousi painaa venttiilin sisälle ja jarruttaminen vetää venttiiliä lisää sisälle  >:(

Siltikkin vielä ois ollu vikana se alle jarrutuksessa ruikkaseminen.


Seuraavaksi vl-vaijerit samaan mittaan ja muutamia muita korjauksia

Ilmanputsari oli parista suodattimesta kasattu ja grillin rengas shimminä

Ny sinne tuli joku hyllyyn jääny suodatin ja hondan suodatin pikkasen pienennettynä yhteen liimattuna


Lie kuin yleistä jo 80 luvulla ollu kompurassa lepuutus toiminto, 9bar niin lakkaa kompura luputtamasta

signet

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 30 maaliskuu, 2021, 22:10Lie kuin yleistä jo 80 luvulla ollu kompurassa lepuutus toiminto, 9bar niin lakkaa kompura luputtamasta
Kyl se melkein kaikissa oli.
Daf 3600:ssa ei ollut lepuutustoimintaa,vaan se poksautteli ylipaineventtiilistä,kompura oli välitetty puolelle nopeudelle,ihan toimiva systeemi muuten paitsi vkl jälkeen kun paineet nollissa,yksi kuski totesi että:ihan kun joulupukkia odottelisi...
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: signet - 31 maaliskuu, 2021, 10:35Kyl se melkein kaikissa oli.
Daf 3600:ssa ei ollut lepuutustoimintaa,vaan se poksautteli ylipaineventtiilistä,kompura oli välitetty puolelle nopeudelle,ihan toimiva systeemi muuten paitsi vkl jälkeen kun paineet nollissa,yksi kuski totesi että:ihan kun joulupukkia odottelisi...

Eikä ivecossa ole, sellaisesta venttiilimötikästä tupsauttaa välillä  ja liki puol bar;ia mun muistaakseni tippuu mittarit

Joku ameriikan logging company netissä kiroili haynes;in valmisteen ilma ongelmaa. Kierrokset ei nouse ilman paineita ja kompura niin laiska ettei jaksa nostaa tyhjäkäynnillä paineita. Muistelisin et ensin oli ponikompura ja sen hajottua kymmeniä gallonoita ollut varasäiliö jolla sai paineita sen verran et kaasu alko toimimaan

Nikuzai


Taas nytkähti eteenpäin  ;D

Hydelohko hytin pohjasta irti ja hytti ylös ja ihmettelyä, suomisähköjä siistien eli 3metriä mistään minnekkään menemätöntä johtoa pois

Varotussummerin tarkistimen katkaisija uusiokäyttöön lisälämppärille kun varoitusten anturit puuttuu tai johdot on revitty irti joten ei se huudakkaan vaikka valot ja summerit toimiskin  :-\
Samalla puuttunu maadoitus tupakansytyttimelle et saa navin laturiin



Sit kyssäriä jos savuarvot on nollassa ja vauhti puuttuu miten saadaan cav;n dpa pumpusta lisää soppaa ja kierroksia

Nikuzai

Tollasta ensin



Ja tollanen synty


Nikuzai

Tää ois myynnissä  :)

signet

...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...