Ehdottomat inhokkiautot, joihin et halua käsiäsi sotkea

Aloittaja 1purehell, 03 maaliskuu, 2021, 15:36

« edellinen - seuraava »

Barfly

Tätä sivuten eilen tuli TV6:delta TopGear, missä Jeremy Clarkson ja James May "hieman" mollasivat Pegeotin kehityskaarta.
Oli muuten aika oikeaan osuva jakso!
Että mitähän vittua?

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 04 maaliskuu, 2021, 08:56"Ei kiinnosta" on ainakin mulla ihan eri kuin "inhottaa". Noloa tunnustaa, mutta en minä Volvojakaan inhoa, kun ei ole niistä oikein mitään kokemusta. Oonkohan kerran 2-sarjalaisella ajanut vilä 80-lätkäläisenä eikä siitä nyt mitään kammoa jäänyt.

Oikeesti en keksi semmoista mitä inhoaisin.
niinkun camino jo sivusi, ehkä se ettet ole joutunut autokorjaamolla olemaan asentajana on säästänyt sinut inholta. Olen nykysin palautumassa siihen yhdentekevä- tilaan inho tilasta...kun ei enää muitten romut koske omaa elämääni.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 04 maaliskuu, 2021, 13:12Tätä sivuten eilen tuli TV6:delta TopGear, missä Jeremy Clarkson ja James May "hieman" mollasivat Pegeotin kehityskaarta.
Oli muuten aika oikeaan osuva jakso!
tää on myös hyvä, en muista oliko siinä jaksossa.


Barfly

Että mitähän vittua?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 maaliskuu, 2021, 16:10niinkun camino jo sivusi, ehkä se ettet ole joutunut autokorjaamolla olemaan asentajana on säästänyt sinut inholta. Olen nykysin palautumassa siihen yhdentekevä- tilaan inho tilasta...kun ei enää muitten romut koske omaa elämääni.
Varmasti näin. Ajattelen lähinnä omistamisen ja käytön kannalta.
Tiukasti aisalinjalla.

Harri S

Kaikki autot on omalla tavallaan hienoja ja sytyttävät suuren omistamisen halun koska olen materialisti-hinnatalkaen-romunkerääjä.
Ja myötäjäisinä tulleet haasteet, rospuutot, sähkö- ja mätähommat sekä tekniset suunnitteluvirheet sekä ikuiset jarruremontit vaan tekee elämästä entistä vähemmäntylsää.
Päätoiminen harrastaja

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 04 maaliskuu, 2021, 17:53Kaikki autot on omalla tavallaan hienoja ja sytyttävät suuren omistamisen halun koska olen materialisti-hinnatalkaen-romunkerääjä.
Ja myötäjäisinä tulleet haasteet, rospuutot, sähkö- ja mätähommat sekä tekniset suunnitteluvirheet sekä ikuiset jarruremontit vaan tekee elämästä entistä vähemmäntylsää.

Näin mäkin nuo peltilehmät näen hyvin pitkälti.. :o
Oon luullu olevani ainoa tässä lajissa, mutta nyt helpotti. :cheers:

Tuo -05 vuosimalliraja mulla tulee lähinnä siitä ettei mulla ole kaikkia vaadittavia skannereita, yms. että pystyis autolle jotain tekemäänkin..

Eikä auto saa hoitaa kuskin tehtäviä! :shitfan:  Se on iso NO-NO!
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Springer

On meitä muitakin! Olen kyllä hommannut skanneritkin jotta pärjää näiden uudempienkin kanssa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 maaliskuu, 2021, 20:11Eikä auto saa hoitaa kuskin tehtäviä! :shitfan:  Se on iso NO-NO!
ei tarvi uuskaan auto olla kun sopivasti lähtee lapasesta ja ollaankin matkustajia  O0
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 maaliskuu, 2021, 20:37ei tarvi uuskaan auto olla kun sopivasti lähtee lapasesta ja ollaankin matkustajia  O0
Kyllä auto saa lapasesta lähteä, mutten tykkää jos auto alkaa vahtia kaistaa ja ohjailla menoa, tai neuvoa miten pitäisi ajaa.. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 maaliskuu, 2021, 20:45Kyllä auto saa lapasesta lähteä, mutten tykkää jos auto alkaa vahtia kaistaa ja ohjailla menoa, tai neuvoa miten pitäisi ajaa.. >:(
naisen kanssa ajaessa voi kokea myös nuo uuden auton ominaisuudet vanhassa
Sinä vain

rb

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 03 maaliskuu, 2021, 16:04Karkeasti eurovehkeet ja nissandatsunit.
No hö..  :o

Eiku ihan noin uteliaisuuttaan, kun sä kuitenkin Toyotaa diggaat,  niin mikä siinä Nissanissa on vikana?

Mun fetissin 100A:han jo moni tietää,  mutta oli tossa 87 Sunnykin mikä pelasi kun Corolla...   

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: rb - 04 maaliskuu, 2021, 21:08No hö..  :o

Eiku ihan noin uteliaisuuttaan, kun sä kuitenkin Toyotaa diggaat,  niin mikä siinä Nissanissa on vikana?

Mun fetissin 100A:han jo moni tietää,  mutta oli tossa 87 Sunnykin mikä pelasi kun Corolla...   
No ensinnäkin on tietysti sanottava, että älä sano koskaan ei koskaan...
Minun toyota-suuntautuneisuus on melko rajattua muutamaan malliin, juontanee vahvasti lapsuudesra. Corollat ei kiinnosta yhtään. Tai yleensäkään ne pikkuautomallit, missä on renkaat vain neljällä pultilla kiinni, ei kiinnosta.

Nissan/datsuneissa ei jotenkin vaan se muotoilu iske, monessa mallissa on jotain onnistuneita yksityiskohtia mutta kokonaisuus ei vaan toimi. Ihmiset ja ihmisten mieltymykset on vaan erilaisia.
Yritin kerran ja ostin vaimolle käyttöautoksi nissanin, primera p11. Ei vaan tuntunut mitenkään omalta. Rouvakin oli sen suhteen samaa mieltä, vaikka autoilu-uransa on aloittanut datsun tonnilla vm1968.

Ja kun itsekin crownia ostin, niin ainut kriteeri korimallin lisäksi oli se, että kuutoskone on oltava keulalla.
No tuon farkun kohdalla tuli vahinko, en ollut sitä ostamassa mutta tein kuitenkin tarjouksen, josta arvelin myyjän kieltäytyvän... No luvattu mikä luvattu. Nyt kun jonkunlaisen kasin saisi säädösten puolesta laittaa, niin on sitä jossain vaiheessa ehken yritettävä, saisi siltäkin osin mieluisammaksi.

 Edit: muut japsimerkit ei oikein hetkauta suuntaan tai toiseen eli niistä puuttuu jokin. Silloinhan homma on onnistunut, jos joku herättää tunteita, oli ne positiivisia tai negatiivisia. Jos ei mitään, niin täysin joutavaa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Dohc

Ehdottomasti välttelen sellaisia autoja joiden mitat perustuvat kolmen ohranjyvän pituuteen. Sovitukset mitä sattuu, hirmuisia eroja ohran kasvupaikasta riippuen!
Toisessa maailmansodassakin RollsRoyce Merlin lentokoneen moottorit joko leikkasivat kiinni tai sitten söivät öljyä niin  pirusti valmistusmaasta riippuen! Kaikki johtui ohranjyvän kasvuolosuhteista! Kierteetkin perin juurin ihmeellisiä!

Parempi olisikin käyttää perusmittana luonnonvakiota johon metrikin perustuu, niin toleranssit maailmanlaajuisesti samat! Metrihän on hyvä esimerkki siitä! Platina-Iridium pötkylä ei hirmuisesti muutu stabiileissa olosuhteissa! Hifistit sitten määrittelevät perusmitan Cesium-atomin värähtelyn perusteella.

Myös välttelen autoja joiden muotoilijalla niin sisustuksen kuin ulkoisen olemuksenkaan perusteella ei ole ollut mielikuvitusta! Voinen kuvitella GM:n suunnittelijan menneen krapulapäissään pääjohtajan juttusille uuden suunnittelemansa mallin esittelyyn! Pääsääntöisesti neliömuotoilua suunnittelija aikaansaanut!

Krapulahiki otsallaan sitten muotoilija luonnoksensa pääjohtajalle esitellyt.
Iso pomo sitten silmäillyt vuoroin luonnosta, vuoroin suunnittelijaa!
Iso pomo sitten tokaissut  "ihan on näköisensä, juu"! Suunnittelija hieman hämillään, mutta hetken mietittyään tajusi neliskanttisia silmälasejaan hipaisten asian!

Iso pomo sitten hetken miettien, jumalauta, on loistoidea tämä kulmikas neliskanttinen ja suoraviivainen muotoilu, säästämme reilusti prässimuottien teossa! Kyllä ostajille kelpaa mikä vaan!
Saat miljoonabonuksen ideastasi! Laitan heti muottiosaston duuniin!
Muotoilija ihmeissään, miettien, joskus on krapulasta ja kiireestä hyötyäkin!

Samoin välttelen kaikkia sellaisia autoja joiden mallimerkintä edellyttää ostajalta laskutoimituksia. Laitan esimerkkejä. Saab 9-5=4, Saab 9-3=6, Triumph 12/50=0,24, Triumph 13/60=0,216, Fiat X 1/9=0,111! Arvioisin tällaisten autonvalmistajien olevan enimmäkseen ns. Ulalla mallimerkintöjä miettiessään!

Semmosta se ja pikkasen huumorilla kirjoitin, mutta semmosta se on tuo Highland Reserve! ;D
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

jjjkkk

Jos se piippailee sekä jakelee ilmoituksia, niin ei todennäköisesti ole minua varten, ainakaan pitoautoksi.