Vaz-2101

Aloittaja Kaktus, 12 maaliskuu, 2021, 12:02

« edellinen - seuraava »

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: LPR - 24 toukokuu, 2024, 19:51No hyvä ettei ole myöskään ottanut tulta alleen...  O0
Katsotaan kun pääsen hitsausvaiheeseen.  :panic:
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Tartuin härkää sarvista ja irrotin polttoainetankin hitsausta varten. Hiki tulee aina tuota salkkuhitsiä pihalla siirrellessä.
You cannot view this attachment.

Ei siellä kauhean iso reikä ollut, mutta räitään nyt silti peltiä siihen. Ei sitä opi jos ei koskaan opettele.
You cannot view this attachment.

Naputtelin lankkua vasten vähän muotoa peltiin ja leikkasin sopivaksi.  Samalla varmistui varma finaalipaikka "Kellarin paskin hitsari" kisassa.
You cannot view this attachment.

Sudin ruosteenestomaalit molemmin puolin ja pohjaan varmaan pitää jotain röpelömassaa vielä tuutata, sekä sisäpuolelle kotelonsuojaa. Tankki näytti hyvälle, siihen sudin hieman maalia myös, että pysyisikin semmoisena. Samalla puhdistin kumin hiekasta, jonka päällä tankki lepää, eipähän hiero pintaa rikki heti tärinässä.

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Wilburi

Ihan vakipaikka kyl mitä nuista saa hitsailla.


Teidän pitää ottaa @Mikkis83 sen kans kesäkisa kellä paskin sauma  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 24 kesäkuu, 2024, 14:54Tartuin härkää sarvista ja irrotin polttoainetankin hitsausta varten. Hiki tulee aina tuota salkkuhitsiä pihalla siirrellessä.
You cannot view this attachment.

Ei siellä kauhean iso reikä ollut, mutta räitään nyt silti peltiä siihen. Ei sitä opi jos ei koskaan opettele.
You cannot view this attachment.

Naputtelin lankkua vasten vähän muotoa peltiin ja leikkasin sopivaksi.  Samalla varmistui varma finaalipaikka "Kellarin paskin hitsari" kisassa.
You cannot view this attachment.

Sudin ruosteenestomaalit molemmin puolin ja pohjaan varmaan pitää jotain röpelömassaa vielä tuutata, sekä sisäpuolelle kotelonsuojaa. Tankki näytti hyvälle, siihen sudin hieman maalia myös, että pysyisikin semmoisena. Samalla puhdistin kumin hiekasta, jonka päällä tankki lepää, eipähän hiero pintaa rikki heti tärinässä.


Vasta tuossa vaiheessa, kun oli "sisäpuolelle kotelonsuojaa", tajusin, ettei tässä hitsattukaan bensatankkia.
 :-[
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kaktus

Onneks ei, minun jäljiltä vuotais varmaan enemmän, mitä lähtökohta voisi olla.  :rotfl:

Jaanii, olihan siellä pikku lisähomma vielä sokerina pohjalla!
You cannot view this attachment.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

sämpy

^hyi sentään..

Mut noin muuten, niin ehdottomasti tankki paras harjoittelukohde aloittelijalle, koska se ei näy ulospäin eikä tartte hioa saumoja...
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kaktus

Nojoo, tottahan sen noinkin voi ajatella.

Toisella puolella pyöräkotelosta löytyi vielä hyvin suojattua ruostetta massan alta.
You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.

Nuita jo vähän tänään kokeilin räkiä kasaan, todella kaukana ollaan edes välttävästä, mutta kummasti sai jälkeä parannettua, kun huomasin langansäädön potikassa pelkän nupin pyörivän potikan akselin päällä..  :-[
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

sämpy

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 25 kesäkuu, 2024, 16:18Nojoo, tottahan sen noinkin voi ajatella.
Voi olla että omassa kommentissani oli lievää sarkasmiakin mukana..  ::)
"varma tapa päästä amatöörihitsareista eroon"
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kaktus

Mätähommat pitäisi olla tältä erää tehty, pohjasta poistelin vielä pintaruosteita ja samalla vaivalla happoa ja maalia niihinkin päälle. Käsijarrua en tahtonut saada pitämään huonostikkaan, vaijerihan se oli parhaat päivänsä nähnyt. Uusi onneksi oli suoraan omassa hyllyssä.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.

Peräöljyt pistin vielä valumaan ja kasailin tankin paikoilleen, sekä kaivelin jo paremmat renkaat hollille..
You cannot view this attachment.

Nyt pitäisi olla ulkopuolen hommat selvät, sisäpuolelle siis seuraavana.

Vänkärin ovipahvin laitoin paikalleen, en vaan kuollaksenikaan muista, että onko minulla tähän sisäpuolen kahvaa/käsinojaa ollutkaan. Samoin ikkunaveivin kohtalo mietityttää.  :thinking:

Konepellin avauskahva on poikki, viimeksi laitoin katsastukseen lukkopihdit siihen tynkään kiinni.  ;D Nyt olisi uusi kahva olemassa, voisi sen soveltaa kiinni..
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Katsastus suoritettu, suullinen korjauskehotus kardaanin tukilaakerista tuli kuitenkin. Löytyy onneksi hyllystä..
Kaasutinta saa ruuvata hieman rikkaammalle, nyt kävi hitu laihalla. Olisi mennyt jo kattiauton rajoihin.

You cannot view this attachment.

Pitäisiköhän seuraavana keskittyä taasen tuohon taustalla näkyvään härveliin. Tai oikeastaan molemmat kaipaa tekemistä.  :)
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Kaasutinongelmat tuli takaisin, ostin korjaussarjan ja muitakin osia kaasariin. En oikeastaan ole autojen kaasuttimia isommin purkanut, mutta onneksi on hyviä ohjeita saatavilla.  :)
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

samulis

Weber 32/36 DGV korvauskaasariks tai sit 32 DGR. Toimii paremmin, toi DGR tais sopia paremmin 1200 kylkeen. Loistavaa toki jos saat OZONin toimimaan, huikee video.

Kaktus

Joo-o, kerkesihän se hämärän puolelle mennä tämän kanssa.

Kaasuttimen kannen alta paljastui melkoinen määrä töhnää. Tässä lienee syy sille, miksi temppuilu alkoi rinteessä kallellaan seisotetun yön jälkeen. :thinking:
You cannot view this attachment.

Lisää purkua ja putsailua, samalla uusia osia sovitellen.
You cannot view this attachment.

Hyllystä vielä uusi tiiviste imusarjan ja kaasarin väliin, nopea ruuvaus paikalleen ja testaamaan.
You cannot view this attachment.

Vähän ryyppyä, starttia ja iloinen hörähdys! Kunnes sammuu ja alkaa lorista bensaa. Tulvii niin, että haisee bensa varmaan naapuriin asti. Eikun irti ja ihmettelemään mikä meni vituiksi.

Tutkimista, kasaan ja uusi yritys. Sama homma. Eikun uusiksi pöydälle ja kokeilin viimeisenä oljenkortena vanhalla neulaventtiilillä. Hörähtää, jää pyörimään ja vastaa kaasuun aivan loistavasti, vaikka säädötkin oli vain ohjearvoilla ja kone kylmä. Uusi neulaventtiili oli siis viallinen ja vuosi läpi. Koeajollahan se sitten selviää, mutta luottavaisin mielin.

Toleranz, sano ryssä kun kaasutinta teki.

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Pienenä välihommana ladapowerin paketissa tuli uusi tankin kauluskumi bensaluukkuun. Nyt ei ehkä hajut tule hyttiin, kun huohotusputki päästää kaasut konttiin. You cannot view this attachment.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

sämpy

Ihan suora Weberin kopio tuo laabanin kaasutin näyttäisi olevan noin äkkiseltään, sikäli suunnittelu ei pitäisi olla ongelma, enintään toteutus. Olisiko 32 DHS tms tuossa kopioitu?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.