Vaz-2101

Aloittaja Kaktus, 12 maaliskuu, 2021, 12:02

« edellinen - seuraava »

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 27 heinäkuu, 2024, 18:15Ihan suora Weberin kopio tuo laabanin kaasutin näyttäisi olevan noin äkkiseltään, sikäli suunnittelu ei pitäisi olla ongelma, enintään toteutus. Olisiko 32 DHS tms tuossa kopioitu?
Tuli joskus escortissa käytettyä latuskan kaasaria. Sama putsari ei käynyt kuin weberiin kun pyöreämpi yläosan muoto.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Kaktus

Jep, weberin osat käy. Laitoin tähän nyt vähän erilaisen suutinkombon, netin mukaan pitäisi auttaa siihen puutumiseen jos äkisti kaasua painaa. Katsotaan ja raportoidaan.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

sämpy

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 27 heinäkuu, 2024, 18:34Tuli joskus escortissa käytettyä latuskan kaasaria. Sama putsari ei käynyt kuin weberiin kun pyöreämpi yläosan muoto.
ADF:ssä ainakin on pyöreämpi, vanhemmissa kuten DMS on suipompi ja taisi olla kolmaskin muoto takavetoisen wepruissa, voi olla siinäkin syy. Päälle sitten vielä etuvetokaasarit.

Olisivat saaneet käyttää noissa vaan yhtä pulttijakoa ylhäällä ja alhaalla niin olisi paljon helpompaa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kaktus

Työkaverin kanssa tuli puhetta miten helposti se lada lähtee kammella käyntiin.  :))

MOV 4931~2
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

samulis

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 31 tammikuu, 2025, 17:41Työkaverin kanssa tuli puhetta miten helposti se lada lähtee kammella käyntiin.  :))

MOV 4931~2
Mulla lähtee yleensä vasta neljännellä pyöräytyksellä.

Kaktus

Pitkästä aikaa tällekin vähän huomiota. Leima kerkesi mennä umpeen tuossa muuttohommien keskellä niin ajattelin tehdä muutaman rästihomman ennen kuin varailen aikaa katsastukseen. Kardaanin tukilaakerista tuli jo viimeksi suullinen huomautus ja melko riekaleina siinä kumi olikin.

Sitten irrotushommiin:
You cannot view this attachment.

Pötkylä pöydälle ja ristikot irti.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.

Muutama lukkorengas katkesi uriinsa ja oli vähän työläitä irrotella niitä. Kaikki kuitenkin sain kaiveltua pois. Mutteri irti akselin päästä ja ulosvetohommiin. Tätä saikin vääntää jo ihan topakasti auki. Samoilla otteilla myös itse tukilaakeri irti.
You cannot view this attachment.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.  ;D

You cannot view this attachment.

Uudet ristikot puristelin myös jo perän liitokseen. Muuten sujui hyvin, mutta parempia lukkorengaspihtejä täytyy hankkia. Vittumainen taistella lipsuvien pihtien kanssa. Knipexikauppaan mars.. You cannot view this attachment.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Jussi

Mihin tollanen pätkä tarvii 2-osasen kartaanin?
En varmasti oo.

sämpy

Ainakin se auttaa että jää paremmin käsijarruvaijereille tilaa. Ja vaihteiston jälkeen on kumidonitsi, joka voi vähän pehmentää vetoja? Sekä tulee vähemmän sivuvääntöä askille niin takakannake/kumi ei tarvitse olla kovin tukeva. Noi nyt ainakin tulee mieleen eli Fiatilla alettiin käyttään jo 50-luvulla 2-osaista kardaania ja sellainen oli takavedon loppuun asti. Ne oli erittäin kustannustietoisia, joten joku syy siihen täytyi olla kun eihän tuo halvempi ratkaisu ole, ja autot pieniä niin tulee melko lyhyet stumpit varsinkin etuosa ja enemmän kulmaa nivelillekin. Moottorin kevyempi ripustus jotta vähemmän värinöitä voisi olla yksi syy, olisiko 1-osainen sitten vaatinut kauttaaltaan tukevamman moottorin kiinnityksen.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.