Vaz-2101

Aloittaja Kaktus, 12 maaliskuu, 2021, 12:02

« edellinen - seuraava »

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 27 heinäkuu, 2024, 18:15Ihan suora Weberin kopio tuo laabanin kaasutin näyttäisi olevan noin äkkiseltään, sikäli suunnittelu ei pitäisi olla ongelma, enintään toteutus. Olisiko 32 DHS tms tuossa kopioitu?
Tuli joskus escortissa käytettyä latuskan kaasaria. Sama putsari ei käynyt kuin weberiin kun pyöreämpi yläosan muoto.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Kaktus

Jep, weberin osat käy. Laitoin tähän nyt vähän erilaisen suutinkombon, netin mukaan pitäisi auttaa siihen puutumiseen jos äkisti kaasua painaa. Katsotaan ja raportoidaan.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

sämpy

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 27 heinäkuu, 2024, 18:34Tuli joskus escortissa käytettyä latuskan kaasaria. Sama putsari ei käynyt kuin weberiin kun pyöreämpi yläosan muoto.
ADF:ssä ainakin on pyöreämpi, vanhemmissa kuten DMS on suipompi ja taisi olla kolmaskin muoto takavetoisen wepruissa, voi olla siinäkin syy. Päälle sitten vielä etuvetokaasarit.

Olisivat saaneet käyttää noissa vaan yhtä pulttijakoa ylhäällä ja alhaalla niin olisi paljon helpompaa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kaktus

Työkaverin kanssa tuli puhetta miten helposti se lada lähtee kammella käyntiin.  :))

MOV 4931~2
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

samulis

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 31 tammikuu, 2025, 17:41Työkaverin kanssa tuli puhetta miten helposti se lada lähtee kammella käyntiin.  :))

MOV 4931~2
Mulla lähtee yleensä vasta neljännellä pyöräytyksellä.

Kaktus

Pitkästä aikaa tällekin vähän huomiota. Leima kerkesi mennä umpeen tuossa muuttohommien keskellä niin ajattelin tehdä muutaman rästihomman ennen kuin varailen aikaa katsastukseen. Kardaanin tukilaakerista tuli jo viimeksi suullinen huomautus ja melko riekaleina siinä kumi olikin.

Sitten irrotushommiin:
You cannot view this attachment.

Pötkylä pöydälle ja ristikot irti.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.

Muutama lukkorengas katkesi uriinsa ja oli vähän työläitä irrotella niitä. Kaikki kuitenkin sain kaiveltua pois. Mutteri irti akselin päästä ja ulosvetohommiin. Tätä saikin vääntää jo ihan topakasti auki. Samoilla otteilla myös itse tukilaakeri irti.
You cannot view this attachment.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.  ;D

You cannot view this attachment.

Uudet ristikot puristelin myös jo perän liitokseen. Muuten sujui hyvin, mutta parempia lukkorengaspihtejä täytyy hankkia. Vittumainen taistella lipsuvien pihtien kanssa. Knipexikauppaan mars.. You cannot view this attachment.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Jussi

Mihin tollanen pätkä tarvii 2-osasen kartaanin?
En varmasti oo.

sämpy

Ainakin se auttaa että jää paremmin käsijarruvaijereille tilaa. Ja vaihteiston jälkeen on kumidonitsi, joka voi vähän pehmentää vetoja? Sekä tulee vähemmän sivuvääntöä askille niin takakannake/kumi ei tarvitse olla kovin tukeva. Noi nyt ainakin tulee mieleen eli Fiatilla alettiin käyttään jo 50-luvulla 2-osaista kardaania ja sellainen oli takavedon loppuun asti. Ne oli erittäin kustannustietoisia, joten joku syy siihen täytyi olla kun eihän tuo halvempi ratkaisu ole, ja autot pieniä niin tulee melko lyhyet stumpit varsinkin etuosa ja enemmän kulmaa nivelillekin. Moottorin kevyempi ripustus jotta vähemmän värinöitä voisi olla yksi syy, olisiko 1-osainen sitten vaatinut kauttaaltaan tukevamman moottorin kiinnityksen.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Bantam

Tuo vaihteistolle tuleva sivuvääntö on varmaan yhtenä. Ekoissa Perkins Transiteissa oli 1-putkinen kardaani ja järeä vaihteiston peräosa. York-Transitteihin tuli 2-osainen kardaani ja siinä vaihteiston peräosa oli pitempi ja heppoisempi.Laitoin sellaiseen joskus 2-osaisen tilalle 1-osaisen, niin se murti vaihteiston peräosan poikki.

Mikkis83

Onpas hieno talli! :+1:  :coolsmoke:
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 heinäkuu, 2025, 07:50Onpas hieno talli! :+1:  :coolsmoke:
Kiitos! Kyllähän tuo on ihan kilpailukykyinen sen entisen pohjola -version kanssa. ;D
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Nyt oisi kardaani taas nipussa ja paikallaan. Joutessani putsailin vielä tuon suojaraudan ja suhautin mustaa pintaan.
You cannot view this attachment.

Seuraavana olikin pohjan pintaruosteiden kiinni ottaminen ja olihan siellä yksi ihan pehmytkin kohta seassa. Sen kanssa taistelin aikani, sain sellaisen sammakon kutua muistuttavan hitsauksen ja muutaman vähän isomman reijän poltettua.  :driving:
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

sämpy

Hä? Onko näissä noi kardaanin osat aina muttereilla, vai tässä laitettu sisäpuolelta pultit. Tottunu että nää tulee pultilla altapäin ylös
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 11 heinäkuu, 2025, 18:26Hä? Onko näissä noi kardaanin osat aina muttereilla, vai tässä laitettu sisäpuolelta pultit. Tottunu että nää tulee pultilla altapäin ylös
Minusta tuo on ihan alkuperäinen kiinnitys.  :thinking:
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Gary Grand

Ei pysty muistamaan miten Ladassa, mutta esikuvassa on kyllä ruuvilla kiinni. :o
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..