Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: MJF - 18 heinäkuu, 2024, 23:25Poika sai siis tämän isomummultaan riparilahjaksi, oli edesmenneen isosedän auto. Tånään aloiteltiin vähän pojan kanssa purkamaan ja tutkimaan mikä se on autojaan. Puskurit, lokasuojat ka tankki purettiin pois ja jumissa ollut etujarru purettiin. Vielä ei löytynyt isompia yllätyksiä, mutta astilautojen altahan ne pahimmat sitten löytyy. Yksi lokasuojanpultti lähti läskeineen korista irti, muut irtosi nätisti. Lokasuojien irrotuksen jälkeen tuupattiin kartanolle ja pesin ulkoa ja vähän sisältäkin. Paskakerroksen alta alkoi löytyä maalia, musta massakerros ja paikoitellen kevyttä pintaruostetta. Eiköhäm tästä vielä auto tehdä  8)
Eilen kerettiin käydä Kokkolassa Neoretrolla hakeen ensimmäinen osakuorma. Jattuosat tulee suosiolla kaikki uutta polkimen ja rumpujen väliin. No asennussarjoja en muistanut ottaa, mutta tuossa yhdessä oli ainakin ehjät osat. Samalla päätettiin muuttaa jarrut kaksipiirisiksi ja sähköt 12 volttisiksi. 6 voltin akkuja ei edes saanut tilaamalla tähän paikallisiin kauppoihin  ::)







Helppo harraste kun kaikkea saa.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

MJF

Kesälomaa on tullut pidettyä pääasiassa lomana, eikä työleirinä. Kuplan astinlaudat lähti irti käsin nyppäämällä  ::) Kuskinpuolen helma oli suht hyvä, jotain pientä reikää vaan yhdessä kohti. Takapäästä tunkinkorvat oli sitten painettu molemmln puolin läjään ja hitsattu latanpätkät vahvisteeksi. Vänkärinpuoli oli sitten huonompi niinkuin jo etukäteen katselin. Sen verran huonoa on että joutuu nostaan korin pois pohjalevyltä jos haluaa kunnolla tehdä. Eli siis nostetaan kori pois ja otetaan mitä tulee vastaan  :riot:  Henkisesti oon jo valmistautunut että tilaukseen menee lämpökotelot molemmille puolille ja todennäköisesti pohjalevyn reunoja joutuu myös korjaamaan. Mutta tehdään sarkkeri ensin ennen tuota hommaa... Nyt tehdään pihalla ajokuntoon, eli liikkuu ja pysähtyy omin voimin. Pääsee poitsu (ja vaimo) pihalla testailemaan.
Käyntikuntoa tuli jo sen verran edistettyä että kaasari ja virranjakaja oli pöydällä osina. Saivat ultraäänikylvyt ja hankaukset. Kaasarissa on vähän väljää läppäakselilla, mutta koitetaan sillä ensin. Kiihotuspumpun vivut oli kuluneet, ne sai miggiliimaa ja viilaa. Jakaja oli vain törkyinen, pesu ja kärkien viilaus vain tällä kertaa.
Illalla kokeilin sen verran että bensapumppu ei nosta ainetta ja höråhtää sen verran mitä kaataa bensaa kurkusta alas. Tästä taas jatketaan kun kerkiää. Nyt tähän väliin loppuloman projektiksi New Beetlen rengastusremontti...

Mopar on parsa

Zephyr

Oletko @MJF saanut kokemuksia, miten tuo sivulla 23 rakentamasi paineilmalinjan vedenpoisto käytännössä toimii, kelit on taas sellaiset, että tarvetta olisi toimivalle vedenpoistosysteemille itselläkin.

MJF

Ei oo mitään sen tarkempaa tutkimusta ollut sen suhteen. Ainakin nuo pienet hiekkapuhallukset mitä keväällä tein onnistui veden suhteen paremmin.

New Beetlen moottori on ollut tuossa nyt levällään. Olipahan työmaa purkaa sekin. Tuossa kun on moottori puoliksi tuulilasin alla niin ei oikeen saa päätäkään moottorin taakse että näkisi mitään. Toisella kertaa onnistuisi varmasti nopiampaa, mutta toivottavasti ei tarvi koskaan tehdä toistamiseen... Nousi se sitten pakosarjan kanssa yhtenä klimppinä peukalon paksuisten egr rautaputkien kanssa. Eipä muuten oo vielä tullut aiemmin vastaan moottoria mistä pitää kaivaa tikulla kannenpultit esille että saa hylsyn kiinni  :o
Sylinterit oli paikoin kiillottuneet ja öljyrenkaat oli jumeksissa. Uudet männänrenkaat ja kk-laakerit tuli vaihdettua ja pukittua männät takaisin pikahoonauksen jälkeen. Sitten aloin purkaan kantta sen verran että sais venavarrentiivisteet vaihdettua. En tiiä olisko ollut parempi olla purkamatta ja laittaa kansi takaisin semmoisenaan  ;D No nyt sitten on kansi lähdössä koneistukseen, pakoventtiilit on niin rokkoiset ettei ilkeä laittaa takaisin, ja pako-ohjareissa on "pikkasen" väljää. Ompahan sitten moottori kunnossa kun saa kasaan asti  ::) Tähän olisi tarkoitus nakata opetuspoljin paikalleen viimeistään ens kesänä, pojalla alkaa oleen ikää sen verran että saa sitten ajella opetusluvalla.

Tässä samalla on keräilty vanhempaan Kuplaan osia. Jarruihin on nyt aikalailla kaikki, eturummut jäi vielä toistaiseksi vanhaa, niitä ei kyllä ole vielä tutkittu tarkemmin  ;D Uusi 12 voltin vaihtovirtalaturi ja äänenvaimennin tuli Aeromotorsilta. Laturin ympärille piti olla vielä hihnapyörä, kiinnityspelti ja jalka, nämä uusina NeoRetrolta. On näihin Volkkareihin ainakin halvat osat, eihän nämä remontit oo maksaneet vielä juuri mitään  :driving:
Mopar on parsa

MJF

Beetlen kansi kävi koneistamolla. Uudet pako-ohjarit, kaikki seetit, venttiilien ja kansitason hionta. Eiköhän tuo taas mene niin kauan kuin autolla pääsee.

Eilen tuli Satellitella parisataa kilometriä ajelua lisää. Alkaa vaikuttamaan että laatikko ei säätämällä ala toimimaan oikein. Ajellessa sitten keksin että mullahan on jemmassa vanin A500 ylivaihdelaatikko. Kunhan tässä saa tuon Volkkarin moottoriremontin tehtyä alta pois niin pudotan 904 pois ja kokeilen tunkea sitä tuonne. Moottoriin sopii suoraan, kikkari ja vaihdevivusto pitäisi mennä suoraan kans. Kysymysmerkiksi jää vain tila, mitä ylivaihde tarvii. Ylivaihteelle sitten kaveriksi 3,91 lukkomurikka, jolloin kokonaisvälitykseksi tulee 2,7 nykyisen 2,76 sijaan. Win win tilanne siis :)
Mopar on parsa

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: MJF - 26 elokuu, 2024, 17:14Beetlen kansi kävi koneistamolla. Uudet pako-ohjarit, kaikki seetit, venttiilien ja kansitason hionta. Eiköhän tuo taas mene niin kauan kuin autolla pääsee.

Eilen tuli Satellitella parisataa kilometriä ajelua lisää. Alkaa vaikuttamaan että laatikko ei säätämällä ala toimimaan oikein. Ajellessa sitten keksin että mullahan on jemmassa vanin A500 ylivaihdelaatikko. Kunhan tässä saa tuon Volkkarin moottoriremontin tehtyä alta pois niin pudotan 904 pois ja kokeilen tunkea sitä tuonne. Moottoriin sopii suoraan, kikkari ja vaihdevivusto pitäisi mennä suoraan kans. Kysymysmerkiksi jää vain tila, mitä ylivaihde tarvii. Ylivaihteelle sitten kaveriksi 3,91 lukkomurikka, jolloin kokonaisvälitykseksi tulee 2,7 nykyisen 2,76 sijaan. Win win tilanne siis :)
46RH tais olla 6 senttiä pidempi kuin TF727..
Olisko samaa luokkaa TF904/A500 ero?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

MJF

Kokonaispituus ei niinkään ole nyt oleellinen asia, kardaania joutuu lyhentään joka tapauksessa. Mutta että miten se sopii tuonne poikkipalkin kanssa.



Mopar on parsa

MJF

Sitkiä vastus tämä Beetle. Kansi on nyt paikallaan ja momentissa, mutta ei ilman vastoinkäymisiä. Kannenpultit pitää vetää 40nm +90 +90. Pari pulttia alkoi narskahtelemaan jo ekan 90 asteen matkalla ja toiseksi viimeinen pultti sitten paukahti poikki toisella kierroksella  :o  Muutama vähemmän harkittu ärräpää taisi päästä tuossa kohti, kello oli vähän yli seittemän illalla tässä kohti. Pultinreijät oli puhdistettu lohkosta ja pultit kantoineen öljytty. Ja tietysti uudet pultit niinkuin näissä kuuluu aina vaihtaa. Kävelin huoneelle ja sanoin emännälle että nyt taidan riipaista pienen kännin. No katoin kuitenkin Motonetin tilanteen ja siellä oli pultteja hyllyssä, ei kun nokka kohti Motonettia, hyvin kerkesi kun matkaa ei ole kuin 92km suuntaansa. Purkamisen jätin kuitenkin aamuun. Olin aivan varma että kierre on pohjannut kun uusissa pulteissa meni kierrettä pidemmälle mitä vanhoissa. Mietin jo että millähän sen nysän saa sieltä lohkosta irti jos se on hirttänyt pohjaan kiinni, mutta sehän lähtikin käsin pyörittämällä  ::) Mittasin vielä, ei pitäisi lähellekään pohjata. Mitään vikaa en keksinyt, nyt uusintayritys että laitoin vaseliinia pultteihin. Vieläkin narskahteli, mutta ei niin pahasti. Päästiin siis jatkamaan kasaamista. Kanteen keinut ja nokka paikalleen. Nokan päähän tulee kumitulppa laakeripukin alle. Jaa eipä ollutkaan tiivisteissä uutta, missäs se vanha onkaan... Iltapäivä menikin lattioita kontatessa ja vasta tyhjennettyä roskista ihmetellesså. Ei löydy. Soittoa paikallisen varaosaliikkeeseen, ei oo hyllyssä mutta saadaan ylihuomiselle. Ylihuomenna oon jo töissä, huomenna pitää olla auton kasassa... No kasasin apulaitteet yms paikalleen mitä pystyi. Nyt tänään aamulla heti kahdeksalta puhelin soimaan Pörhölle löytyykö hyllystä. 
Ylivieskasta ei löydy, mutta Oulusta Audi-Centeriltä löytyy. Ei kun taas nokka kohti Oulua 96km suuntaansa! Siellä olikin tulppa valmiina pöydällä odottamassa. Tyytyväisenä ajelin sitten kotiin että saa auton nippuun vielä näille vapaille ja pääsee miettimään muuta. Kotia päästyä talliin ja heti tulppa kanteen kiinni. Mitäs vittua, ei sovi  :sarrrja: Pikaisella mittauksella 6mm liian suuri. Ja tihrustamalla näkyikin että eri osanumero on tulpassa. Kuittiin oli kuitenkin sattunut oikea numero. Puhelua Ouluun ja kappas vaan kun myyjän käsi oli sattunut viereiseen rasiaan. Oikeita löytyi, tarkisti vielä mitalla että on oikean kokoinen. Tällä kertaa laittaa postissa tulemaan. Ei tullut Beetle valmiiksi näillä vapailla.
Mopar on parsa

Valde

Lainaus käyttäjältä: MJF - 28 elokuu, 2024, 17:50Sitkiä vastus tämä Beetle. Kansi on nyt paikallaan ja momentissa, mutta ei ilman vastoinkäymisiä. Kannenpultit pitää vetää 40nm +90 +90. Pari pulttia alkoi narskahtelemaan jo ekan 90 asteen matkalla ja toiseksi viimeinen pultti sitten paukahti poikki toisella kierroksella  :o  Muutama vähemmän harkittu ärräpää taisi päästä tuossa kohti, kello oli vähän yli seittemän illalla tässä kohti. Pultinreijät oli puhdistettu lohkosta ja pultit kantoineen öljytty. Ja tietysti uudet pultit niinkuin näissä kuuluu aina vaihtaa. Kävelin huoneelle ja sanoin emännälle että nyt taidan riipaista pienen kännin. No katoin kuitenkin Motonetin tilanteen ja siellä oli pultteja hyllyssä, ei kun nokka kohti Motonettia, hyvin kerkesi kun matkaa ei ole kuin 92km suuntaansa. Purkamisen jätin kuitenkin aamuun. Olin aivan varma että kierre on pohjannut kun uusissa pulteissa meni kierrettä pidemmälle mitä vanhoissa. Mietin jo että millähän sen nysän saa sieltä lohkosta irti jos se on hirttänyt pohjaan kiinni, mutta sehän lähtikin käsin pyörittämällä  ::) Mittasin vielä, ei pitäisi lähellekään pohjata. Mitään vikaa en keksinyt, nyt uusintayritys että laitoin vaseliinia pultteihin. Vieläkin narskahteli, mutta ei niin pahasti. Päästiin siis jatkamaan kasaamista. Kanteen keinut ja nokka paikalleen. Nokan päähän tulee kumitulppa laakeripukin alle. Jaa eipä ollutkaan tiivisteissä uutta, missäs se vanha onkaan... Iltapäivä menikin lattioita kontatessa ja vasta tyhjennettyä roskista ihmetellesså. Ei löydy. Soittoa paikallisen varaosaliikkeeseen, ei oo hyllyssä mutta saadaan ylihuomiselle. Ylihuomenna oon jo töissä, huomenna pitää olla auton kasassa... No kasasin apulaitteet yms paikalleen mitä pystyi. Nyt tänään aamulla heti kahdeksalta puhelin soimaan Pörhölle löytyykö hyllystä. 
Ylivieskasta ei löydy, mutta Oulusta Audi-Centeriltä löytyy. Ei kun taas nokka kohti Oulua 96km suuntaansa! Siellä olikin tulppa valmiina pöydällä odottamassa. Tyytyväisenä ajelin sitten kotiin että saa auton nippuun vielä näille vapaille ja pääsee miettimään muuta. Kotia päästyä talliin ja heti tulppa kanteen kiinni. Mitäs vittua, ei sovi  :sarrrja: Pikaisella mittauksella 6mm liian suuri. Ja tihrustamalla näkyikin että eri osanumero on tulpassa. Kuittiin oli kuitenkin sattunut oikea numero. Puhelua Ouluun ja kappas vaan kun myyjän käsi oli sattunut viereiseen rasiaan. Oikeita löytyi, tarkisti vielä mitalla että on oikean kokoinen. Tällä kertaa laittaa postissa tulemaan. Ei tullut Beetle valmiiksi näillä vapailla.
Tiiätkö, noiden työkseen rassaaminen on aikalailla samanlaista vastoinkäymisestä toiseen rypemistä. ;D
Takavetopihtaaja

MJF

Onneksi ei tarvi työkseen tehdä autohommia, menis vielä hyvä harrastus pilalle.
Mopar on parsa

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: MJF - 28 elokuu, 2024, 18:23Onneksi ei tarvi työkseen tehdä autohommia, menis vielä hyvä harrastus pilalle.
Tämähän se on osoittautunut parhaaksi puoleksi jatkokoulutukseen menossa.. 8)

Paskaisten romujen kanssa edelleen töitä teen, mutta mikään ei ole samanlaista kuin harrastevärkkien kanssa! 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

MJF

Oikea tulppa tuli postissa työkierron aikana, vapaiden alettua pääsi kasaamaan moottoria. Nyt oli jo kaikki osat, mutta olihan yksi pirunnyrkki kasattava. Tulppaa odotellessa kasasin suunnilleen kaikki valmiiksi mitä pystyi, imusarjan alaosan, lisäilmapuhaltimet yms. Nokan ja vemttiilikopan kun sai paikalleen, pystyi kasaamaan imusarjan yläosan kaasuläppineen ja egr hässäköineen. Vwnttiilikopasta jätin huohotintötsän vielä pois että olisi paremmin tilaa laitella kaasuläppää yms moottorin taakse. Sehän vaan pyöräyttämällä öljykorkin lailla kiinni venttiilikopassa. Mutta mitäs persettä, tötsän putket ottaa imusarjan yläosaam kiinni eikä sitä saa paikalleen  O0 Ei kun purkamaan yläosa irti, nyt sai pyöräytettyä tötsän venttiilikoppaan paikalleen. No imusarjan yläosaa ei saakaan enää takaisim kun ottaa tötsään kiinni  :-X  Ei auttanut kuin purkaa lisäilmapuhallin, laturin rauta ja imusarjan alaosa pois että sai imusarjat taas yhteen... Loppukasaus meni sitten sujuvasti ja onneksi auto tuntuisi tulleen kuntoon, ei ollut sitten lopen mitenkään miellyttävä auto tehdä remonttia  ;D


Volkkarin kun sai pois nosturilta niin käytin Satellitea ylhäällä. Koitin vielä säätää etupantaa laatikosta, ei ollut vaikutusta. Isommalla kaasulla käyttää vaihteen vapaalla kakkoselle vaihtaissa ja kickdownilla kakkoselle pudottaissa reilummastikin.
Ihmettelin myös pyöränkulmia ja simpukkaa. Kiristin simpukan tehtaan ohjein, "tämänkin olet aina tehnyt väärin" Eli kääntövarresta centerlink irti, auto käyntiin ja kääntövarresta kokeilemaan milloin välys menee nollaan. Ja siitä sitten puoli kierrosta kireämmälle. Aina oon jättänyt siihen nollavälykselle. Ajotuntuma muuttui kyllä paljon tällä säädöllä! Aurausta oli 4mm, puolitin sen 2 milliin


Eilissä päivänä "löysin" romuautorivistä Transporterin ja tuupattiin se pojan kanssa nosturille. Illalla vielä purin siitä kannen pöydälle, jos vaikka saisi senkin ennen talvea ajoon.
Mopar on parsa

MJF

Ompa se näköjään taas laiskottanut kirjoitella  ::)
Jotaki kuitenki touhuttu, mm yks Aspeni tehty leimalle ja ajoon. Tämähän on ollut mulla viis vuotta nurkissa. Ostin perävikaisena kun halavalla sain ja semmonen perä oli pusikossa lojumassa. Vaihdoin perän ja totesin että moottorikin on paskana. Ykkösen männästä oli lähtenyt palasia ja puristukset hukassa. Lohko porattiin, mutta jostain syystä tämä moottori ei ole kasautunut. Pikakelauksella reilu 4 vuotta eteenpäin ja tähän syksyyn. En taaskaan ostanut mitään vaan mulle myytiin Aspenin 225 saatesanoilla että kaveri osti sen kun on hyvä moottori. No se kaveri ei ole enää maanpinnalla kertomassa, mutta kokeillaan kuitenkin. Moottori keulille, kaasari ja muut apulaitteet tuli auton omasta moottorista. Sytkä meinasi "vähän" haetuttaa ensi startissa, oli jotain muutakin kosketushäikkää samalla. Vesipumppu ja bensapumppu piti vielä vaihtaa eka startin jälkeen. Heti kun sai nesteet pysymään oikeissa paikoissa, varasin ajan konttorille perjantai loppupäiväksi. Eka reissulta tuli hylsy, takajarruissa sanomista. Viikonlopun aikana käytin takasylinterit auki, putsaus ja kasaan. Maanantaina heti uusintanäytölle ja jarrut oli justiin. Päästötkin oli sen verran hyvät että katsuri kyseli onko tässä katalysaattori, olisi kelvannut sellaisen arvoihinkin. Kaipa tuo moottori sitten on jokseenkin kunnossa.
Muutaman sata kilometriä on tullut ajeltua, ihan hyvän tuntoinen on ajella  8) Renkaat pitää käyttää painotuskoneessa, ovat joko pois painosta tai joku vanne kiero, satasessa alkaa puistamaan sen verran pahasti. Vauhtiin kun pääsee niin huomaamatta ajelee vähän ylinopeuden puolellakin  ::) Kaasari on rempattu heti silloin kun ostin auton ja on siis ollut hyllyssä irrallaan rempattuna. Seisotus ei tee koskaan hyvää, kiihdytyspumppu on lakannut toimimasta  :( Ryypyn käyttötanko puuttui jo ostaissa eikä miljoonalaatikossakaan ollut sellaista. Eilisellä hupiajelulla ajoin vahingossa Ylivieskaan asti ja hain Kärkkäiseltä 3mm vedettyä tankoa 1,5 metriä, jos siitä sais taivuteltua sopivan.

Parin jakson verran tuli lyhytelokuvaa tästä hommasta:



Tämän jälkeen alettiin isän kanssa pyöritteleen hallin lämmitystä. Pelletin hinnan pompsahtamisen jälkeen oon poltellut pikkupuita kattilassa. Nyt purettiin pellettisiilot yms pois ja laitamma varaajan sinne tilalle. Samalla lähti pannuhuoneesta väliseinä ja tulee kulku pannuhuoneeseen sisäkautta.
Tämän homman edestä piti siirrellä raatoja nurkista ja kattelin hetken 4d Charger-teosta. Ripustelin taas osia siihen, etupuskurin sain siihen viimeksi. Chargerin takapää on pari tuumaa kapeampi ja lyhyempi mitä Coronetissa niin laikka lauloi vähän lisää. Näin sai kyljen ja takavalopaneelin sopimaan vähän paremmin  ;D Vielä näyttäisi että takaoven kohdalta pitää ohentaa koria että saa kyljen vähän sisemmäs. Mutta jatkuu taas sitten joskus myöhemmin. Keräillään vielä osia lisää ja RT:tä tehdessä pitää tehdä malleja ja muotteja korjauspelleille
Puskurien kiinnitysraudat olisi oikeastaan semmoiset mitkä tarvisi vielä löytää tähän korin muodostusvaiheeseen. Toki listoja, etuparkkeja, etupuskurin käpyjä yms saa tarjota jos löytyy halpoja kakkoslaatuisia osia  ;D






Pittää koittaa kirjotella usiammastikin kun tuli noin pitkästi, jaksaako noita kukaan lukiakaan  :-[
Mopar on parsa

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: MJF - 23 lokakuu, 2024, 21:39Ompa se näköjään taas laiskottanut kirjoitella  ::)
Jotaki kuitenki touhuttu, mm yks Aspeni tehty leimalle ja ajoon. Tämähän on ollut mulla viis vuotta nurkissa. Ostin perävikaisena kun halavalla sain ja semmonen perä oli pusikossa lojumassa. Vaihdoin perän ja totesin että moottorikin on paskana. Ykkösen männästä oli lähtenyt palasia ja puristukset hukassa. Lohko porattiin, mutta jostain syystä tämä moottori ei ole kasautunut. Pikakelauksella reilu 4 vuotta eteenpäin ja tähän syksyyn. En taaskaan ostanut mitään vaan mulle myytiin Aspenin 225 saatesanoilla että kaveri osti sen kun on hyvä moottori. No se kaveri ei ole enää maanpinnalla kertomassa, mutta kokeillaan kuitenkin. Moottori keulille, kaasari ja muut apulaitteet tuli auton omasta moottorista. Sytkä meinasi "vähän" haetuttaa ensi startissa, oli jotain muutakin kosketushäikkää samalla. Vesipumppu ja bensapumppu piti vielä vaihtaa eka startin jälkeen. Heti kun sai nesteet pysymään oikeissa paikoissa, varasin ajan konttorille perjantai loppupäiväksi. Eka reissulta tuli hylsy, takajarruissa sanomista. Viikonlopun aikana käytin takasylinterit auki, putsaus ja kasaan. Maanantaina heti uusintanäytölle ja jarrut oli justiin. Päästötkin oli sen verran hyvät että katsuri kyseli onko tässä katalysaattori, olisi kelvannut sellaisen arvoihinkin. Kaipa tuo moottori sitten on jokseenkin kunnossa.
Muutaman sata kilometriä on tullut ajeltua, ihan hyvän tuntoinen on ajella  8) Renkaat pitää käyttää painotuskoneessa, ovat joko pois painosta tai joku vanne kiero, satasessa alkaa puistamaan sen verran pahasti. Vauhtiin kun pääsee niin huomaamatta ajelee vähän ylinopeuden puolellakin  ::) Kaasari on rempattu heti silloin kun ostin auton ja on siis ollut hyllyssä irrallaan rempattuna. Seisotus ei tee koskaan hyvää, kiihdytyspumppu on lakannut toimimasta  :( Ryypyn käyttötanko puuttui jo ostaissa eikä miljoonalaatikossakaan ollut sellaista. Eilisellä hupiajelulla ajoin vahingossa Ylivieskaan asti ja hain Kärkkäiseltä 3mm vedettyä tankoa 1,5 metriä, jos siitä sais taivuteltua sopivan.

Parin jakson verran tuli lyhytelokuvaa tästä hommasta:



Tämän jälkeen alettiin isän kanssa pyöritteleen hallin lämmitystä. Pelletin hinnan pompsahtamisen jälkeen oon poltellut pikkupuita kattilassa. Nyt purettiin pellettisiilot yms pois ja laitamma varaajan sinne tilalle. Samalla lähti pannuhuoneesta väliseinä ja tulee kulku pannuhuoneeseen sisäkautta.
Tämän homman edestä piti siirrellä raatoja nurkista ja kattelin hetken 4d Charger-teosta. Ripustelin taas osia siihen, etupuskurin sain siihen viimeksi. Chargerin takapää on pari tuumaa kapeampi ja lyhyempi mitä Coronetissa niin laikka lauloi vähän lisää. Näin sai kyljen ja takavalopaneelin sopimaan vähän paremmin  ;D Vielä näyttäisi että takaoven kohdalta pitää ohentaa koria että saa kyljen vähän sisemmäs. Mutta jatkuu taas sitten joskus myöhemmin. Keräillään vielä osia lisää ja RT:tä tehdessä pitää tehdä malleja ja muotteja korjauspelleille
Puskurien kiinnitysraudat olisi oikeastaan semmoiset mitkä tarvisi vielä löytää tähän korin muodostusvaiheeseen. Toki listoja, etuparkkeja, etupuskurin käpyjä yms saa tarjota jos löytyy halpoja kakkoslaatuisia osia  ;D






Pittää koittaa kirjotella usiammastikin kun tuli noin pitkästi, jaksaako noita kukaan lukiakaan  :-[


Helposti kun on mielenkiintosta luettavaa.
Vtu tää hymyily sattuu

Kalu

Ei me osata lukea. Videoita katsellaan, kun niitä jaksat väkästellä.