Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

MJF

Pari paikkaa lähempänä valmistumista. Aukaisin jo pikkuisen helman takapäätäkin että näkee mitä on edessä. Sama siellä on mitä toisellakin puolella, eli kylkipellin alle jäävå osa vaihtoon. Ja pätkä sisäpeltiä takapäähän. B-pilarin leikkelin myös jo pois, ihan vaan että pääsee jo käyttään uutta aaämdeetä paikallaan  8)

Vanhat valokuvat on suurta mahtavuutta. Oon koittanut kysellä niitä kaikilta tutuilta, sukulaisilta ja tuntemattomiltakin. Viime viikolla sain muutaman kansion lainaan ja skannailin ne nettiin näytille  8) Kuvat on Oulusta, Ylivieskan lentokentältä, Forssan picknickistä ja hänen omista autoistaam 80/90 vaihteesta. Forssan kuvat taisi olla tuoreempia.

https://mattifarm.kuvat.fi/kuvat/Autokuvat/Vanhoja+valokuvia/Pellikka/
Mopar on parsa

Kalu

Lainaus käyttäjältä: MJF - 06 helmikuu, 2025, 10:04Forssan picknickistä
Tuon pikkis rodin perusteella veikkaisin vuotta 2002-2003.

MJF

Storytime. Itse oon niin juniori etten muista Valianttia kun se oli täällä, oon ollut noin 4 vuotias kun se on lähtentyt muualle. Mutta veekasin jutun luin jo penskana ja auto jäi erittäin hyvin mieleen. Varmaan yksi iso syypää tåhän minun slantsix-fanittamiseen.
Rakennettu 70/80-lukujen vaihteessa täällä Oulaisissa. Jukka ei saanut lupia veekasin vaihtoon niin päätti sitten rakentaa virkeämmän kuutosen. Moni muukin tuntuu muistavan lehtijutun ja auton myöhäisemmiltä ajoilta. Videolla vilahtava kaveri kertoi että puolenkymmentä pikkuperää sai hajotettua kuminpolttohommissa... Tämä oli nyt alkuvuodesta nettiautossa liikkeessä myynniasä, onneksi Terwa Tomppa sen osti melkeen heti pois, houkutti kovasti tarjota Lincolnia vaihdossa. Jos vaikka olisi kauppoihin asti päässyt niin pitoauto olisi tullut tästäkin...

Mopar on parsa

MJF

Heleman takapäästä huonot pois, keskiosa onkin komiassa sinķissä sisäpuolelta. Tuosta on huommena hyvä jatkaa.
Mopar on parsa

MJF

Pääsipähän jo sovittamaan ensimmäistä valmista peltiä paikalleen  :mosh: No eipä sitä kiinni pääse laittaan vielä pitkään aikaan, kunhan kaikki muutkin peräpään pellit sopii niin sitten vasta...

Ei näköjään kerennyt ottaa valmiista sisäpuolen pellistä kuvaakaan, ollut vauhti päällä. No videolta senkin näkee, käykää sieltä katsomassa jos ette vielä ole katsoneet. Siitä tulikin video jo viikko takaperin, joku laiskimus ei ole vaan laittanut sitä tänne.

Ulkopelti tuli tehtyä muutamasta palasesta, 1,5mm säsiä. Kovaa peltiä jos tarvii muotoilla, mutta tuommosissa suorissa paikoissa menee.

Mopar on parsa

MJF

Mittään ei oo saanut talven aikana tehtyä Satellitelle, eilen oli ensistartti sitten kun syksyllä ajoin talliin. Tuli ilmoitettua äitienpäivän näyttelyyn Ouluun niin jotain tarttee tehdä ennen sitä. Eilen käytin ulkona ja käyttelin lämpimäksi, samalla vähän kattelin mitä tarttee tehdä.
Tuulilasinlistat on se numero uuno, niitä ei tällä hetkellä ole kuin alareunaan. Takaluukun panelista rapsahtelee maalit irti, pitäis keksiä joku pohjuste mikä pysyy kromissa kiinni. Helmalistat paikalleen, toivottavasti 3d tulostetut kiinnikkeet toimii. Sivuputket meinasin tehdä kans. Rosterista, ovatpahan sitten ikuiset. Mitähän muuta, monenlaista pikkufiksiä varmasti löytyy.

Mopar on parsa