Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

MJF

Sinne ne nyt meni Belve ja Jeeppi Weteraanikonepäiville. Kiire oli iltavuoroon niin ei kerennyt edes ottaa paikanpäällä kuvia... Vähän turhan nokille tuli auto kärryyn, farkussa niin pitkästi peräylitystä että painattaa jousitustakin erilain mitä "tavallisessa" autossa.
Mopar on parsa

MJF

Mopar on parsa

puu


MJF

Onhan tuolla pookin sivullakin kuvia, mutta laitetaan lisää










Lyhyesti: 170 vakio alakerralla, portattu isoventtiilikansi, supersix imusarja 360:n holleyllä (testissä oli offenhauser ja 500 edelbrock, ei huono) 10,2:1 puristusta, omavalmiste peltisarjat ja ärrän hioma nokka. Perässä A833 4v manuaali ja 8 3/4 lukkoperä 3,91 välityksellä. Edessä c-bodyn 11,75" isojakolevyt ja paksu vakaaja, takana c-bodyn 11" rummut.
Mopar on parsa

puu

Kiitos. Pookin sivuilta en kuvia löytänyt mutta noita
vanhimpia kuvia olen joskus nähnyt jossain.

MJF

Klikkaa tuota pookin linkkiä ja rullaa sivua alaspäin
Mopar on parsa

Rusty

Olipa kattava juttu ja reilusti kuvia. Hyvä Pooki :+1:
Ah, ahtaita aikoja.

MJF

Kesäloma kohta puolivälissä niin pitää koittaa vähän jotain tehdä... Satellitea siis lähemmäksi museokatsastusta. A-pilarin muovit sai vihreää pintaan, sai sitten kasata kojelautaankin loput listat paikalleen. Lipan alle tuleva kiiltävä lista oli vielä irti. Takalasin sisäpuolen listan maalasin samalla ja yritin laittaa paikalleen, tämä olis vissiin pitänyt laittaa ennen lasin asennusta... :wc:
Sisusta alkaakin oleen pikkusilausta vaille valmis niin otin oman maskin työnalle. Siinä riittääkin tekemistä hetkeksi. Kiinnitystapeista kaksi kahdeksasta on ehjiä ja toisen päädyn lampunkehän kiinnikkeestä oli malliksi. Kiinnitystapeiksi tilasin M5 ruostumatonta kierretankoa, siitä sovelletaan ne. Lampunkehän kiinnikkeen taittelin ensin maitopurkista malliksi ja siitä sitten rosterista uudet. Kuskinpuolen kiinnikkeen joutunee liimaaman maskiin kiinni kun 3/4 kiinnityskohdista on kadonnut  :banghead:  Seuraavaksi pitäisi keksiä millä tuo vääntynyt muovi saadaan väänneltyä takaisin suoraksi.







Mopar on parsa

cdi

  Peltisepän lukkopihdit ,kaks puuvastetta, kuumailma puhallin ja painettakasvattaen kun muovi alkaa antamaan periksi.

MJF

Jotain tuollaista mietiin kanssa, pitää kokeilla kun kerkiää.
Nyt tuli muuta hommaa kun Satellite on nyt ollut ainoana autona ajossa ja oon pistänyt merkille ettei oikein ole tehoja tai ne ei ainakaan välity tiehen asti. Laatikon suunnalle taitaa nyt osoittaa syyttävä sormi. Vaikka kikkarin pistää täysille jumiin niin laatikko vaihtaa kolmoselle jo 70-80 vauhdissa. Ohjearvo näkyy olevan 105-118kmh. Jossain on siis mätää  :banghead: 0-100 d-päällä (kylläkin soratiellä) oli hurjat 16 sekuntia, että ei se pelkästään tunnu laiskalle. Kyllähän vakio koneellakin pitäisi olla sekuntitolkulla parempi aika.
Ruuvasin öljypohjan, suodattimen ja koneiston pois ja jätin yöksi valumaan, pitää aamulla jatkaa tutkintaa. Öljypohjassa oli vähän mujua ja hilettä, mutta aika pientä. En usko että olisi hälyyttävissä määrin. Laatikko on Oulussa rempattu 90-luvulla, eikä sillä nyt kymmeniä tuhansia ole sen jälkeen ajettu. Seissyt kyllä on sen 15 vuotta...
Mopar on parsa

MJF

Muutama sata kilometriä ajettu lootahuollon jälkeen, toimii  8)  Mitään ihmeellistä ei näkynyt, uus suodatin ja öljyt, koneiston purku ja pesu ja kaikkia säätöjä piti vähän ruuvata sercive manuaalin arvoihin. Käytännön suorituskyky parani niin paljon ettei ole nyt kiirettä "virittää" ;D  Hädissäni kyllä jo ostin Edelbrokin LD4B imusarjan, pitää katella sitä sitten kun ei tähdellisempää ole.



Kiireellisempänä oli tietysti saada nyt slotit alle. Reijistä vanhat maalit pois maalinpoistoaineella ja imusarjan kanssa samaa punaista reikiin. Nippelitepolta vielä lyhyet kromikuoriset/hattuiset venttiilitapit. Omaan silmään aika makiat 8) 275/60R15 takarenkaat ostin muutama vuosi sitten. Eturenkaiden koko jäi vielä silloin arvottavaksi niin tilasin nyt 235/60R15 Cooperit. Mutta mitä paskaa, valkotekstien fontti on vaihtunut tässä välissä  :banghead:  Kumit on nyt olleet tuossa toista viikko potkittavana, en oo saanut itseltä lupaa laittaa niitä vanteille >:(  Takarenkaat käytin aamulla painotuksessa. Ensimmäisenä piti sanoa että ulkopuolelle ei saa laittaa yhtään painoa. Pyöräytettiin koneessa ja kaveri totesi ettei näistä taideta virheettömiä saada, mutta taitaa olla semmoset että mennään ulkonäkö edellä. Ja näinhän se on 8) No ei siihen tainnut jäädä kuin 10/30 grammaa huonompaan heittoa, ei alle 120 vauhdissa ainakaan huomannut mitään.



Huomiselle olis jarrutehostimen purkua tiedossa. Jos on letku kiinni niin poljin painuu melkeen lattiaan, tehostaa ja jarrut toimii. Mutta tyhjäkäynti huononee, eli vetänee ilmoja. Ja letku irti, noh on ihan saatanan jäykkä mutta poljin ei painu.
Mopar on parsa

jariha

Kuvaa uudesta cooper tekstistä?
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

MJF

https://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Cooper&tireModel=Cobra+Radial+G%2FT

Tuola oli selvitetty noita tekstejä. Siellä pomppasi chattiruutu auki niin kysäisin heiltäkin. Siellä sentään ymmärrettiin mitä tarkoitan, meinasi että heillä ainakin on kaikki uudempaa mallia  :-\ 1001renkailta ostin ja heidän asiakaspalvelun kanssa oon nyt viestitellyt viikon eikä ne vieläkään ymmärrä mitä tarkoitan  :banghead: Pitää laittaa ostoilmotuksia jos vaikka löytyis oikeanlaiset  ::)
Mopar on parsa

Kalu

Mähän melkoseks aateekoo nörtiks osottauduin ku nappaan kuvan tähä...


jariha

eli jatkossa sama ostaa vitourit...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle