Mersukeskustelu

Aloittaja isalmela, 18 maaliskuu, 2021, 17:50

« edellinen - seuraava »

Harri S

1x110(200d), 1x114(250 2,8), 1x115(220d), 2x123(240d,280e), 3x124(200d,200b,300ce24), 3x201(180e,200b,200e), 4x210(220d,2x290dt,300d), 1x202(220cdi) ja 2x168(2x170cdi)

Näiden lopputulemana voittajia tuossa listassa nuo A w168 cdi koneiset sekä kulurakenteeltaan että kestävyydeltään.
Ajettavuudeltaan noi väyryset.
Kilsoja noissa ollut 180tkm-1,2Mkm. Aakkosillakin toisella myydessä yli 450tkm.
Päätoiminen harrastaja

Vaniukko

Ihteeni jotenkii kiehtos hommata joku v8 väyrynen,kyllähän se maantiellä on hyvä peli,ja on sen verran tehoja että se luistonesto on jo talvella hyvä olla.onko minkälaisia nuo 4-matic vehkeet.tietysti sen verran jo ikää että semi harrasteita ovat.

ramman

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 maaliskuu, 2021, 00:43sillä harjatulla alumiinilla sais vielä askeettisemman, yleensä se on se hinnat alkaen valinta tätänykyään. Mersu ei sitä vielä 80- luvulla tajunnu vaan laitto aidot puut :o

musta pianolakka on tehdasväri noille sisä"puille" mersussa eikä mikään harjattu alumiini.

ramman

Lainaus käyttäjältä: Vaniukko - 19 maaliskuu, 2021, 09:57Ihteeni jotenkii kiehtos hommata joku v8 väyrynen,kyllähän se maantiellä on hyvä peli,ja on sen verran tehoja että se luistonesto on jo talvella hyvä olla.onko minkälaisia nuo 4-matic vehkeet.tietysti sen verran jo ikää että semi harrasteita ovat.

No alkaa kyllä noi väyryset olemaan ihan kokoharrasteita.
 
Muuten kyllä veekasimersu on oiva laite. Miulla oli S211 E55 AMG kompressori. Hauska laite. Tosin vain takavetoinen, mutta hyvin tuolla pärjäs kesät talvet.

@Pertti K .llahan taitaa olla 4veto V8 mersu käyttöautona

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: ramman - 19 maaliskuu, 2021, 11:08musta pianolakka on tehdasväri noille sisä"puille" mersussa eikä mikään harjattu alumiini.
sössö varmaan meinaa muita osia sisustassa kuin puuosia?
Sinä vain

ramman

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 maaliskuu, 2021, 11:57sössö varmaan meinaa muita osia sisustassa kuin puuosia?

Niinjoo. Onhan sitä harmaata tosiaan jossain malleissa aikapaljonkin siinä kojelautaosiossa noitten "puitten" lisäksi.

En muistanukkaan tuota ku omassa GLC.ssä ei ole ku sellanen pieni käikäle vaan siinä hanskalokeron yläpuolella.

Kyrpov

Toki toi "harjattu alumiini" on aika monen "premium" auton synti ollut viimiset 15-20vuotta
Sinä vain

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 19 maaliskuu, 2021, 00:55on varmaan hieno auto mutta minun silmiin tuo liukkaan lahnan näkönen w218 cls ei yhtään miellytä, siis juurikin sen takaosan takia.. mutta en vaan muista mikä vuosimalli se niistä on/oli, niissäkin on faceliftejä kai tullut jo parikin? eli saattaa olla nätempiä versioita joita en oo kattellut lähempää ja kauemmin (ja kauempaa?)

itselle jäi se mielikuva että se auto ei tiedä mikä se haluaa olla.. luiskaperäcoupe mutta ei kuitenkaan.. se on yhtä liukkautta vaan se takaosa.

ei oo oikeen sedan kun ei oo selkeä kattolinjan loppumiskohtaa.. ja sitten taas se on jotenkin liian sedanmainen ollaksen luiskaperä. edestä päin se on hieno mutta takaosa on jotenkin epäonnistunut minun silmissä. takavalojen muotoihin pyöristys oli outo sukkula muodon haku seikka joka korostui kanssa.

mutta se farmarimalli.. oon sellasta kattellut autoliikkeessä kun kävin, siinä on paljon onnistuneempi muotoilu. ei ne liian pyöreästi taipuvat takavalotkaan haittaa silmää niin paljon kun siinä yläpuolella on vähän kattoa eikä vain se tuulitunnelissa taakseppäin pehmeänä valunut saippuapala sukkula. (voi olla myös erivuosimallin mersu kyseessä. ei mul koskaa sellasee o varaa ni en opettele tarkaan tunnistaan niitä)
Minusta taas just toisinpäin, sedani tai mikälie 4-ovinen coupe on perästä hyvän näköinen mutta keula tökkii, lähinnä se valojen muotoilu. Ainakin eka korimallissa. Farkku taas muuten jees mutta taka-akseli pitäisi olla 10 cm taaempana omaan silmään.

Nyt kun googlailin niin nämä mun kommentit koskikin W219 eli sitä vanhempaa ja sulla tuota uudempaa joka on rumempi kokonaisuutena.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Dohc

Harjapesukoneessa käynyt alumiinikorinen Audi A8 edustaa harjatun alumiinin huonointa ja kalleinta "laatua"! ;D
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 19 maaliskuu, 2021, 08:591x110(200d), 1x114(250 2,8), 1x115(220d), 2x123(240d,280e), 3x124(200d,200b,300ce24), 3x201(180e,200b,200e), 4x210(220d,2x290dt,300d), 1x202(220cdi) ja 2x168(2x170cdi)

Näiden lopputulemana voittajia tuossa listassa nuo A w168 cdi koneiset sekä kulurakenteeltaan että kestävyydeltään.
Ajettavuudeltaan noi väyryset.
Kilsoja noissa ollut 180tkm-1,2Mkm. Aakkosillakin toisella myydessä yli 450tkm.
vakuuttava lista. ja yllättävä että A voittaa.

18 mersua. taidat olla oikeesti mersuilija, sekä niiden harrastaja, taitaa olla useampi samaan aikaan sulla ollut samaankin aikaan.

 huvittava huomio: jos kaikki olisit ostanut uutena ja käyttänyt muutaman vuoden. eli 18kpl x 3v = 52v. olisi vuosi 1969.. silloin taidettiin vielä tota w110 pikkusiipi mersua myydä suomessa yhä uutena vaikka valmistus oli jo lopetettu 68. :D

tollanen musta pikkusiipi oli kummisedällä kun olin pieni. (vaihtoi sen joskus 80luvun lopulla w123seen) mutta muistan kun itäblokissa lomareissulla 80luvun alussa heidän perhe oli sillä mustalla mersulla ja me sillä m-fordilla. miliisit ja poliisit ja rajavartijat pysätteli usein oudoilla kilvillä liikkuvia ulkomaalaisia.. mutta jos mersu meni esim rajan pysätyspisteestä ensin ja sanoi fordin olevan samaa seuruetta päästiin läpi helpommin kuin jos ford meni ensin. :D ja molemmat autot kuitenkin olivat jo noin 15-20v vanhoja autoja silloin. jotenkin mustalla mersulla oli edelleen jonkinlainen status maine sielläpäin.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 19 maaliskuu, 2021, 14:00Farkku taas muuten jees mutta taka-akseli pitäisi olla 10 cm taaempana omaan silmään.

Pertti K tarkoittanee ammuntajarrua (shooting brake)? Eikös tuossa jo hirmuinen akseliväli muutoinkin, sitä kun vielä venuttaisi, niin pilalle menis? ;D
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Harri S

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 19 maaliskuu, 2021, 16:33vakuuttava lista. ja yllättävä että A voittaa.

18 mersua. taidat olla oikeesti mersuilija, sekä niiden harrastaja, taitaa olla useampi samaan aikaan sulla ollut samaankin aikaan.

 huvittava huomio: jos kaikki olisit ostanut uutena ja käyttänyt muutaman vuoden. eli 18kpl x 3v = 52v. olisi vuosi 1969.. silloin taidettiin vielä tota w110 pikkusiipi mersua myydä suomessa yhä uutena vaikka valmistus oli jo lopetettu 68. :D

tollanen musta pikkusiipi oli kummisedällä kun olin pieni. (vaihtoi sen joskus 80luvun lopulla w123seen) mutta muistan kun itäblokissa lomareissulla 80luvun alussa heidän perhe oli sillä mustalla mersulla ja me sillä m-fordilla. miliisit ja poliisit ja rajavartijat pysätteli usein oudoilla kilvillä liikkuvia ulkomaalaisia.. mutta jos mersu meni esim rajan pysätyspisteestä ensin ja sanoi fordin olevan samaa seuruetta päästiin läpi helpommin kuin jos ford meni ensin. :D ja molemmat autot kuitenkin olivat jo noin 15-20v vanhoja autoja silloin. jotenkin mustalla mersulla oli edelleen jonkinlainen status maine sielläpäin.

Yhtäkään autoa en ole uutena ostanut.
En Leafiakaan vaan ootin vuoden ja että 10k€ oli sulanu hinnasta pois.
Parhaillaan mun kolme entistä väyrystä oli samaan aikaan myynnissä eri puolilla suomea ja Nettiautossa.
Koska auto kuin auto niin mulla on ollu tapana parsia se aika laajasti kuntoon ja mm. ruostesuojata perusteellisesti.
Eka Mersu oli toi mäntävikainen -69 dieseli, johon vaihdoin samointein yhden männän etusisälokasuojat ja ulkolokasuojat, kaikki ovet, koko takaosan pohjan tein uusiksi taka-akseliin asti sekä koneen josta petti öljypumpun hela kun pääs kerran ylikierroksille.
Eniten ajoin seuraavalla eli 240d -77 jolla ajoin 2 vuodessa 200tkm ja se oli kaukorakkauden syytä. Samaan kilometrimäärään vuodessa ei pääse useat taksikuskitkaan.
Mm noi kaikki Oldsin Deltat oli mulla omistuksessa samaan aikaan. Pysty valitsemaan dieselin ja 455 isolohkon väliltä tai 4 ovisen sedanin tai 2 ovisen kupeen.

Mä olen kaikkiruokainen autojen suhteen. Sen kertoo myös tuo lista:

Fiat 600 harmaa -61
Fiat 600 punainen -72
Ford De Luxe sininen -36
Ford Consul vihreä -52
Ford Escort punainen -75
Ford Escort kulta -77
Ford Escort sininen -79
Ford Escort Cab valkoinen -89
Ford Orion sininen-90
Ford Escort sininen -91
Ford Sierra valkoinen -88
Ford Fiesta harmaa -89
Mercury Cyclone valkoinen -69
Hillman Minx sininen -52
Morris Mini 850 valkoinen -68
Mini 1000 sininen -77
MB 200d punainen -67
MB 220d sininen -69
MB 250 2,8 sininen -74
MB 240d punainen -77
MB 280e harmaa -83
MB 190 sininen -84
MB 190 sininen -87
MB 190 harmaa -90
MB 200t sininen -87
MB 200d valkoinen -90
MB 300Ce 24 harmaa -90
MB E220d musta -96
MB E300d sininen -96
MB E290dt vihreä -97
MB E290dt punainen -97
MB A170 hopea -99
MB A170 vihreä -99
MB C220 hopea -00
Saab 99 oranssi -75
Saab 99 sininen -84
Saab 900 sininen -94
Saab 900 sininen -95
Datsun Finn ruskea -71
Datsun Finn punainen -72
Porche 951 turbo valkoinen -86
Ferrari 308 gts punainen -78
Dodge Challenger musta -70
Dodge Challenger sininen -71
Dodge Aspen SE hopea -77
Chevrolet Blazer punainen -78
Chevrolet Beauville musta -78
Chevrolet El Camino sininen -79
Chevrolet C1500 musta -88
Chevrolet C1500 kulta -89
Chevrolet Van valkoinen -89
Chevrolet Caprice STW sin-89
Chevrolet Caprice sininen -90
Chevrolet Corvette punainen -75
Chevrolet Corvette Cab sin -87
Chevrolet Corvette Cab vihr -90
Pontiac Safari valkoinen -84
Oldsmobile Delta 350d pun -79
Oldsmobile Delta 455 viol -79
Oldsmobile Delta 307 valk -79
Oldsmobile CC matta musta -85
Peugeot 305 hopea -85
Peugeot 406 punainen -98
Toyota Corolla punainen -88
VW Porche 930 punainen -68
VW Jetta vihreä -84
Goggomobil T400 punainen -58
Goggomobil T400 sininen -61
Fram sininen -57
Nissan Leaf musta -14
Nissan Leaf valkoinen -18
Honda Civic sininen -75
Honda Civic keltainen -79
Honda Civic hopea -81
Honda Civic hopea -82
BMW e30 valkoinen -88
Päätoiminen harrastaja

jusssi

Tuo  CLS ammuntaparakki on kyl aika hervoton; farmari, mutta viimeinen sivuikkuna suorastaan koomisen pieni ja takavalot oikein irvistää, että "vitun köyhät"...  tykkään  ;D .  Joku w203 tai w209 korin 55 AMG on välillä kummitellut mielessä kesäkassiksi...
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Gary Grand

Vähän Mersu-keskusteluun ulkopuolista hämmennystä..

Pertin marsulla tuli eilen ajettua jonkinmoinen koeajo ja tuntemukset oli varsin positiiviset.
Ohjaustuntuma tiehen just sellainen kun autossa pitääkin olla. Vaikea kuvitella millä tuon saisi paremmaksi. 8) No, täysin tehostamattomassa hammastangossa on jossain vielä parempi.. Ne ei vaan ole mukavia.
Ohjaukseen tosin omien mieltymysten mukaan saisi laittaa jopa hiukan lisää tehostusta. ::)
Jousitus on tuohon autoon liian pintakova, tykkäsin Sebringin jousituksesta enemmän. :)) Tärinät tuli tässä enemmän läpi.

Sitten se mikä autossa tosissaan tökkäsi: Jarrut.
Miten saksalainen on saanut tehtyäkin tuon tuntuiset niistä? Tuntuu että liikkeen alussa voimaa pitää olla liian paljon, että tuntumaa alkaa tulla. Sitten kun mennään jo liian kovan poljinvoiman puolelle hidastuvuutta kyllä löytyy, mutta tekee hidastumisesta turhan rajun tapahtuman.
Jarrut tuntuu siis käyttäjälle pehmeiltä/veteliltä, mutta jarrutuskäytös rajulta. :o
Oli jotenkin outo kokemus joka kerta painaa jarrua.

Olisivat ehkä olleet enemmän paikallaan, jos olisin repinyt menemään kuin heikkopäinen.. Koitin kuitenkin keskittyä ajelemaan nätisti.
Keskikulutus tippui koko matkan ajan.. :))
Ohituksiakaan ei montaa tullut, kun väki ajeli ihan hyvää vauhtia.. Niihin tuolla pääsee kyllä mukavasti lähtemään. Kiihtyy kivasti. 8)

Ehkä tuo tuntuma paranisi kunnollisilla teräspunosletkuilla.. :thinking:
Hiljainen kyyti ja sen vähäisen melun laatu on korvalle sopiva. Ei häiritse.

Tuo olisi kyllä ihan kehityskelpoinen, jopa mieleinen auto, jos siitä ottaisi kaikki tietokone/sähköhienous/ym. systeemit pois. Niihin en uskaltanut juuri koskea.. :o
Olo hämärän laskeutuessa oli kuin jossain lentokoneen ohjaamossa.. Ja mulla ei ole lentolupakirjaa!?! :o

Paremman kuvan tuosta autona nyt kuitenkin sai, kuin mikä mielessä on ollut. :))

No, ulkonäkö.. ::)
Jos en olisi muistanut mihin auton jätin parkkiin, en olis sitä parkkikselta löytänyt.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 22 maaliskuu, 2021, 09:27Vähän Mersu-keskusteluun ulkopuolista hämmennystä..

Pertin marsulla tuli eilen ajettua jonkinmoinen koeajo ja tuntemukset oli varsin positiiviset.
Ohjaustuntuma tiehen just sellainen kun autossa pitääkin olla. Vaikea kuvitella millä tuon saisi paremmaksi. 8) No, täysin tehostamattomassa hammastangossa on jossain vielä parempi.. Ne ei vaan ole mukavia.
Ohjaukseen tosin omien mieltymysten mukaan saisi laittaa jopa hiukan lisää tehostusta. ::)
Jousitus on tuohon autoon liian pintakova, tykkäsin Sebringin jousituksesta enemmän. :)) Tärinät tuli tässä enemmän läpi.

Sitten se mikä autossa tosissaan tökkäsi: Jarrut.
Miten saksalainen on saanut tehtyäkin tuon tuntuiset niistä? Tuntuu että liikkeen alussa voimaa pitää olla liian paljon, että tuntumaa alkaa tulla. Sitten kun mennään jo liian kovan poljinvoiman puolelle hidastuvuutta kyllä löytyy, mutta tekee hidastumisesta turhan rajun tapahtuman.
Jarrut tuntuu siis käyttäjälle pehmeiltä/veteliltä, mutta jarrutuskäytös rajulta. :o
Oli jotenkin outo kokemus joka kerta painaa jarrua.

Olisivat ehkä olleet enemmän paikallaan, jos olisin repinyt menemään kuin heikkopäinen.. Koitin kuitenkin keskittyä ajelemaan nätisti.
Keskikulutus tippui koko matkan ajan.. :))
Ohituksiakaan ei montaa tullut, kun väki ajeli ihan hyvää vauhtia.. Niihin tuolla pääsee kyllä mukavasti lähtemään. Kiihtyy kivasti. 8)

Ehkä tuo tuntuma paranisi kunnollisilla teräspunosletkuilla.. :thinking:
Hiljainen kyyti ja sen vähäisen melun laatu on korvalle sopiva. Ei häiritse.

Tuo olisi kyllä ihan kehityskelpoinen, jopa mieleinen auto, jos siitä ottaisi kaikki tietokone/sähköhienous/ym. systeemit pois. Niihin en uskaltanut juuri koskea.. :o
Olo hämärän laskeutuessa oli kuin jossain lentokoneen ohjaamossa.. Ja mulla ei ole lentolupakirjaa!?! :o

Paremman kuvan tuosta autona nyt kuitenkin sai, kuin mikä mielessä on ollut. :))

No, ulkonäkö.. ::)
Jos en olisi muistanut mihin auton jätin parkkiin, en olis sitä parkkikselta löytänyt.. :o


Juu ne on ne ssbc tms. "Sähköhydrauliset" jarrut tuntumaltaan ihan hirveät omaankin makuun  :))  sama efekti esim. Toyotan land cruiserissa missä on vastaava järjestelmä, eli kyse on vaan ko. Tehostuksen ominaisuudesta eikä suinkaan viasta  :D  tosin vähäinenkin ilman määrä järjestelmässä tekee siitä vielä moninkertaisesti hirveämmän  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D