Mersukeskustelu

Aloittaja isalmela, 18 maaliskuu, 2021, 17:50

« edellinen - seuraava »

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Dohc - 05 huhtikuu, 2021, 14:15Jee! Tilasin Parolasta keskiviikoksi 45 lisähevosta ja 80 Nm vääntöä. Jo on kumma jos ei kerkiä Lidliin tarjousten perään! Pitäisi sitten olla 310hp/700Nm. Tiedä sitten?
Saatan raportoida myöhemmin! :rolleyes:

No niin, Parolasta palattu hymyssä suin! Ai että siitä tuli hyvä ja kuin toinen auto, menee niin perkeleesti! On se Tuikku vaan aika mestari noissa diisselihommissa.
Pieniä kiihdytyskokeita kokeilin rekan ohitukseen takaisin tullessa moottoritiellä.
Eipä paljoa tarvitse kaasuun koskea, niin vääntö hirmuinen ja helposti ohitus käy!

Hevosvoimanälkä siis tuli tyydytettyä. Mutta eipä siinä vielä kaikki, alkoi sitten vattassa kurnia ja poikkesinkin  takaisin tullessa Nummelan Autogrillille. On mielestäni tosi hyvät sapuskat ja reilu annos. Noh, Alkokin siinä vieressä sitten oli, niin puolikkaan Black Velvet viskin otin. Myös Lidlissä kävin ostoksilla. Muovikassit oli kaikki loppu, otin semmosen kylmäkassin sitten ja niitä näkyi muutkin ottavan!

Kovia ovat asiakkaat vaan sottaamaan noiden maskien kanssa, pihalla paljon ja roskiksetkin niitä  täynnä! Köröttelin sitten hissukseen Lempolan liikenneympyrään. Joku Bemmi siellä sitten imeytyi tappituntumalle. Sain jonkinlaisen hepulikohtauksen kuin kissa konsanaan ja kokeilin pikkasen miten lähtee kun ei ollut liikennettä. Bemmi ei lähtenyt kilpasille!
Aika nopeesti 200 otti ja sitten olikin jo syytä heivailla Lohjan liittymään! :+1: :P
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Pertti K

Joo ei sitä selevinpäin kovempaa.

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 07 huhtikuu, 2021, 20:37Joo ei sitä selevinpäin kovempaa.
No joo, eihän se vauhti nyt niin hirveesti pelottanut, mutta tuossakin yksi liittymä kuitenkin oli ja enemmän se pelotti jos joku sieltä hyökkää eteen!
Noista muista autoilijoista kun ei aina tiedä. Asiasta kolmanteen, EGR otettiin myös pois likaamasta moottoria.

Köh, ja oli myös juttua siitä, kun toi niin paljon vaatii vauhtia ennen kuin suurimman vaihteen vaihtaa. Kuulemma samaa "ongelmaa" muillakin ollut 2011-2012 vuosimallissa ja he eivät ole siihen ratkaisua löytäneet. Lopputulemana olikin se, Mersun insinööri on sen sitten niin tarkoittanut ja onkin ominaisuus eikä vika! Vaan haitanneeko tuo mittään!?

Mää kyllä kysyn vielä kaverilta joka paljon noista tietää, onko mitään tehtävissä! 8)
Kaikenkaikkiaan firmasta jäi positiivinen ja osaava mielikuva siisteine tiloineen, voinenkin suositella lisäpotkua haluaville diisselimersuilijoille kuin muillekin! :+1:
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

DX

niin, tuommoosta peliä appiukko alko kiiluun, mitä korisarjaa tää nyt sitten onkaan, 2010 E350 sedani,  3 litran diiseli tomaatilla ja muillakin herkuilla.
 mitä mieltä raati,
jos se nyt tuosta enempikin innostuu, niin onko luja peli, vai ongelmia tiedossa.

http://www.autokaupat.net/uusi/vaihtoauto.php?/MERCEDES-BENZ/E&view=4795154

pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

Pertti K

Joo W212 se on. Pre-facelift. Pikaisella selaillulla nokkaketju ja 4-koneen laakeroinnit tyyppivikoja. Tiedä sitten millä kilometreilla ja huoltohistorialla tulevat esille.

ramman

Hyvännäkönen mersu ja pienillä kilsoilla tolle tekniikalle.

Plussaa erikoisemmasta väristä. Yleensähn nää on mustia, harmaita tai valkosia.

Barfly

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 huhtikuu, 2021, 15:59Joo W212 se on. Pre-facelift. Pikaisella selaillulla nokkaketju ja 4-koneen laakeroinnit tyyppivikoja. Tiedä sitten millä kilometreilla ja huoltohistorialla tulevat esille.

Nokkaketjun venyminen taitaa selvitä siten, että jos käynnistettäessä rallattaa pari sekkaa, niin venynyt.
Laakeroinnin kestävyyttä voi auttaa/pidentää RVS:llä.

Että mitähän vittua?

ramman

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 huhtikuu, 2021, 15:59Joo W212 se on. Pre-facelift. Pikaisella selaillulla nokkaketju ja 4-koneen laakeroinnit tyyppivikoja. Tiedä sitten millä kilometreilla ja huoltohistorialla tulevat esille.


Tossa kutosessa ei vissiin ennen 300K.ta tarvi paljon ketjua murehtia. Tuo vanhempi on vielä tuolla pienmpitehosella koneella

isalmela

Lainaus käyttäjältä: DX - 14 huhtikuu, 2021, 15:57niin, tuommoosta peliä appiukko alko kiiluun, mitä korisarjaa tää nyt sitten onkaan, 2010 E350 sedani,  3 litran diiseli tomaatilla ja muillakin herkuilla.
 mitä mieltä raati,
jos se nyt tuosta enempikin innostuu, niin onko luja peli, vai ongelmia tiedossa.

http://www.autokaupat.net/uusi/vaihtoauto.php?/MERCEDES-BENZ/E&view=4795154


Vahvuudet
Suomiauto
Hyvät varusteet
Upea voimalinja

Heikkoudet
Takakontti kohtuullisen kokoinen, mutta luukku aika pieni: ei muuttoautoksi
Rajusti vääntöä ja takavetoisen käytös aiheuttaa pikantteja yllätyksiä liukkaalla kokemattomille kuskeille

Mahdollisuudet
Upea peli kohtuuhintaan

Uhat:
Kuutoskoneen tyyppiviat: https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=146682
Väri on vaikea, jos haluaa myydä eteenpäin
Diesel on puhtaampi

ramman

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 14 huhtikuu, 2021, 16:20Nokkaketjun venyminen taitaa selvitä siten, että jos käynnistettäessä rallattaa pari sekkaa, niin venynyt.
Laakeroinnin kestävyyttä voi auttaa/pidentää RVS:llä.



M271 koneessa on toi rallattava ketju. siis bensanelosessa. On koko jakopää yleensä paskana siinävaiheessa kun rupee rallatteluja kuulumaan startissa. siinä ei enää ihmeölyt auta.
Tämä puheena oleva autohan on diiselikutonen.

Kyllähän se ketju tietysti muissakin ääntää jos venyny, mutta tossa 271.ssä on ihan tyyppivika.

Barfly

Mulla lienee tuo: M 271 DE 18 AL red.

Mutta, vuosimalli on 2012, aikaisemmissa vuosimalleissa venymistä on tapahtunut.
Ja se riippuu siitä, onko yksirivinen vai tuplaketju.

No, katellaan
Että mitähän vittua?

ramman

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 14 huhtikuu, 2021, 16:39Mulla lienee tuo: M 271 DE 18 AL red.

Mutta, vuosimalli on 2012, aikaisemmissa vuosimalleissa venymistä on tapahtunut.
Ja se riippuu siitä, onko yksirivinen vai tuplaketju.

No, katellaan

Eli turbolla tämä ? siinähän on jo evokone paremmilla jakopäähiluilla.

Barfly

Lainaus käyttäjältä: ramman - 14 huhtikuu, 2021, 16:47Eli turbolla tämä ? siinähän on jo evokone paremmilla jakopäähiluilla.

Turbo
Että mitähän vittua?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 14 huhtikuu, 2021, 16:20Nokkaketjun venyminen taitaa selvitä siten, että jos käynnistettäessä rallattaa pari sekkaa, niin venynyt.
Laakeroinnin kestävyyttä voi auttaa/pidentää RVS:llä.


Öljykorkki irti niin näkyy kiristimen tappi, onko miten jo finaalissa. Huonolla tuurilla 200k ja ketju uusissa vaan ei sen vaihto ole ammattipajallakaan kun n 700e saati dx tekee sen tuosta vaan. Samaten se merssafoorumilla ollut öljynlauhdutin.
Sinä vain

Dohc

Lainaus käyttäjältä: ramman - 14 huhtikuu, 2021, 16:30Tossa kutosessa ei vissiin ennen 300K.ta tarvi paljon ketjua murehtia. Tuo vanhempi on vielä tuolla pienmpitehosella koneella
Joo, mulla oli aikoinaan se W211 280 CDI facelift jolla oli ajettu 300 tkm, niin ei siinä ainakaan mitään hälyttävää ketjuongelmaa vielä silloin ollut. Tuskin oli vaihdettu, tai ei ainakaan mitään papereita siihen löytynyt. Öljynjäähdyttimen tiivisteet oli vaihdettu, uusissa sekin homma jo korjattu tehtaalla.
Hellan valmistamasta turbon VNT säätimestä katkesi tärinästä semmonen ohut lanka.
Senkin sai itse tinaamalla korjattua. Hiukkaspöntön paineanturi (noin 30€) hajos myös. Ei mitään muita ongelmia moottorissa. Öljyjä kun vaihteli 10 tkm välein niin siinäpä se mulla oli. Niin juu, ja lisäpotkua saa mukavasti ohjelmalla jos tarvetta!
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!