Mersukeskustelu

Aloittaja isalmela, 18 maaliskuu, 2021, 17:50

« edellinen - seuraava »

leemu

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 06 marraskuu, 2022, 09:05Omaan oon xenonit vaihtanut molemmin puolin. Otinkohan paisuntasäiliön pois (yhdellä ruuvilla kiinni) ja ehkä toiseltakin puolelta jonkun vastaavan. Korvakuuloltahan ne piti vaihtaa mutta onnistui parilla-kolmella yrittämällä. Vois toki helpompi olla mutta varmasti on pahempiakin.

Ei ole tosiaan edes pahimmasta päästä, mutta meikäläisen ei vaan kourat sovi sinne :(
Edellisessä oli orkkis xenonit ja muistelisin siinä olleen erilainen polttimon kiinnitys versus näihin halogeenilyhtyihin ::)
Näissä on sellainen irtonainen peltilipare polttimon takana jota on ihan helvettiä koittaa saada sokkona paikalleen..

sössö

muistaakseni mk1 V70 oli taas toista ääripäätä :D

kuutio

Lainaus käyttäjältä: leemu - 06 marraskuu, 2022, 08:24Olkoon laite sitten vaikka -70 luvulta, mutta kyllä riittää tämä saatanan insinöörien silmille kuseskelu ;D 

Ekan polven Cee.. On helppo

leemu

Mulle meinaa iskeä klaustrofobia jo tossa e-sarjalaisessa, joten pienempään ei ainakaan oikein viitsisi mennä ;D
Eukko tosin on suunnitellut vaihtavansa johonkin pienempään bensavehkeeseen työmatkan takia. Mersussa on verot 700 luokkaa vuodessa ja tolpassa isoin hinta kun tankkaa, niin pistää kyllä miettimään >:(

Mää taas olen katsellut econolineja ja vaneja vähän sillä silmällä :rotfl:

Olishan se toisaalta ehkä vähän oudon tuntuista, kun -04 vuodesta lähtien on ollut joku mersu pihassa, niin jos äkkiä oliskin vaan jotain muun merkkisiä..

palontie

Osta STS Caddy,se on suurikouraiselle just passeli auto.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 07 marraskuu, 2022, 19:28Osta STS Caddy,se on suurikouraiselle just passeli auto.
Mutta vain kuskille?

isalmela

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 05 marraskuu, 2022, 14:29Laitoin varsin pahvia alle ja pari tippaa sieltä oli tullut. Tiputtaako vanhoja vai tuleeko jo uutta  :-\
Käytin Mersun korjaamolla. Kuulemma vuotaa öljynsuodattimen jalasta. Ihmettelin että eihän sitä ole edes käytetty irti. Arvelivat että kyläsepän aikaan saamaa. On niin kuin vanha pyörän sisäkumi: kun yhden vuodon saa paikattua niin seuraavaksi heikoin kohta alkaa vuotaa  :-\

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Antti - 09 marraskuu, 2022, 18:05Joku vääräleuka on joskus sanonut että jos Mersu ei vuoda öljyä niin siellä ei ole öljyä :D
Ei mulla ole yksikään aikaisempi Mersu vuotanut mitään, mutta tämä kyllä

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 09 marraskuu, 2022, 18:09Ei mulla ole yhdessäkään aikaisemmassa Mersussa ollut öljyä, mutta tässä kyllä
:o

isalmela

Taas on Mersun Öljyvuotoja selvitetty 281 eurolla. Ihan korppua oli nuo öljynsuodattimen jalan tiivisteet. Korjaamon kaveri ihmeissään, sanoi että näillä tiivisteillä ajetaan yleensä 700 000km. Epäilee että on joskus käytetty vääriä öljyjä tai moottori päässyt joskus kuumenemaan älyttömän paljon tms. Saa nähdä milloin mulla kärsivällisyys loppuu tuon kanssa

Pertti K

Eilen oli jouluiset värit mittaristossa ja Mersu-noobina varasin jo ajan korjaamolle, molle. Aamulla alles gut, niin peruin ajan. Kohta totuuden hetki kun pitää tuosta pihasta koittaa saada käyntiin. Mutta soittelen sitten Grandin pomolle.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 24 marraskuu, 2022, 16:33Eilen oli jouluiset värit mittaristossa ja Mersu-noobina varasin jo ajan korjaamolle, molle. Aamulla alles gut, niin peruin ajan. Kohta totuuden hetki kun pitää tuosta pihasta koittaa saada käyntiin. Mutta soittelen sitten Grandin pomolle.
Se rupeskin aamulla kyseleen että mikäköhän Pajerossa on, kun se välillä nykäisee. ???

Piti varovasti kysyä alkoiko eilisiltana.. :o
Ettei nyt olisi mitään tartuntaa Yökötistä saanut.. :oushit:

On kuulemma jo jonkun aikaa sitä tehnyt.. :coolsmoke:

sössö

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 24 marraskuu, 2022, 16:24Taas on Mersun Öljyvuotoja selvitetty 281 eurolla. Ihan korppua oli nuo öljynsuodattimen jalan tiivisteet. Korjaamon kaveri ihmeissään, sanoi että näillä tiivisteillä ajetaan yleensä 700 000km
onko kilometrit varmasti oikeat?

Joskus oli saksantuonti volvoja mistä oli 300 000 kohdalla pakoputki ruostunut puhki. No kuitenkin suomi-autoissa pakoputket kesti järjestään jotain 500 000+ kilsaa, joten.... :D

isalmela

Lainaus käyttäjältä: sössö - 24 marraskuu, 2022, 18:39onko kilometrit varmasti oikeat?

Joskus oli saksantuonti volvoja mistä oli 300 000 kohdalla pakoputki ruostunut puhki. No kuitenkin suomi-autoissa pakoputket kesti järjestään jotain 500 000+ kilsaa, joten.... :D
Joo kyllä ne pitää paikkansa

Pertti K

Varmasti on kaikki ajettu mitä mittarissa on, ehkä enemmänkin.