Päivän projekti, ei välttämättä auto.

Aloittaja Jussi, 16 tammikuu, 2020, 01:06

« edellinen - seuraava »

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 11 helmikuu, 2020, 15:04Täytynee tyytyä hallitunkkiin banjon alla siinä liikuttelussa, kun pitäs vetarit ottaa ulos peränpurkuun.
aijuu eihän tämmönen ole full floatteri.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Jussi

Jatkona edellisen sivun arvailuun, vetari mahtui ulos ihan kivuttomasti. Mikä olikin hyvä, saa siivota laakeripesän ja tiivistyspinnat kunnolla.

Perärojekti jatku purkamisella lisää. Ainahan sitä näissä hommissa odottaa löytävänsä jotain ikävää kun availee. No, tänään vähän eri tyylinen löytö pinionin laakereiden välistä.

Sen verran muita havaintoja, et carrierin laakerien pukit vähän turhan löysät. Ulkokoolit ovat liukuilleet ja värisseet pukeissaan, vaikka pultit momentissa. Preload kiristimet syöneet jo parinkympin uran kooliin. Pinionin poorista jo näkyy, että mutteri on ollu löysällä ilmeisen kauan.

Pinonin stefa... Ikuna en vielä ole nähny noin loppu olevaa stefaa, joka oikeesti vuoti vaan vähän. Huulesta ei just mitään jäljellä ja jousikin jo kiillottunut pyöriessään siellä joutavaa ilman tukea.


Ihmettelen edelleen, ettei äännelly enempää. Kun nyt pestynä lautasesta näkee selvähkösti, että kontaktikin on ollu aikalailla hampaan ulkoreunalla.
En varmasti oo.

mikähelvetinkat

nestepinta on sen verran matalalla, että ei oo vuotanu paljoa
~ ? ‰

Jussi

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 20 helmikuu, 2020, 07:04nestepinta on sen verran matalalla, että ei oo vuotanu paljoa
Kyllä sieltä 1,5 litraa vielä tuli. Ja heittäähän se tonne pinionilakerien väliin ajossa koko ajan.
En varmasti oo.

Gary Grand

Tuollanen stefan vieteri on kiva kun lipsahtaa asentajan virheen takia urastaan hinkkaamaan akselia..

Yllättävän syvän uran se akseliin tekee ennenkuin kuluu poikki ja lähtee öljyjen mukana pyörimään hampaiden väliin. ::)

Ainakin Tojotan HDJ80:n etuperän saa ihan kunnolla paskottua ajan kanssa tuollanen pienenpieni vieteri.. ::)  :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 21 helmikuu, 2020, 09:33Tuollanen stefan vieteri on kiva kun lipsahtaa asentajan virheen takia urastaan hinkkaamaan akselia..

Yllättävän syvän uran se akseliin tekee ennenkuin kuluu poikki ja lähtee öljyjen mukana pyörimään hampaiden väliin. ::)

Ainakin Tojotan HDJ80:n etuperän saa ihan kunnolla paskottua ajan kanssa tuollanen pienenpieni vieteri.. ::)  :o
Toi ei oo lipsahtanu, huuli on kulunu alta pois kokonaan... :o
En varmasti oo.

sämpy

Mäkin haluun ton merkkisiä stefoja. Pääsääntöhän on, että vuoto alkaa 6kk asennuksesta kun huulloksen terävin nurkka on kulunut 0,05mm.

Siis sillä edellytyksellä että remontti onnistui eikä vuoto alkanut heti koeajolla.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Jussi

Aika nätisti toi ylitys lähtee syntyyn noista 45° mutkista. Sivuputkesta se vanha 45 kulma pois ja kymmenisen senttiä lyhennystä, siihen 60° kulma yläviistoon ja sit muutama noita. Hitsattavahan noikin on kasaan, kun joutuu vähän nuukasti pistää päällekäin, eikä nippu klemmareita nättikään ole. Perusylityspätkä tohon ei tosiaan käy, kun joka liitoksessa on kierryttävä myös sivusuuntaan.

Ja kun sit takana tuo sitä vähän alkuperäistä halua alemmas, niin mahtuu toi rengaskin ehken tekeen joustoliikkeen. Tolla korkeudella kyllä lisävaimennin takakontin sivun alla jo vähän pilkistää sivusta näkyviin.

30° käyrät vaan oli 2,5" koossa loppu sekä Biltemasta, et Mätänetistä, niin pitää toi viimenen ennen vaimentajaa oikoa nelivitosesta hitsaamalla.
En varmasti oo.

mikähelvetinkat

aika paljon näemmä ylkyssä samaa kuin kaksnelkun vastaavassa, joka sekin kiertyy spiraalille, siitä alkuperäistä muotoa voi tosin hieman oikaista vaikka tekiski sen horommasta putkesta O0
~ ? ‰

palontie

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 26 helmikuu, 2020, 00:03Aika nätisti toi ylitys lähtee syntyyn noista 45° mutkista. Sivuputkesta se vanha 45 kulma pois ja kymmenisen senttiä lyhennystä, siihen 60° kulma yläviistoon ja sit muutama noita. Hitsattavahan noikin on kasaan, kun joutuu vähän nuukasti pistää päällekäin, eikä nippu klemmareita nättikään ole. Perusylityspätkä tohon ei tosiaan käy, kun joka liitoksessa on kierryttävä myös sivusuuntaan.

Ja kun sit takana tuo sitä vähän alkuperäistä halua alemmas, niin mahtuu toi rengaskin ehken tekeen joustoliikkeen. Tolla korkeudella kyllä lisävaimennin takakontin sivun alla jo vähän pilkistää sivusta näkyviin.

30° käyrät vaan oli 2,5" koossa loppu sekä Biltemasta, et Mätänetistä, niin pitää toi viimenen ennen vaimentajaa oikoa nelivitosesta hitsaamalla.

Kompura on kuulemma toisessa kontissa ja saan sen ensiviikolla.Pistä os yyveenä.
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Kyllä on nuukaa puuhaa. Jouduin purkaan ne asettelut, kun piti vielä etureunasta viedä sisäänpäin, jäi vähän turhan liki rengasta. Sitten kun yritti toistaa eilisen hyvän kasauksen, niin ei millään meinaa sopia hyvin. Ja kun sai suht kohalleen, niin yläkohdassa oleva kannake ei ollu käyttökelponen. Eiku vääntele taas vähän eri asentoihin. Löyty sillekin sit sopivat asennot, niin äkkiä hepit saumoihin. Kätevin siihen yläkannakkeeseen olis ollu se pulttipäinen kumityyny, mutta siitä olis tullu kerta-asenteinen. Putkea ei olis saanu irti mitenkään.
Sit jo pääs vähän mallaan vaimennintakin. Ylemmäs olisin halunnu, mutta ei se ton korityynyn takia onnistu. Toisaalta ei paha nyt tuossakaan tasossa, alareuna on samalla tasolla kontin lattian kanssa, eli raapii samaan tahtiin.
En varmasti oo.

Jussi

Viimeset mallailut ennenku hitsaa lopullisesti kasaan. Ja ulostuloja vähän sievisteltynä.


En varmasti oo.

Camino79

No täällähän onkin ulostulot jo tuunattuna niinku ehdotin tuolla toisaalla  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 02 maaliskuu, 2020, 09:33No täällähän onkin ulostulot jo tuunattuna niinku ehdotin tuolla toisaalla  :))
Kokeillaan nyt tota alas ja sivulle, jos ei nostas hiekalta pölyä ihan sikana.
En varmasti oo.

palontie

Mitä se tossa vaiheessa haittaa,sinähän sillä ajat,etkä oo ottamassa vastaan chevyn nostattamia pölyjä ;D
Eniten vituttaa kaikki.