Wilburi härvää millo mitäkii

Aloittaja Wilburi, 16 tammikuu, 2020, 09:58

« edellinen - seuraava »

Wilburi

Jaa nii mulla oli tällänenki ketju tekeillä  :thinking:

No kun älysin ni voishan sitä taas hetken koittaa pitää elossa.

Eipä oo omia autoja tullu rassehittua kun on tätä muuta remppaa ja satunnaiset työtkin pitää tehä vaan kerrompa sitten eilisen päivän pikku puuhailuista joka meinas mennä järjen yli niin että helähtää.
Taistelin (jälleen) traktorin tulille ett jos vähä pihaa siistin ja ottas vittupääapina auramiehen risteikseen jättämän kynnyksen piies että äiteen mopoauto(corolla) pääsee pihaan ja poiskin.

Ensinnäänhän huomasin ku alottelin et katkopultti poikki lingosta ja tottakai pultit tallilla.
Noo työntelin sit etukauhalla pahimpia poies ja aattelin et ajelen tallille tekee kans lumityöt ja laitan samalla uuden pultin linkoon.

Menikö niinku elokuvissa ... no ei menny ei.

Työnnätin nuhvilla kohti tallia ja kun aloin himmailee et käännyn ni sit nuhvi päätti töysyssä et äpäp eipäs poika tollee kurvailla vanhalla vehkeellä.

Sai sit jotenki lootan siihen tilaan et ei ollukkaa enäö ku pakki ja se löyty vapaallakin  :iiiiik:

Aikani telkkusin et mitähä veetua ny ni päätin ajelle sit takas pihaan.
500m pakilla ja totta kai muitaki sattu olee liikenteessä ni pipipään mainetta sai taas yllä pidettyä  ;D

Kotia ja purkailee kaikkee rompetta edestä poies et pääsee näkee lootan sisälle.

Tuoltahan se vika löyty siirtäjistä  :thinking:
Oli sit nuljahtanu sen verta jumiin et sai vasaralla kilkutella liikkumaan kunnolla kun ensin keksi mikä ja mihin suuntaan.

No ny menee vaihteet paremmin sisää ku ikinä  ::)

Noo joo ihan kaikkee en kerenny kasata takas ku alko pimee hiipii ni läksin sit tallille tekee lumityöt.

Takas tullessa huomasin et mun tumppu on keskellä tietä  :thinking:

Ja linko tulee perässä vaan ala aisoissa kii  ???
Oli sit tappi tappi päässy irti sokasta huolimatta ja tod näk se lens jonnekki pöpelikköön kun kertaalleen kajaus kävi lingossa.

Että sellasta ,ehkä en kerralla jotai muuta sitte.

Vtu tää hymyily sattuu

Wilburi

Tämä päivä sopiikin paremmin tänne kuin tänään töissä koska meni kyl ihan "uuden" harrastajan eli aiakon pojan oldsin laitossa aka osmon.

Heräteltiin hellästi kuin tiiliskiva hanskan sisällä se tulille.

No lähtihän se melko helposti kun jo oppinu sen tavoille piiitkän seisonnan jäljiltä.

Alettiin siirtää säilötilasta kohti nosturia ja todettiin et saapipa olla kierroksia ennen ku liikkuu  :o
Lätäkkö alla kertoi kyllä syyn hyvin vahvasti.

Kuitenkin se siittä liikkui ilman hirveetä kurittamista nosturilla jossa sit alotettiin elvytys työt lootan pannun puottamisella josta löytyki pari yllärii
Kuva kertookim paremmin.

Eli ihanpa reiluusti kitkapintaa ja isompana yllärinä sininen kumi tuttero.

Todettiin kuitenkin kiiman ajamaan olevan sen verta suuri että pannan uus suti ,pannun tiiviste ja uudet ölpät sisään ja pelätään pahinta ja toivotaan parasta.

Tämähän yllätti et mitään probleemaa ei ajossa tuntunut olevan ja loota pelas niinku pitää  :mosh:

Hierottiin vähä lisää juttuja eli herkisteltii toista pikkisen jumivaa etujarrua ja kirrailin etupyörän laakerin toiseltapuolelta.

Bensa suti vaihdettiin uuteen ja samalla lyhennettiin pikkusen letkua että istuu nätimmin konehuoneeseen eikä tartte nostaa ilmanputsarin päälle oleskelmaan.

Hommat toimi ja kysäsin sit korjaamolta ehtiskö päästöt ottaa ni ois valamis leimalle sen jälkeen.
Se onnistui eli vermes pihalle siitä resuiset ja paskaset  sepät hyttiin auto liikenne käyttöö  ja kyllille aiheuttaa hämmenystä.
Kävästiin "pikana" tankilla joka ei ollu niim pikanen ku 70l lasketeltiin tankkiin.
Päästöt helvetin hyvät tekemättä mitään eli laput ulos ja matka jatkuu.
Kävästiim vielä tallilla nosturilla ja tarkistettiin että pannun tiiviste pitää ja kirrattiin pari liitosta ni pysy punaset sisässä vuotelematta.

Siittä vielä motin ääntelyä.
Ei se 307 kauheita ääniä pidä ja hihnakin vingahtelee ajoittain.

No homma pakettiin ja siskonpoika lähti leveä hymy kasvoilla kohti Kuopioo ajelee kotiansa.
Kuulemma pelas ilman mitää ongelmaa ja kyyti oli letkeää.

Vaikkakin sain itse varmaan allergisen reaktion gayämmän tuotteesta ja hedarin niin pidän päivää onnistuneena.

Vtu tää hymyily sattuu

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 31 maaliskuu, 2025, 20:59Vaikkakin sain itse varmaan allergisen reaktion gayämmän tuotteesta ja hedarin niin pidän päivää onnistuneena.

Tätä tuntuu olevan liikkeellä.. :shitfan:
Polttelin tunnin verran hitsillä GayäMmän korimassoja ja jo särkee päätä! :shitfan:
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Markok

Ei se GäyM merkistä johdu eikä sitä leimaa otsassa kannata pelätä, rohkeasti vaan joukkoon sairaaseen ja tehän poijat tohditte kokeilla vaikka tämmöistä kuin nettiauton id:14922535 niin voimakas status on äkkiä hankittu.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 17 maaliskuu, 2025, 14:09Jaa nii mulla oli tällänenki ketju tekeillä  :thinking:

No kun älysin ni voishan sitä taas hetken koittaa pitää elossa.

Eipä oo omia autoja tullu rassehittua kun on tätä muuta remppaa ja satunnaiset työtkin pitää tehä vaan kerrompa sitten eilisen päivän pikku puuhailuista joka meinas mennä järjen yli niin että helähtää.
Taistelin (jälleen) traktorin tulille ett jos vähä pihaa siistin ja ottas vittupääapina auramiehen risteikseen jättämän kynnyksen piies että äiteen mopoauto(corolla) pääsee pihaan ja poiskin.

Ensinnäänhän huomasin ku alottelin et katkopultti poikki lingosta ja tottakai pultit tallilla.
Noo työntelin sit etukauhalla pahimpia poies ja aattelin et ajelen tallille tekee kans lumityöt ja laitan samalla uuden pultin linkoon.

Menikö niinku elokuvissa ... no ei menny ei.

Työnnätin nuhvilla kohti tallia ja kun aloin himmailee et käännyn ni sit nuhvi päätti töysyssä et äpäp eipäs poika tollee kurvailla vanhalla vehkeellä.

Sai sit jotenki lootan siihen tilaan et ei ollukkaa enäö ku pakki ja se löyty vapaallakin  :iiiiik:

Aikani telkkusin et mitähä veetua ny ni päätin ajelle sit takas pihaan.
500m pakilla ja totta kai muitaki sattu olee liikenteessä ni pipipään mainetta sai taas yllä pidettyä  ;D

Kotia ja purkailee kaikkee rompetta edestä poies et pääsee näkee lootan sisälle.

Tuoltahan se vika löyty siirtäjistä  :thinking:
Oli sit nuljahtanu sen verta jumiin et sai vasaralla kilkutella liikkumaan kunnolla kun ensin keksi mikä ja mihin suuntaan.

No ny menee vaihteet paremmin sisää ku ikinä  ::)

Noo joo ihan kaikkee en kerenny kasata takas ku alko pimee hiipii ni läksin sit tallille tekee lumityöt.

Takas tullessa huomasin et mun tumppu on keskellä tietä  :thinking:

Ja linko tulee perässä vaan ala aisoissa kii  ???
Oli sit tappi tappi päässy irti sokasta huolimatta ja tod näk se lens jonnekki pöpelikköön kun kertaalleen kajaus kävi lingossa.

Että sellasta ,ehkä en kerralla jotai muuta sitte.

mulla vetää välillä nuffista myös kaks vaihdetta samaan aikaan päälle tai jonkun pakin mikä ei lähe pois. Öljyn täyttökorkista olen saanu isolla meisselillä kammettua rattaat liikkeelle, ei onneksi ole tarvinnu avata kantta. Aika yleinen vika tämä mun ymmärtääkseni.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Markok - 01 huhtikuu, 2025, 01:04Ei se GäyM merkistä johdu eikä sitä leimaa otsassa kannata pelätä, rohkeasti vaan joukkoon sairaaseen ja tehän poijat tohditte kokeilla vaikka tämmöistä kuin nettiauton id:14922535 niin voimakas status on äkkiä hankittu.
Komea Vauxhalli.. 8)

Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 01 huhtikuu, 2025, 01:16mulla vetää välillä nuffista myös kaks vaihdetta samaan aikaan päälle tai jonkun pakin mikä ei lähe pois. Öljyn täyttökorkista olen saanu isolla meisselillä kammettua rattaat liikkeelle, ei onneksi ole tarvinnu avata kantta. Aika yleinen vika tämä mun ymmärtääkseni.

Siinäpä ei kauaa mee kun sen kannen ottaa pois.
Siinäkannessa on ne siirtäjät ni helppo ottaa pöydälle ja kattoa kulumat siittä.

Nyt mulla pelannu tosiaan hemmetin hyvin.

Voi vedellä vauhdistakin huletta isompaa tupaan.
Vtu tää hymyily sattuu

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Markok - 01 huhtikuu, 2025, 01:04Ei se GäyM merkistä johdu eikä sitä leimaa otsassa kannata pelätä, rohkeasti vaan joukkoon sairaaseen ja tehän poijat tohditte kokeilla vaikka tämmöistä kuin nettiauton id:14922535 niin voimakas status on äkkiä hankittu.

On mulla muitaki ku MOPAR autoja  ;D
Tallista löytyy ford ,lada ,chevy fleetside pikkis , gmc vani ööö joo subu ja varmaam jotai mitä en muista  :))
Eli onha nuita.
Ja tulossa on vielä ainaki 1 kaunistus.

Eikä pyi yhtää vastaan  ::)
Vtu tää hymyily sattuu

Markok

Onko tuo Janne-Pekan tontilta? Oliko jossain kuvissa sielä vastaava aura auto tms.?
Laita ihmeessä kylki kuvakin!

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Markok - 01 huhtikuu, 2025, 11:33Onko tuo Janne-Pekan tontilta? Oliko jossain kuvissa sielä vastaava aura auto tms.?

Juu janne-pekalta se mulle tulossa.
Kuvat on jossai syvällä.
Vtu tää hymyily sattuu

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01 huhtikuu, 2025, 12:18Juu janne-pekalta se mulle tulossa.
Kuvat on jossai syvällä.
Ja autokin vielä tuolla mäellä.  :))
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Wilburi

Vtu tää hymyily sattuu

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01 huhtikuu, 2025, 12:18Juu janne-pekalta se mulle tulossa.
Kuvat on jossai syvällä.
Ja autokin vielä tuolla mäellä.  :))
Lainaus käyttäjältä: Markok - 01 huhtikuu, 2025, 11:33Onko tuo Janne-Pekan tontilta? Oliko jossain kuvissa sielä vastaava aura auto tms.?
Tuo oli ollut nelivetoinen, järataa oli aurannut tuolla ja marinan koneella olevalla kusiaisella ajoi rinkiä.  ;D
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Kustom STW

On kyl nätti, otaksun.

Wilburi

Siinäpä hän suloisine linjoineen.
Vtu tää hymyily sattuu