EI polttoaineiden hinnankorotuksille!

Aloittaja Nyypäle66, 16 tammikuu, 2020, 11:06

« edellinen - seuraava »

Vuokralainen

Kyllä se on vaan tuo tiedotus välineitten hysterian luominen joka tuota idiotismia levittää.
Vassarit haaveilee neuvosto suomesta.
?

sössö

Totta ja kun ei tarvi miettiä että paljonko joudun pulittamaan kun jollain vihreidenkin ydinkannattajajoukolla on turvattu toimeentulo.

Poke

Sen verran on ihan pakko vielä avautua, että vittu että vituttaa tuo "tukeminen". Eihän se saatana ole mitään tukemista, että otetaan joltain toiselta veronmaksajalta pois ja annetaan se toiselle. Sehän on tulonsiirtoa. Eikä siinä kysytä oliko se keltä otettiin jo muutenkin tukemisen tarpeessa, eikä sitä oliko tuettava tuen tarpeessa. Siinä otetaan yleensä pyrstöaukiselta viimesetkin ja annetaan sellaiselle kuka ei tarvitse. "Tuetaan". Ei helevettiläinen.

Ainoa oikea tuki on veronpoisto joltain halutulta kohderyhmältä eli tässä nyt alkoholi- ja kaasukäyttöiseltä. Sähkökäyttöisestä nyt puhumattakaan. Ja sähkössä on jo muutenkin korkea vero.

Eikä se tähän pääty tämä vuodatus! Vituttaa perättäisten hallituksien päätökset melkein kaikki!

Lainaus käyttäjältä: undefinedUusissa pyöräpykälissä erikoisia sääntöjä: Irrota polkimet, niin pakollista vakuutusta ei tarvitsekaan maksaa!

kaikki yli 250-wattiset sähköpolkupyörät lasketaan moottorilla varustetuiksi polkupyöriksi. Näin kuuluu sääntö, vaikka avustus kytkeytyisikin pois silloin, kun pyörää ei poljeta.
...
Edellinen, (eli vielä kerrattuna moottorilla varustettu polkupyörä) tarvitsee aina maksullisen ja pakollisen liikennevakuutuksen. Alle 250-wattiseen sähköpyörään eli virallisesti sähköavusteiseen polkupyörään vakuutusta ei sen sijaan tarvitse ottaa.
...
pyörä lasketaan sähköavusteiseksi, mikäli seuraavat kolme ehtoa täyttyvät: 1) tehoa saa olla enintään 250 wattia, 2) moottori saa toimia vain poljettaessa ja 3) nopeuden on oltava enintään 25km/h.
...
Markkinoille voi kuitenkin helpolla kuvitella esimerkiksi tuhatwattisen, kuormineen satoja kiloja painavan sähkömoottorillisen tavarapyörän, jossa ei siis ole avustusta vaan selkeästi aivan rehellinen, itsenäinen sähkömoottori.
...
Kyseisellä laitteella eli esimerkin raskaalla tavarapyörällä saa nimittäin kuitenkin ajaa ilman liikennevakuutusta, kunhan pyörästä poistaa polkemisen mahdollistavat laitteet eli käytännössä esimerkiksi polkimet, eikä nopeus nouse yli 25 kilometriin tunnissa.

Samalla samasta raskaasta tavarapyörästä saa poistaa myös etu- ja sivuheijastimet, sillä niitäkään ei kevyessä sähköajoneuvossa tarvita.

Sen sijaan, jos samalla esimerkin pyörällä poljetaan sähköavusteisesti esimerkiksi samaa 25km/h nopeutta - tai vaikkapa vain kävelyvauhtia -, niin liikennevakuutus onkin jälleen pakollinen.

Kirsikkana kakussa, mikäli muutoin täysin pykälien mukaiseen sähköavusteiseen polkupyörään (eli siihen alle 250-wattiseen) asentaa käsikaasun, muuttuu laite silmänräpäyksessä moottorilla varustetuksi polkupyöräksi. Liikennesääntöjen puolesta se rinnastetaan tällä kertaa polkupyörään, mutta liikennevakuutus onkin jälleen pakollinen!

Mikäli kyseisen käsikaasullisen sähköavusteisen polkupyörän polkimetkin ottaa pois, muuttuu sama ajoneuvo Trafin mukaan tällä kertaa yllättäen sähkömopoksi, joka on siis rekisteröitävä ja jolle pitää niin ikään ottaa vakuutus - mutta tällä kertaa mopedin!

Toisaalta polkupyöräksi määritellyllä moottorittomalla laitteella saa edelleen ajaa nopeusrajoitusten puitteissa vaikka kuuttakymppiä, mikäli jaloissa vain riittää tehoa.

https://www.is.fi/autot/art-2000001061589.html

Vuokralainen

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 tammikuu, 2020, 02:48Totta ja kun ei tarvi miettiä että paljonko joudun pulittamaan kun jollain vihreidenkin ydinkannattajajoukolla on turvattu toimeentulo.

Long live socialism!

Not.
?

Vuokralainen

Tähän sopinee Sliippareitten rykäsy

?

Järki

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 tammikuu, 2020, 19:09
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 19 tammikuu, 2020, 09:25
Lainaus käyttäjältä: Poke - 18 tammikuu, 2020, 17:44Ja jos pahin toteutuisi niin alamme vain konvertoimaan autojemme polttoainesyötön kotimaiselle alkoholille, mitä on jo varastoissa yli kapasiteetin. Siihenkin menee aikansa kunnes kaikki on konvertoitu. Sitä voisi nopeuttaa verohelpotuksella jos hallituksella olisi yhtään haluja. Mutta ei näytä olevan.
Johan sitä tuetaan, ja kaasumuunnoksia myös. Vai meinasitko polttoaineen hintaa ja käyttömaksuja?
siinä kaasuautojen "diesel" veron nostossakaan ei kyl ollu mitään jårkeä jos kaasuautoja haluttaisiin tukea mutta voiko tolta tän maan epäluotettavimmalta instanssilta muuta odottaa kuin täydellistä epäjohdonmukaisuutta? Kun kuitenkin konversioita tuetaan mutta sitä konvertoitua autoa ei sit sovi seisottaa pihalla...
Kaasuautojen tuonti Ruotsista alko meneen sähköautojen myyjien varpaille,  Hallitus on petannu tietä vain sähköautoille.
Peltiosia tykkään tehdä

Chevy59


Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Järki - 18 tammikuu, 2020, 12:07Tuo on vähän kakspiippunen juttu, ainakin minulle......
Jos Dieselit kiellettäs, niin mulla menis liikkumiskuviot varmasti kolme kertaa kalliimmaksi, eikä verotus
 enää kompensoisi töissä kulkemista niin, kuin nyt.

Joutuisin lisäämään merkittävasti, nopeasti kuoleentuvaa pääomaa liikkumisvälineisiin.
Toinen on se, että itse en niille enää osaisi kaikkia huoltoja, ja korjauksia tehdä.

Jos kaasu-, tai sähköautoihin siirtyminen olisi vaihtoehtona polttoaineiden hinnan korotuksiin, niin kannatan polttoaineiden hintojen, tai sen veron osuuden korottamista. Siihen on halpa systeemi jo olemassa.
Se, että sähköä saa ilmaiseksi, tai edullisesti, ei minulla kompensoi niitä muita kuluja. Niitä Tesloja ostelee vain varakkaat, ja heille on vissiin erityistukiakin olemassa (ovat eri kuplassa, kuin tavikset)?
Ootteko muuten huomanneet, että vähävaraisissa ei oo juurikaan narsisteja, eikä psykopaatteja, ellei het alkuun oo hypänny vankilan polulle, siis jääny kiinni tekosistaan. ;D
kannatat verojen nostamista, koska PM haluaa viedä sun auton?
All lives matters.
Let's go Brandon