Mehumaijat

Aloittaja kuutio, 04 kesäkuu, 2021, 19:51

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 17 marraskuu, 2021, 21:10Kaivon päällekö sä menet vaihteleen laitteitasi, ja käytät rasvamonttuna  :))

Joka taloudesta löytynee myös rätti tai ns kippo tms alusastia.

Vaan menee vähän vuotamattomien liitinten idea hukkaan jos tarkoituksella liruttelee

Siitä kiertohanasta ois kanssa talvi lämmityksessä hyötyä ku sais öljyt kiertämään

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 17 marraskuu, 2021, 21:50Vaan menee vähän vuotamattomien liitinten idea hukkaan jos tarkoituksella liruttelee
Tossa menee hukkaan jo koko pikaliittimien idea, ei vain vuotamattomien sellaisten.

No, pitää metsästää jostain semmonen "connect under pressure" alatyypin liitin koneen puolelle.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 17 marraskuu, 2021, 23:57Tossa menee hukkaan jo koko pikaliittimien idea, ei vain vuotamattomien sellaisten.

No, pitää metsästää jostain semmonen "connect under pressure" alatyypin liitin koneen puolelle.
Kyllä se tuntuu ahistavan siellä työlaitteen puolellakin, jos se vehje on asentaessa yhtään jänkäämässä sitä sylinteriä johonkin suuntaan. Sekin paine, mikä siitä tulee, näyttää estävän liittimen kiinnityksen.
En varmasti oo.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 marraskuu, 2021, 00:04Kyllä se tuntuu ahistavan siellä työlaitteen puolellakin, jos se vehje on asentaessa yhtään jänkäämässä sitä sylinteriä johonkin suuntaan. Sekin paine, mikä siitä tulee, näyttää estävän liittimen kiinnityksen.

Itellä aurassa liittimet niin et uroksen puolella on yleensä kytkettäessä paine, jos ei taho mennä on helppo kopauttaa johkin paineet pihalle

Yllättäen siihen on helpottanu jättää enemmän öljyä sylinteriin, onko siinä sit liikevaraa paremmin ku sisään kokonaan ajetussa sylinterissä



Nyt aiheen äärellä, onko olemassa sähköpumppua joka kykenisi siirtämään hydrauliöljyä useamman litran tunnissa, painetta ei tarttisi tehdä

Belaruksessa on 28L öljytilavuus ja kärryn yhteen kippisylinteriin taitaa mennä jo yli 30L ja niitä on 2

Ois kivasti olemassa yläreunassa laippa valmiina mihin vois laittaa menoputken ja paluuputken alasäiliöön
Pumppu ja säiliö vaihteiston viereen hytin alle, jos enemmälle öljylle vielä tarvetta, niin säiliö kärryyn ja pumpun imuputkeen T-haaraan pikaliitin

+300€ makso kylkiulosotto ja ku ei oikeen tarvetta ole, niin ei viittiny sitä investoida, ois saanu kyllä kivasti lisähydrauliikkaa ku ison pumpun siihen kiinni ja säiliöt tarvittaviin vehkeisiin

signet

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 17 marraskuu, 2021, 16:25

Tappiterästä luultavasti kyse. Näitä on tullut paljon tieltä kerättyä kun linja-auto pysäkille kävelin koulukyytiin  ;D
Silloin kun vielä aurattiin,niin noita sai kaljalaatikolla ostaa hiluxin lavallisen,asfalttijyrsinporukalta.Ne vaihtaa niitä sen verran usein että varmasti puree.Niillä irrottaa polanetta vielä kummasti.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: signet - 18 marraskuu, 2021, 01:24Silloin kun vielä aurattiin,niin noita sai kaljalaatikolla ostaa hiluxin lavallisen,asfalttijyrsinporukalta.Ne vaihtaa niitä sen verran usein että varmasti puree.Niillä irrottaa polanetta vielä kummasti.

Tosta tuli mieleen yhen huolto ukon kanssa juttelin ja sano ettei häntä haittaa ollenkaan korjata niitä asfaltti polttimia, pari minuuttia täydellä teholla, niin saa pötkötellä lämpimässä kuivassa maassa, eikä tartte miettiä onko ötököitä ryömimässä paidan sisälle  :))

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 marraskuu, 2021, 00:04Kyllä se tuntuu ahistavan siellä työlaitteen puolellakin, jos se vehje on asentaessa yhtään jänkäämässä sitä sylinteriä johonkin suuntaan. Sekin paine, mikä siitä tulee, näyttää estävän liittimen kiinnityksen.
Varmaan näin jos ei ole laskenut sylintereitä täyteen lepoasentoon, sikäli käyttäjän virhe varmaan monasti.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 marraskuu, 2021, 00:04Kyllä se tuntuu ahistavan siellä työlaitteen puolellakin, jos se vehje on asentaessa yhtään jänkäämässä sitä sylinteriä johonkin suuntaan. Sekin paine, mikä siitä tulee, näyttää estävän liittimen kiinnityksen.
Tuntuu että noi liittimet kiukuttelee aina. Jos työlaite on vaikka pehmeessä maassa itekseen vähän kallistunu irrotuksen jälkeen niin joskus niin kova paine ettei sen nastan kolauttelu auta.
Vanha isäntä aina raivos noitten kanssa, hakkas niitä hulluna millon mihinki. Suuttu vielä lisää kun kommentoin ettei irtoavat maalin hituset ja kaikki roska ja paska tee nekään järjestelmässä hyvää.
Nykyään mä haen aika helposti työkaluja ja löysään sitä liitintä letkusta
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 18 marraskuu, 2021, 04:26Tuntuu että noi liittimet kiukuttelee aina. Jos työlaite on vaikka pehmeessä maassa itekseen vähän kallistunu irrotuksen jälkeen niin joskus niin kova paine ettei sen nastan kolauttelu auta.
Vanha isäntä aina raivos noitten kanssa, hakkas niitä hulluna millon mihinki. Suuttu vielä lisää kun kommentoin ettei irtoavat maalin hituset ja kaikki roska ja paska tee nekään järjestelmässä hyvää.
Nykyään mä haen aika helposti työkaluja ja löysään sitä liitintä letkusta
Aika helpollahan toi menee, ku tajuaa idean. Vasaralla tai tuurnan kanssa laukasee sen paineen pois.
En varmasti oo.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 18 marraskuu, 2021, 04:26Tuntuu että noi liittimet kiukuttelee aina. Jos työlaite on vaikka pehmeessä maassa itekseen vähän kallistunu irrotuksen jälkeen niin joskus niin kova paine ettei sen nastan kolauttelu auta.
Vanha isäntä aina raivos noitten kanssa, hakkas niitä hulluna millon mihinki. Suuttu vielä lisää kun kommentoin ettei irtoavat maalin hituset ja kaikki roska ja paska tee nekään järjestelmässä hyvää.
Nykyään mä haen aika helposti työkaluja ja löysään sitä liitintä letkusta
Koneessa on nyt 7/8" lenkkiavain pyhitettynä...
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 18 marraskuu, 2021, 04:03Varmaan näin jos ei ole laskenut sylintereitä täyteen lepoasentoon, sikäli käyttäjän virhe varmaan monasti.
ei sitä sylinteriä kannata jättää pitkäksi, silloin sinne paine kerääntyy kun esimerkiksi ilmat lämpenee. Pitää jättää paisuntavara kertoo pitkän linjan konemies kaarne.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 18 marraskuu, 2021, 07:49ei sitä sylinteriä kannata jättää pitkäksi, silloin sinne paine kerääntyy kun esimerkiksi ilmat lämpenee. Pitää jättää paisuntavara kertoo pitkän linjan konemies kaarne.
Juu viittasin täydellä lepoasennolla siihen että lasketaan kaikki romut maan varaan eikä jätetä mitään sylinterien varaan ylös roikkumaan (tai nojaamaan)
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 marraskuu, 2021, 04:33Aika helpollahan toi menee, ku tajuaa idean. Vasaralla tai tuurnan kanssa laukasee sen paineen pois.
No kyllä idea on täs ny muutamaan kymmeneen vuoteen tajuttu.
Mutta jos sielä takana täys paine lepotilassakin(ja ny ei puhuta nuoren miehen kikkelistä) nii ei sitä urospuolen liitintä mun mielestä kannata hakata vasaralla tai lekalla pärseille vaan työkaluilla suosiolla laskee sopivasta kohtaa se ylim paine pois. Pysyy koneistukset ehjinä ja mun mielestä helpommalla pääsee.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 18 marraskuu, 2021, 16:21No kyllä idea on täs ny muutamaan kymmeneen vuoteen tajuttu.
Mutta jos sielä takana täys paine lepotilassakin(ja ny ei puhuta nuoren miehen kikkelistä) nii ei sitä urospuolen liitintä mun mielestä kannata hakata vasaralla tai lekalla pärseille vaan työkaluilla suosiolla laskee sopivasta kohtaa se ylim paine pois. Pysyy koneistukset ehjinä ja mun mielestä helpommalla pääsee.
Lähinnä tarkotin niitä pikkupaineita, mitkä tulee ku työlaite ite painollaan jännittää vaikka sylinteriä. Mulla ainakin luiskakauhaan jää aina painetta toiseen liittimeen kun harvoin se ihan suorassa on.
En varmasti oo.

Poweri

Maa on yhtäkkiä valkoinen ja puut myös. Liian aikaista ketjuille eikä niillä oikein viitti ajella mihinkään pidemmälle muutenkaan jos tiet on sulana, niin tuli mieleen kandeisko kokeilla ruuvinastoja ylimenokaudeksi. @Jussi on hankkinut niistä kokemusta, olisko semmoset kannattava projekti? Muistaakseni kokemukset on olleet positiivisia?
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!