Peräkärryt ja niiden luokaton laatu.

Aloittaja Jarona, 04 kesäkuu, 2021, 22:20

« edellinen - seuraava »

sämpy

Entisessä työpaikassa saivat kuningasidean tehdä asuntovaunun alustalle halvalla paljukärryn vuokrattavaksi. Oikeen hienot kaiteet ja rappuset ja kaikki askartelivat.

Sitten kun piti katsastaa, niin saivat repiä kaiken tuon irti että meni kokonaispainoihin. Pelkkä palju keskellä kärryä sai jäädä!  ;D
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

palontie

Tossa kokonaismassa 1320 akselimassa 660+660,eli jos mä tohon pohjan ja laidat tekisin niin se vähennetään tuosta 660 kilosta kö?Eli varmaan kunnollisen tekisi niin kantavuutta jäis 400-500kg?
Eniten vituttaa kaikki.

Mikaa7146

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 tammikuu, 2022, 08:06Tossa kokonaismassa 1320 akselimassa 660+660,eli jos mä tohon pohjan ja laidat tekisin niin se vähennetään tuosta 660 kilosta kö?Eli varmaan kunnollisen tekisi niin kantavuutta jäis 400-500kg?
Velipoika teki alumiini turkkilevystä pohjan, tukirakenteet kantattiin 5mm alumiinista. Noin 200kg oli käytetyt alut. Pohjana Kafin asuntovaununpohja

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Mikaa7146

Rakennekorkeus nousi vain 5mm yli rungon, eli pohjalevy tuli suoraan rungon päälle. Oli matala ja hyvä vetää perässä. Useimmissa tehdaskärryissä, varmaan jokin talonrakentaja ollu suunnittelemassa, kun on ns ristiin koolattu, palkkeja palkin päälle. Samat suunnittelijat myös raskaankaluston päällirakenteissa ja lavanpohja +170cm maasta

kuutio

Toi rakennekorkeus riippuu paljon jousitusratkaisuista.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Mikaa7146

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 16 tammikuu, 2022, 14:30Toi rakennekorkeus riippuu paljon jousitusratkaisuista.
Totta. Yleensä kun kattelee kärryjä/päällirakenteita niin usein näkee palkkeja laitetun ristiin, päällekkäin kun haetaan tukevuutta rakenteeseen ja korkeus kasvaa, aina rungosta ylöspäin.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Minusta siinäkin on liikaa.Hulluhan jos ei puolta tarjois max 300e.
Eniten vituttaa kaikki.

Lerssinen

On kyllä ihan onnettomia nuo asuntovaunun päälle tehtävät kärryt, tai no siis voihan ne hyväLAATUISIA olla mutta mitä iloa siitä on jos kyytiin ei saa laittaa mitään ?

Sitten joku kottikärryn renkailla ja tinapellistä tehty temared on heittämällä 3500kg kokonaispainoinen kärry, kyllä joskus asiat ovat ihmeellisiä.

palontie

No,mulle saattais toi kantavuus riittää,harvoin tartten painavempaa kuljettaa,ja silloin harvoin voin lainata kuormaautoa veloituksetta.
Eniten vituttaa kaikki.

Lerssinen

Nuo alustathan kestää helposti melkeen tonnin lisää niihin kirjainpainoihin mutta kun säännöt on mitä on niin ei onnistu isontamaan kg-lukuja..

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 23 tammikuu, 2022, 18:36Nuo alustathan kestää helposti melkeen tonnin lisää niihin kirjainpainoihin mutta kun säännöt on mitä on niin ei onnistu isontamaan kg-lukuja..

Jeps
750 kg kokonaismassan kaksakselisia kärryjä... 300kg legaalikantavuudella
Ja entisiä 2-akselisia kiimaliiterin alustalle tehtyjä autotrailereita n 800kg kantavuudella ja katsastuspakolla..
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Vähä valmiskärryvertailuja...

Muutama kärrykauppias poistaa noi JT trailerit edustuksesta..

Tilalle vähän paranneltu Greenmiler
merkkinen, kotimaisuutta korostetaan.Sekin peltiaisanen..

Käpyni menivät osittain viroon.
Brentex. 3mm hitsatusta putkipalkista aisa ja runko, upottamalla kuumasinkitty.
Tässä myös 4 lehtiset jouset.Pitäs olla jämerät navat.
200egee kalliimpi kuin toi ihan samoilla mitoilla oleva kotimainen.
Ihan mulkoilemalla tukevampi, vaikka kotimaista mainostetaan että FULL LED. Joillekin varmaan tärkeä juttu.
Brentexissä kyllä etuvalot on lediä ja fiksusti vähä ylempänä.
Ja jos noi takavalot Äspöckiä niin luulis että itte vaihtaen menis äspöckin ledivalaisimet samoihin reikiin/ töpseleihin.
Mua ei vielä hehkulamput haittaa, pysyvät näillä pyrykeleillä paremmin sulinakin.
Oli hyvä vertailla kun myymälässä sisätiloissa noi molemmat siellä haukotteli.

Että jos joku nyt uutta harkitsee niin suosittelen ainakin tän Brentexin kattomaan. Pienempi Respo oli saman hintanen.
Toi 3 metrinen kuomukärry vaikuttais tällä hetkellä olevan suosikki versio. Metrin kuomulla, vähä laitakorkeudet vaihtelee.

Että tämmösiä havaintoja.
All work and no play makes Jack a dull boy.