Hitsaukseen liittyvää

Aloittaja Järki, 17 tammikuu, 2020, 21:49

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 04 elokuu, 2026, 09:24Kun aina pitää nuukailla värkkäsin taannoin kaverin kanssa muutoksen mison- mittariin jotta se sopi hiilari- sammuttimeen. Se sammutin tyhjeni ja kaivoin varasammuttimen esiin niin hokasin että vanhan kierreventtiilin sijaan tuossa täydessä onkin pikakahva:

https://ibb.co/1GZssDpy

Kuvapalvelu taas vinoilee:

Mitenköhän mahtaa zuinulan käydä jos liittää mittarin tuohon ja tempaisee kahvasta? Vähän tuota jännitän. Jollainhan tuo kahva pitää tietysti lukita hitsauksen ajaksi. Vai kannattaako laittaa kättä taskuun ja hakea puuilosta kaasut?

Pullo ylösalaisin ettei tule nesteenä ja lukkopihdit kahvassa oli meillä parissakin liipasin pullossa.

Ei se mistään tiedä onko siellä hana vai hana avoinna.

Tosin liipasimellinen hiilarisammutin vois olla paremman rahan väärti sammuttimena kuin jauhesammuttimella töräyttää kytö tilanteessa

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 04 elokuu, 2026, 09:29Tähän on kyl pakko sanoo et on saatanan hyvä se caminon suosittelema esabin hinnakkaampi autom maski.

Ja hommasin koko nahka hitsaustakin ni kädetkin säilyy ilman reikiä  :+1:
Mulla onkin käyny jo pariin otteeseen mielesstä poiketa spärrältä hakemassa jonkun kanttilahkeen entinen rotsi hitsaushommia varten.. :suspect:

Stige

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 04 elokuu, 2026, 09:24Kun aina pitää nuukailla värkkäsin taannoin kaverin kanssa muutoksen mison- mittariin jotta se sopi hiilari- sammuttimeen. Se sammutin tyhjeni ja kaivoin varasammuttimen esiin niin hokasin että vanhan kierreventtiilin sijaan tuossa täydessä onkin pikakahva:

https://ibb.co/1GZssDpy

Kuvapalvelu taas vinoilee:

Mitenköhän mahtaa zuinulan käydä jos liittää mittarin tuohon ja tempaisee kahvasta? Vähän tuota jännitän. Jollainhan tuo kahva pitää tietysti lukita hitsauksen ajaksi. Vai kannattaako laittaa kättä taskuun ja hakea puuilosta kaasut?

Pullo ylösalasin ja antaa soittaa kuten jo todettu, hädässä teen ite saman hiilarisammuttimilla jos kaasu loppuu kesken hitsailun.

Zuinula

Joo, kiitokset vinkeistä, taidan nyt rohkaistua käyttämään tuon sammuttimen tyhjäksi.
Sitä vielä tuumailen, että miksi se pullo pitää niskoilleen laittaa? Eikö hiilari kaasuunnu, kun paine laskee? Ei mulla ollut tuon vanhan potun kanssa mitään ongelmaa, ehkä tieto lisää tuskaa. Toi venttiiliero mua jännitti

tamrokki

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 04 elokuu, 2026, 14:30Sitä vielä tuumailen, että miksi se pullo pitää niskoilleen laittaa?
Nousuputken takia, mikä on pullon sisällä

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 04 elokuu, 2026, 14:30Joo, kiitokset vinkeistä, taidan nyt rohkaistua käyttämään tuon sammuttimen tyhjäksi.
Sitä vielä tuumailen, että miksi se pullo pitää niskoilleen laittaa? Eikö hiilari kaasuunnu, kun paine laskee? Ei mulla ollut tuon vanhan potun kanssa mitään ongelmaa, ehkä tieto lisää tuskaa. Toi venttiiliero mua jännitti
Jep, hiilari on seminesteenä siellä pohjalla ja sammuttimissa on putki pohjalle. Oon kyllä käyttäny yhtä pulloo oikeinpäinkin ja toimi se sillaikin ihan ok.