Mopar A-body 67-71 x 6

Aloittaja Dart 67, 26 heinäkuu, 2021, 00:58

« edellinen - seuraava »

-kk-

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 31 joulukuu, 2023, 14:06Eiks noista tehdä krillejä eikä sisälokareita.

Hyvä tehä molempia ja vaikka pönttökiukaita😎

Dart 67

Koneistamosta haettu porauksesta -78 440 motorhome lohko, josta aikomus tehdä aikalailla vakio osista 510. Toki nokka-akseli vaihdetaan jyrkkään mekaaniseen laahuriin...

You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Kukaan ei kysy että miten niin vakio osista, mutta vastaan silti. Kampiakseli on vanhemman 440 motin vakio takoakseli, mihin on hitsattu puoli tuumaa lisää iskua. Kiertokanget 440 vakiot jotka kiilloitettu ja männät vakio 400 motin männät, joihin pitää tehdä venttiilinkolot...ja siis tuo ostoilmoitus siksi kun yksi puuttuu. Näillä palikoilla ollaan lähellä dekkiä ja ruttua tulee höyläämättömällä vakio kannella noin 11,5.

Dart 67

Ei oo kauheesti edistynyt mikään...kohta kuitenkin saa ottaa vallun grillistä pois ja laittaa rullaavaksi ja pihalle huilaamaan talveksi.

Olisko ajatuksia takaikkunaan, kun mulla on siihen lasi mutta ei tiivistettä. Ostoilmoitus ollut varmaan vuoden, mutta ei näihin oikeen löydy mitään. En osta uutta tiivistettä tähän paskaan, kun on kalliita. Plexikään ei oo helppo ratkaisu kun toi yläreuna on silleen kahteen suuntaan kaareva. Mitä jos hitsais tohon tiivistekanttiin levitystä ja liimais lasin kiinni?

You cannot view this attachment.

Kalu

En tiedä mikä on kallis tiiviste, mut tällei äkkiseltää suttusesta kuvasta katottuna, en mä tohon työmäärään nähden tota paskaks kutsuis...

Taino, rakentajilla itselläänhän on näitä lempinimiä omille kötöstyksilleensä..

Dart 67

No semmonen neljäsataa tiivisteestä on liikaa mun mielestä, satasen vois ehkä maksaa...tai käytetty huonokin kelpais jos sais halavalla

Anza

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Anza - 18 syyskuu, 2024, 08:20Eikös Etrasta löydy lasiin tiivistettä? Muotoprofiilin nimellä.

https://www.etra.fi/fi/tekniset-kumit-ja-matot-e520/muotonauhat-e5207/muotoprofiilit-e520722/painelistat-e52072214

Nimitys "painelista" ei ihan ekana olisi tullut mieleen.
Korja-Kumilla on tuo muotoprofiilien valmistus.
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Dart 67

Joo netistä katseltu noita tiivisteitä, mutta kun ei tiedä sopivuutta...mun mielestä toi etra linkin tiivari ei käy, lasi jää liian pieneksi.

Puuilossa ois plexin palasia 1250mm leveitä, jäis 10 senttiä reunoista vajaaksi, mutta alkanut miettimään jos tekis sivut pellistä ja sitten liimais siihen plexin. Tuliskohan riittävän jäykkä 2mm plexistä? Kun noi sivut tekis pellistä, niin se plexi ois sit vaan yhteen suuntaan kaareva.

Dart 67

Jonkun toisen auton tiiviste vois olla ratkaisu, esim. kuplan cal-look tiiviste on halpa. Niitä ostais kaksi kappaletta ja liimais sopivan mittaisen...mikähän liima tossa sitten toimis?

Teippi-Mikko

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 18 syyskuu, 2024, 15:31Niitä ostais kaksi kappaletta ja liimais sopivan mittaisen...mikähän liima tossa sitten toimis?

Ihan pikaliima pelaa tommosessa. Ja on mulla jääny vähän lyhkäseksi niin koriliimaa saumaan

Camino79

Tyhmä kysymys... mutta miksei sitä tiivistettä vois liimata ihan tuulilasiliimalla?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 syyskuu, 2024, 21:07Tyhmä kysymys... mutta miksei sitä tiivistettä vois liimata ihan tuulilasiliimalla?
Pöljä, koska se on takalasi.......

Dart 67

Eikös se tiiviste pidä olla aika tiukka siihen lasin ympärille? Niin itse en jotenkin uskonut että pikaliima on niin vahva että kestää sit venyttää sen tiivarin lasin ympärille?

Kalu

Joku pikaliima, esim Loctitellä, numeroa en muista, mut pitää aika hyvin jos vaikka tivarin liimaa sillä päittäin. Tietysti tuossa mainittu tuulilasiliima voisi olla se oikea aine tuollaiseen tapaukseen, uskoisin mieluummin tuollaista kokemusasiantuntijaa.