Japsi pienrattorit

Aloittaja Smirkelimies, 31 heinäkuu, 2021, 19:27

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 syyskuu, 2024, 07:01En minä sillä..
Jos niin paljon ylikuormaa nostaa että takapyörät ilmaan nousee, niin se on pelkkää tyhmyyttä..

Jos kauhan/tavaran painopiste on metrin maanpinnan yläpuolella niin kone on vakaa, vs 3-4metriä korkealla, niin mikä vaan tukki/kivi/kuoppa/pehmeä kohta pyörän alla kaataa koneen sivulle. :rotfl:

Useamman kerran päässyt jonkun idiootin lastausta seuraamaan ja on melkoista pompotusta ja vaappumista, kun kauha pitää aina nostaa suorille varsille käännösten ajaksi.

Joskus kyselinkin syytä, niin "on valmiiksi ylhäällä kun tulee auton viereen.."
Ei tarvii..
Jostain syystä nuo PK:t on suunniteltu niin että järjellisillä ajonopeuksilla aisat ehtii täydellä kuormalla täysin ylös käännöksen jälkeenkin..
Parhaiten oikean ajotekniikan näkee kun kattoo ISOJA louhosloneita kuormaamassa.
Yhtään ylimääräistä liikettä ei tehdä, ei hötkyllä ja aina täydellä kauhalla.
Kauha ylhäällä ei ajeta kuin viimeiset pari metriä auton päälle. 8) On kuin osaajan tankotanssia kattelisi. :P
Puun ajossa on välillä tai itseasiassa aina useinkin pakko ajaa aisat ylhäällä, vaikka en itsekään oikein tykännyt siitä. Tukkikentällä on monesti niin ahdasta, että ei mahdu kulkemaan aisat alhaalla pitemmän tukin kanssa ja vaaterissa on painopiste melkoisen edessä. Sama kun autoa purkaa, niin on täysin ylös nostettava, että tulee pankkojen yli ja siihen viereen kun tukkilajitteluun pöydälle syöttää, niin ylhäällä se taakka käytännössä koko ajan on. Kyllä sen juuri ehtii alas laskea ja saman tien nostaa mutta käytännössä on ylhäällä.

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 syyskuu, 2024, 07:01Jos kauhan/tavaran painopiste on metrin maanpinnan yläpuolella niin kone on vakaa, vs 3-4metriä korkealla, niin mikä vaan tukki/kivi/kuoppa/pehmeä kohta pyörän alla kaataa koneen sivulle. :rotfl:

Joskus kyselinkin syytä, niin "on valmiiksi ylhäällä kun tulee auton viereen.."
Ei tarvii.

Ite ajelen kauha alhaalla, kun vaatii melko ison kiven et kaataa koneen kauhan nurkka maassa  ;D

Joskus lunta ajellessa menin kasalle varret edessä, ja tuntu kallistavan pikkasen hassusti, tuttu katto et metrin matkalta puuttu takarenkaan jälki lumesta


Ite sen verran kiikkerillä vehkeillä lastannu et ensin auton viereen ja sit kuormaaja ylös, nostaessa saa lavan alta kiinni tai ylhäällä voi pudottaa lavan reunalle

Smirkelimies

Naapuri on vuosikaudet kallistellu etukuormaaja-Isekillä. Vasta tänä kesänä kateltiin porukalla että takavanteet voi kääntää toisin päin jolloin saap melko paljon raideleveyttä lisää. Joskus mietittiin paripyörä-mahdollisuuttakin.

Vanteen kääntö on mainittu Mitsun ohjekirjassakin.

Mulla on rojektina laittaa Mitsuun taa japsimaasturin vanteet ja Bfg MT renkaat. Muttereita lukuunottamatta kaikki hilppeet jo on hommattu. Spacer-adapterien myötä raideleveys kasvaa. Jenkkilästä on saanut pikkurattoreihin aika reilun paksuja spacereita vakautta lisäämään mut ehkä voi tulla kestävyysongelmia, jos on jotkut 15 cm palikat vanteen alla.

Jos ois pyöräpainot, vanteet käännetty ja spacerit niin sitte ois varmaan paljo jämympi.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 04 syyskuu, 2024, 07:57Naapuri on vuosikaudet kallistellu etukuormaaja-Isekillä. Vasta tänä kesänä kateltiin porukalla että takavanteet voi kääntää toisin päin jolloin saap melko paljon raideleveyttä lisää. Joskus mietittiin paripyörä-mahdollisuuttakin.

Vanteen kääntö on mainittu Mitsun ohjekirjassakin.

Mulla on rojektina laittaa Mitsuun taa japsimaasturin vanteet ja Bfg MT renkaat. Muttereita lukuunottamatta kaikki hilppeet jo on hommattu. Spacer-adapterien myötä raideleveys kasvaa. Jenkkilästä on saanut pikkurattoreihin aika reilun paksuja spacereita vakautta lisäämään mut ehkä voi tulla kestävyysongelmia, jos on jotkut 15 cm palikat vanteen alla.

Jos ois pyöräpainot, vanteet käännetty ja spacerit niin sitte ois varmaan paljo jämympi.


Jos jotkut maasturin renkaat passaa, niin eihän se ole ongelmakaan neste täyttää niitä, joku 38" traktorin rengas 60% täytöllä on piikasen vaikeempi käsiteltävä

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 04 syyskuu, 2024, 07:57Mulla on rojektina laittaa Mitsuun taa japsimaasturin vanteet ja Bfg MT renkaat. Muttereita lukuunottamatta kaikki hilppeet jo on hommattu. Spacer-adapterien myötä raideleveys kasvaa. Jenkkilästä on saanut pikkurattoreihin aika reilun paksuja spacereita vakautta lisäämään mut ehkä voi tulla kestävyysongelmia, jos on jotkut 15 cm palikat vanteen alla..
Leeput
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

JUY40


rb


JUY40

Lainaus käyttäjältä: rb - 08 syyskuu, 2024, 10:58Öööö..  :o
Tuolla on sisällä jotkut terät mitkä pyörii, vai?
Toimisko toi vesakossa?


Jyrsin tuo on.
Samantapaiset terät ku puutarhajyrsimessä.
Ei ehkä vesakkoon kannata tarjota...

rb

Lainaus käyttäjältä: JUY40 - 08 syyskuu, 2024, 11:00Jyrsin tuo on.
Okei!
Täytyy hallitukselta kysyä, aikooko se laajentaa perunapeltoaan.
Sitä ennen ois se vesakko ja ei siinä kai auta kun ottaa raivaussaha.
Ja vuoden päästä se näyttää taas samanlaiselta.  :-\

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: rb - 08 syyskuu, 2024, 11:14Okei!
Täytyy hallitukselta kysyä, aikooko se laajentaa perunapeltoaan.
Sitä ennen ois se vesakko ja ei siinä kai auta kun ottaa raivaussaha.
Ja vuoden päästä se näyttää taas samanlaiselta.  :-\


https://autot.tori.fi/kuljetuskalusto-ja-raskas-kalusto/myydaan/maatalouskoneet/97617651

Mini-koon lieriöniittokone olis varmaan kova sana jos ois enemmälti heinän ja vesan niittelyä.

Mulla on yksi ilmaseks saatu pieni pylväskaira johon oli tarkotus istuttaa klapisirkkelin akseli ja terä vesojen niittoon. Osat on hihnaa lykuunottamatta mut into loppui kun itellä ei ole tuolle nyt käyttöä. Hajin sen kairan kun kerran ilmaseks sai, koskapa oon vähä tyhmä.  :P

JUY40

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 08 syyskuu, 2024, 12:31https://autot.tori.fi/kuljetuskalusto-ja-raskas-kalusto/myydaan/maatalouskoneet/97617651

Mini-koon lieriöniittokone olis varmaan kova sana jos ois enemmälti heinän ja vesan niittelyä.

Mulla on yksi ilmaseks saatu pieni pylväskaira johon oli tarkotus istuttaa klapisirkkelin akseli ja terä vesojen niittoon. Osat on hihnaa lykuunottamatta mut into loppui kun itellä ei ole tuolle nyt käyttöä. Hajin sen kairan kun kerran ilmaseks sai, koskapa oon vähä tyhmä.  :P

Tuommonen polakki-lieriökone on kyllä hintaansa nähden ihan pätevä kampe.
Miulla on ollu reilu 10 vuotta tommonen vastaava ja on yllättäny positiivisesti.
Alle 5 sentin vesakon pilkkoo ihan täysin, kun on reilusti pyörivää massaa lieriöissä.
Myyjä sanoikin kun koneen tilasin, että ensiharvennukselle asti pärjäät vesakon torjunnassakin. ;D

rb

Nii... Että traktorin hommaamisesta se vasta alkaa.  :spend:
Kun pitää saada kaikkea kivaa roipetta siihen perään.

JUY40

Lainaus käyttäjältä: rb - 08 syyskuu, 2024, 16:08Nii... Että traktorin hommaamisesta se vasta alkaa.  :spend:
Kun pitää saada kaikkea kivaa roipetta siihen perään.

Joo, siitä se lähtee...
Miulla on tuolla jemmassa pienet kaks siipiset fiskarsin kyntöaurat, jos tulee tarvetta. ;)

rb

Trukkipiikit ois varmaan se eka hankinta.
Kuinka standartisoituja noi kiinnitykset on, että mitä mun pitäs niiku tietää?

JUY40

Lainaus käyttäjältä: rb - 08 syyskuu, 2024, 16:18Trukkipiikit ois varmaan se eka hankinta.
Kuinka standartisoituja noi kiinnitykset on, että mitä mun pitäs niiku tietää?

Näyttää olevan noissakin erilaisia kiinnikkeitä kuormaajissa.
Kattele niitä kauhan kiinnikkeitä, niistä mittoja, jos sais selville, että mikä kiinnike siinä on. :thinking: