Japsi pienrattorit

Aloittaja Smirkelimies, 31 heinäkuu, 2021, 19:27

« edellinen - seuraava »

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 30 huhtikuu, 2026, 20:05Aasiassa ne ajelee pitkiäkin matkoja moisilla ja niillä isommilla dieseleillä

Jep, oon nähny videoita aika isoistakin versioista. Tohtiivat laittaa semmosia kuormia kyytiin et Euroopassa tulis polliisi ja paloauto het paikalle.

Ehkä tuo on 4 pyöräsemä ajoneuvorakenteena yks yksinkertasimmista vaihtoehdoista toteuttaa.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 02 toukokuu, 2026, 11:23Jep, oon nähny videoita aika isoistakin versioista. Tohtiivat laittaa semmosia kuormia kyytiin et Euroopassa tulis polliisi ja paloauto het paikalle.

Ehkä tuo on 4 pyöräsemä ajoneuvorakenteena yks yksinkertasimmista vaihtoehdoista toteuttaa.

Jossain thaimaassa näky olevan viikon ostokset ja 10 kaapumunkkia kyydissä, vetelään kohtaan tullessa munkit kyydistä ja yks vetää kahva selällään veteliköstä yli

Sellanen kiinalainen yks sylinterinen diesel, rapa lentää ja kaveri vetää mud pitistä yli

Kuivemmassa kohdassa munkit kyytiin ja taas matka jatku.

Mut jotenkin muistelen et oisin jotain lukenu tollasen puna valkosen "orginaalin" vetokuorman olleen 500kg, ilmeisesti off road ku oletettavasti se ei oikeen maantie laitteeksi ole tarkoitettu.

Jossain ruottissa joku oli saaressa hoitanu kaikki työt tollasella ja lauttaa tais mantereen ja saarensa välissä operoida kans, tela vehkeeseen oli sit siirtyny, niin lautta pitäny moottoroida omikseen, mutta monissa on ulos-otto kyljessä "laturin"siivan muodoss, niin siitähän se ois helppo ottaa voima lautalle, akseli jossa remmi valmiina ensin hihna siivalle ja pakilla kireelle, sit vaan menox anni täti, jos siiva pyörii vaan eteen, niin molemmissa päissä vois olla oma akseli missä vetovaijeri kiertyy, niiden ei tartteis ees olla yhdessä toista sisään jolloin toinen peruuttaa

Melko julma vinssi sillä oli kans millä ihan isoja tukkeja kisko luokse, puuhun ankkuroida se vinssi ja sarvitraktori voimaksi, toisaalta tollasessa käytössä ehkä ite vaihtaisin sen orkkis voa kiilasiivan normaaliksi 6 hampaiseksi hammasakseliksi johon passaa perus traktorin akseli, niin ei tarviisi remmin kanssa puljata ku vinssaa puita.
Vinssin otto takaviistoon, niin sais liikevaraa melko paljonkin, se näytti suuntaavan vinssin aina yhdelle rungolle, kisko sen luokse ja sit vehkeet irti ja taas suuntausta

Smirkelimies

Joo, ruottalaisilla on useempaa sorttia järnhäst- tyyppisiä yksinkertasia telakoneita. Oon saattanu nähdä saman pätkän missä ukkeli hakee puukuorman saaresta lautalla ja pienellä telakoneella. Jotkut on noihin sarvirattoreihin Suomessakin viritelly teloja. Aika kevyt härveli vaan ja pien maavara ni ei iha ihmeitä pysty tuomaan.

sössö

meillä oli joskus vuoskymmeniä sitten muistaakseni gudbrod sarvitraktori, missä oli jotain vaihdettavia laitteita. Oli jo ennen mun syntymää hyljätty se tallin taa. Johonkin sen sieltä myin