'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 24 toukokuu, 2025, 00:15No kiitos, kelpaa kyllä. Tosin ollaan vaan tää vkl täällä, eli sunnuntaina suunnataan himaan, enkä tiedä millon tullaan seuraavan kerran. Että jos huomenna et pääse tuomaan, ni sumplitaan sitte ku tiedän milloin seuraavan kerran tulossa.

E: nii ja toki hakukin onnistuu järkevän matkan päästä, mutta nyt ku huominen on ainoa ropauspäivä, ni sitä en viitti nyt tuhlata.
Ristiinassa olen, kaveri asuu Lemillä, toinen Zenossa, kolmas Ylämaalla. Eiköhän nuo kulkeennu, jos ei hätä ole.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 24 toukokuu, 2025, 00:28Ristiinassa olen, kaberi asuu Lemillä, toinen Zenossa, kolmas Ylämaalla. Eiköhän nuo kulkeennu, jos ei hätä ole.

Juu, nou hätä mun puolestani.
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Poju

Lainaus käyttäjältä: LPR - 24 toukokuu, 2025, 00:28Ristiinassa olen, kaveri asuu Lemillä, toinen Zenossa, kolmas Ylämaalla. Eiköhän nuo kulkeennu, jos ei hätä ole.

Voin alkuviikosta käydä poimimassa ne osat, jotka kyytiin mahtuu ja vien sitten @FuryIII 71 :lle

FuryIII 71

No perkele, täällähän tuppaa asiat järjestymään suorastaan itsekseen.  :o  Kiitokset jo etukäteen molemmille!
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poju - 24 toukokuu, 2025, 08:31Voin alkuviikosta käydä poimimassa ne osat, jotka kyytiin mahtuu ja vien sitten @FuryIII 71 :lle
Katotaan joudanko penkoa nurkat.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

FuryIII 71

Ai ssaaaaaaaatana poijaat... Eilen se vihdoin tapahtui! Nimittäin tultiin viikonlopuksi Siipimutterin kans tänne Zenoon. Hain torstaina keravalta kaasarin lainaan siitä mun vuotta tuoreemmasta Valiantista, koska oisin ostanu uuden korjaussarjan swt:sta, mutta ku siinäkin oli vääränmallinen kiihotuspumppu ni jätin tiskille.

Eilen toi Siipis siis irroitti venakopan, levitteli uuteen tiivisteeseen silikonit kopan puoleiselle pinnalle, jonka jälkeen asensin ja esikiristin paikalleen, ja tenava hoiti loppukirrauksen.



Lisäksi asensi ton lainakaasarin mun suosiollisella avustuksella paikalleen. Sen jälkeen alkoi käynnistys yritykset. No eihän se perkele edes luvannu. Ei ku virranjakaja ylös, ja pajan puolelle ruustukkiin katkojankärkien vaihtoon ja kärkivälin säätöön.



Jakaja paikoilleen, ja nyt rupes jo kuulumaan pientä "pötspöts" yritystä, mutta siihen sekin sitte jäi. Mutta ku veti säädön mahdollisimman aikaiselle, ni tuntui "pötspöts" lisääntyvän. Toki koska säätö oli jo tapissa, ni jakaja taas ylös ja napsun verran aiemmalle. No sittehän se meni vissiin vahingossa parikin napsua aikaisemmalle, ku ampui pari kertaa kaasariin silleen että meinas kalsarit vetää ruosteeseen.  ;D  No jakaja taas ylös, ja sitte säätöä toiseen suuntaan, eli myöhäisemmälle.

Nyt huomas heti startissa että sehän edes yrittää jo lähteä käyntiin. Ei muuta ku uutta yritystä, saatanallisen kaasun pumppaamisen kanssa, ja ei saatana, sehän heräs ikiunestaan!

Ei kovin jouheasti, mutta silti.  :pokaali:


Videon lopussa rupes kone jo ottaa jenkaakin, lieköhän pakokauhuputkessa montakin hiirenpesää?  :)) Ja vähän vieläkin poksui tuossa lopussa, mutta pitää katella sitä paremmalla ajalla.

Ens vkl pitäis mennä jämsään mökkeilemään, mutta Siipis ehdotti että tultaisko sittenki mieluummin tänne Zenoon...  :pokaali:
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Markok


slant sickness

Oliko tämä käynnistys vanhoilla bensoilla?
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 25 toukokuu, 2025, 12:46Oliko tämä käynnistys vanhoilla bensoilla?

Osittain joo. Ei sitä vanhaa ollu ilmeisesti ku liru siellä, ku muutaman tuoreella huikkabensalla suoritetun yrityksen jälkeen oli taas suodatin kuivana. Tuo oli siis ennen kärkien vaihtoa ku oli tarkoitus huikkabensalla kokeilla että onko siellä kipinää.

Kärkien vaihdon jälkeen uudestaan huikkabensalla, ja ku kipinä tuntui löytyneen, ni tuuppasin sinne sen litran-pari vaille kympin kanisterin tuoretta ni ei tarttenu enää huikkabensaa.

Säätöähän toi vielä tarttee, sytkä on vedetty ihan mutulla nyt yms.jne. Mikä ajoituslamppu, onks se jotain syötävää?  :))
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Niin ja olihan siellä pakokauhuputkessakin "jotain pientä" ilmeisesti.  :))

1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

slant sickness

Ei kai nyt kärkisytkälle mitään polttimoa kummempaa lamppua pidä käyttää. Hihnapyörän merkki halutulle asteelle ja jakajaa käännellen etsiskelemään (sillä polttimolla) siihen kohtaan kärkien aukeamakohta. Kärkien väli toki sitä ennen kohdalleen.

Ja sit jos haluaa backuppina pyöritellä konetta käsin, jotta toteuuko sytkän ajoitus, niin puolasta suurjännitejohto pois. Vaikka se epätodennäköistä onkin, niin saattaahan se slantti sytyttää just silloin kun on vääntämässä dampperista.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Rotteni78

Aijaa, no miulta jonkinnäköinen ajoitus lamppu löytyy, jos siitä ei haittaa ole ja tarvii?
...

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Rotteni78 - 25 toukokuu, 2025, 15:32Ajaa, no miulta jonkinnäköinen ajoitus lamppu löytyy, jos siitä ei haittaa ole ja tarvii?

Katotaan ku seuraaavan kerran tuun/tullaan Zenoon, et oonko raaskinu hankkia omaa vai lainaanko sulta.  :)
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

sössö


FuryIII 71

Noi polttimo ja sähkökynä temput joudutte kyllä kertomaan tarkemmin, ja käyttäkää lähtökohtana nyt sitä, että en ymmärrä sähköstä muuta ku että se sattuu? Eli meikän sähkö osaaminen lähentelee aika pitkälti nollaa. Eli en ymmärtänyt tuosta slant sicknessinkään kertomasta mitään.  :))  Soitin nimittäin juuri sedälleni keneltä tuon Valiantin ostin, ja sekin sanoi tuosta sähkökynästä sytyn tarkistamisessa, mutta enpä älynnyt kysyä tarkemmin miten se tapahtuu.

Mutta vielä projektiin palatakseni, onneks tuli torstaina haettua uus starttirele muiden romujen kera, koska vanha meni vainaaksi.

Käskin Siipistä starttaamaan, ja ku mitään ei tapahtunu, ni komensin vähän isommalla volyymillä uudestaan.

"Ei tapahdu mitään vaikka avaimesta kääntää!"

Voi fidu. Menikö startti vai hajosko sähöt?  :o  Tosiaan, virrat menee päälle, mutta mitään ei tapahdu. Ruuvarilla suoraan startista navat yhteen ja hyvin pyörii. Pienen pähkäilyn jälkeen vasta tuli mieleen, että mites se starttirele...  :)) Vaihto uuteen, ja taas pyöri avaimesta.  8)
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.