'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

FuryIII 71

No tuli se ainakin nippuun.





Osia ei jääny puuttumaan (ehkä) ja myöskään ylimääräisiä ei jääny (ainakaan montaa). Jos ens viikolla menis Sherwoodiin ruuvaamaan ton kuusvitoseen kiinni, ja kattoo toimiiko vai palaako koko auto.  :o

slant sickness

Tuota kaasaria ja varsinkin sen kaasuvivun kiinnikettä katsoessa tulee mieleen tapahtuma vastaavanlaisella slanttikokoonpanolla. Manuaaliauto. Se ainoa, tulipellin suuntainen kaasunpalutusjousi meni poikki, kaasupedaali katosi jalan alta "pedal to the metal" ja eiku virta-avaimesta voima kokonaan pois. 225 ryntäsi minkä kykeni ennen kuin sammutin sen.

Teki sen kuitenkin suoralla tiellä, eikä esim jäisessä mutkassa. No se auto kuitenkin meni myöhemmin semmosessa jäisessä kaarteessa ulos tieltä ja sain kattokerhon jäsenyyden.

Lerssinen

Mulla pitää suunnitella varmaan vaijerikaasu kun tulee se erisuuntainen huikea 2BBL jolla niskat taittuu  :o

palontie


slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 31 elokuu, 2025, 08:55Mulla pitää suunnitella varmaan vaijerikaasu kun tulee se erisuuntainen huikea 2BBL jolla niskat taittuu  :o
Joka nurkassa lojuvasta V8 mallin kaasupolkimesta sen saa aikaiseksi. Mut ei ole kovin vaikea rakentaa sitä vaijeria vetävää pedaalia rautakauppatavarastakaan.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 31 elokuu, 2025, 07:21Tuota kaasaria ja varsinkin sen kaasuvivun kiinnikettä katsoessa tulee mieleen tapahtuma vastaavanlaisella slanttikokoonpanolla. Manuaaliauto. Se ainoa, tulipellin suuntainen kaasunpalutusjousi meni poikki, kaasupedaali katosi jalan alta "pedal to the metal" ja eiku virta-avaimesta voima kokonaan pois. 225 ryntäsi minkä kykeni ennen kuin sammutin sen.

Teki sen kuitenkin suoralla tiellä, eikä esim jäisessä mutkassa. No se auto kuitenkin meni myöhemmin semmosessa jäisessä kaarteessa ulos tieltä ja sain kattokerhon jäsenyyden.

Oon kyllä monesti miettiny just tota kaasuvivun jousta, tai siis sitä että jos se pettää ni on vähän vaarallista ku sit on tosiaan kaasu pohjassa.

Joku varosysteemi ois kyllä ihan pop kehitellä.

FuryIII 71

Tänään olikin pitkästä aikaa ohjelmassa tuon kuusvitosen Valiantin pajotusta sherwoodissa. Siitähän tuli tosiaan lainattua kaasutin ukin Valiantiin, ja kuten jo tuossa aiemmin tänne postailinkin ni tuli se korjaussarja kaasariin asennettua olkkarin pöydällä, lähes selvinpäin ja tieteellisellä tarkkuudella...  ;D

Eihän tääkään ihan naps ja kops ollu. Tuli nimittäin huomattua jo ukin Valiantiin tän kaasaria laittaessa, että näissä on huohotinletkun tulo eri puolilla, vaikka molemmat kaasuttimet on samaa mallia (Holley 1920).  :o  Tässä se aiheutti jumppaa ku imusarja oli tulpattu liian pitkällä pultilla missä oli iso mutteri prikkana, ja luonnollisesti niin lähellä tuota huohottimen tuloa ettei letkua saanu paikalleen.



Joten pultti auki, rälläkällä lyhemmäks ja prikkana toiminu mutteri kuikkaan ja pultti takas ni rupes mahtumaan.



Toki nykyletkujen tapaan toi läähätysletku oli lähempänä tankoa, pikkuisen oli menny koppuraksi...

Enivei, sehän toimi, ainakin suurimmaks osaks. Kaasua ei oikein kestäny antaa, mutta @jariha sano että korjaantuu varmaan ku laittaa seosta paksummalle. Oli itellä taas kuuppa sen verran jumissa ettei tullu tajuttua tuota ajoissa, eli kattoo sen ens kerralla, ehkä jo huomenissa.


Kivasti korostuu videolla kylmän koneen venttiilien rätkätys.  :))

Lerssinen

Millä jumalan konstilla tuo pultti aukes ehjänä, se pitää imu/pakosarjaa kasassa  ;D

FuryIII 71

Johtui varmaan tietämättömyyden suomasta varmuudesta pulttia avatessa.  ;D

Ja tais se olla auki viimeks sillon jokunen vuosi sitte, ku jariha ton koneen tonne kampesi.

jariha

se pultti oli siellä väliaikaisesti ennenkuin se lyhennetään sopivaksi :))

FuryIII 71

Vitun geeämmät...







🖕🏻

No, sain soitettua pomolta huomisen lomapäiväksi...  :blackout:

Kalu


Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 21 syyskuu, 2025, 23:18Mitä tossa ny niiku tapahtu?
Jotenkin arvelen että keskustelu laakerin asennustavasta jatkuu. Nyt tosin näyttää jo siltä, että vahinko on pikkasen kasvanut.
Minusta se ei voinut toimia niin ku se laitettiin. Eikä vissiin toiminutkaan. Nyt pyörän asennosta päätellen vetari on jo poikki.

sössö


FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 22 syyskuu, 2025, 00:16Jotenkin arvelen että keskustelu laakerin asennustavasta jatkuu. Nyt tosin näyttää jo siltä, että vahinko on pikkasen kasvanut.
Minusta se ei voinut toimia niin ku se laitettiin. Eikä vissiin toiminutkaan. Nyt pyörän asennosta päätellen vetari on jo poikki.

No ei jatku ainakaan vielä. Viime kesän episodi oli pelkääjänpuolen, ja se on vieläkin ehjä...

Mutta diagnoosi meni kyllä oikein, tämä vaan ei varoitellut.