'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Kyllä tuo ihan todistetusti toimii..
Tosin paska ratkaisu tuo kuitenkin on.

Tuossa laakerikuvasasa oleva "Cup rib ring" hoitaa laakerin aksiaalituennan. Rullien päät liukuu sitä vasten.
Kartio on tuossa laakerissa todella loiva, niin noin se on mahdollista toteuttaa.

En tekisi noin, mutta jenkeillä on piisannut rohkeutta paperitietojen valossa moinen laittaa autoon.. :o

Aalto

Tossa kun kartio avautuu ulospäin on sellanen järki että suurin sivuttaisvoima pyörään tulee kaarteessa ulkokurvin puolelle. Laakerin tarttee siis antaa enemmän tukea sisäänpäin. Sisäkurvin puoleinen pyörä sen sijaan keventyy ja siihe riittää ainaki teoriassa vallan pieni varmistus joka estää ettei laakeri pääse purkaantuun. Ehkä joteskin kepuli ratkaisu mutta ku suhteuttaa sen henkilöautojen normi käyttöikään Amerikassa tohon aikaan nii ei kait toi ihan liian huono ole.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 21 syyskuu, 2025, 23:08Vitun geeämmät...







🖕🏻

No, sain soitettua pomolta huomisen lomapäiväksi...  :blackout:
istuitko kuskin takana?

FuryIII 71


FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 22 syyskuu, 2025, 01:15Upposko akselin pää kumekseen?   :o

Ei sentäs, ilmaisin vähän heikosti itseäni. Se vetarin tynkä on siis edelleen vanteessa kiinni pultattuna.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 21 syyskuu, 2025, 23:08Vitun geeämmät...







🖕🏻

No, sain soitettua pomolta huomisen lomapäiväksi...  :blackout:
Ostopalstalle ilmoitus gm sedanin 8.5" 10-pulttisesta ostoilmoitus ja kun se akseli löytyy, toivottavasti pian, niin @jariha se iltakahvittelun lomassa vaihtaa paikalleen ja matka jatkuu

sössö

Lainaus käyttäjältä: Aalto - 22 syyskuu, 2025, 09:08Tossa kun kartio avautuu ulospäin on sellanen järki että suurin sivuttaisvoima pyörään tulee kaarteessa ulkokurvin puolelle. Laakerin tarttee siis antaa enemmän tukea sisäänpäin. Sisäkurvin puoleinen pyörä sen sijaan keventyy ja siihe riittää ainaki teoriassa vallan pieni varmistus joka estää ettei laakeri pääse purkaantuun. Ehkä joteskin kepuli ratkaisu mutta ku suhteuttaa sen henkilöautojen normi käyttöikään Amerikassa tohon aikaan nii ei kait toi ihan liian huono ole.
ja paljonko noita on ajettu johonki rotvalleihin tms. kuulalaakeri ei paljoa sivuttaisosumaa kestä niin onko sen vuoksi sitte tehty tommonen

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 22 syyskuu, 2025, 16:09...gm sedanin 8.5" 10-pulttisesta ostoilmoitus...
Kyllä furyukkelilla on ollut jo vuodenpäivät sellanen tiedossa, mutta silloin ne reunaehdot ei olleet sopivat. Miten tilanne mahtaa olla nyt :rolleyes:

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 22 syyskuu, 2025, 17:19Kyllä furyukkelilla on ollut jo vuodenpäivät sellanen tiedossa, mutta silloin ne reunaehdot ei olleet sopivat. Miten tilanne mahtaa olla nyt :rolleyes:

Valitettavasti sitä tilaa sille hylsyn raadolle ei ole vieläkään...  ::)

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 22 syyskuu, 2025, 17:36Valitettavasti sitä tilaa sille hylsyn raadolle ei ole vieläkään...  ::)
Sun hovimekatsu pilkkooloppujämästä käyttökelpoiset eteisen kaappiin sopivaan muotoon sillä välin, kun sä keittelet sille kahvia :rotfl:

rb

Eilen kun kellari oli jumissa, niin kävin edesmenneen puolella.

https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/a0c92a14df13714975591299fac3017b/

Aspen Lappalainen on mainio tapaus, joten sen kanssa tulee varmasti juttuun..

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: rb - 23 syyskuu, 2025, 09:19Eilen kun kellari oli jumissa, niin kävin edesmenneen puolella.

https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/a0c92a14df13714975591299fac3017b/

Aspen Lappalainen on mainio tapaus, joten sen kanssa tulee varmasti juttuun..

Joo mutta pitkäkatossa 5" pulttijako. Ei sovi nykyvanteille.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 23 syyskuu, 2025, 20:08Joo mutta pitkäkatossa 5" pulttijako. Ei sovi nykyvanteille.
Ja farkun akseli on myös leveämpi, sekä alatukivarret on eri leveydellä, joten sellanen ei sovi alle ihan pelkällä vanteiden vaihdolla.

LPR

Missäs kaikissa Gemsuissa on tuohon Olssiin pulttaa-kiinni käypänen perä? Tai edes vetari. Voisin kysellä meiltä päin.

jariha

vetarihan ois nopein ratkasu... ei yhtään kiinnosta pyöriä auton alla talvella pihalla... eikä oikeestaan etes nyt syksyllä :o