'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: jariha - 24 syyskuu, 2025, 06:20vetarihan ois nopein ratkasu... ei yhtään kiinnosta pyöriä auton alla talvella pihalla... eikä oikeestaan etes nyt syksyllä :o
Outoa.. :thinking:

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: jariha - 24 syyskuu, 2025, 06:20vetarihan ois nopein ratkasu... ei yhtään kiinnosta pyöriä auton alla talvella pihalla... eikä oikeestaan etes nyt syksyllä :o
No eikö se melkolailla samoilla makoiluilla mene sopivan perän vaihtokin.
Kardaani irti, jarruletku irti, käsijarruvaijerit irti ja sitten tukivarsien pultit pois, vanha perä edestä pois ja uusi tilalle.  ::)  ^-^  ;D

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: jariha - 24 syyskuu, 2025, 06:20vetarihan ois nopein ratkasu...
Vaan sen löytäminen verrattuna suoraan alle sopivaan c-clip akseliin  verratuna ei ole ihan helpoin juttu (tuskin tuli kovin isona yllätyksenä  :rolleyes: )

Voin kyllä yrittää etsiä kirjastostani  alkuperäisen varaosanumeron ja sille yhteensopivuudet lähiaikoina, kun olen luvannut kaivella pari muutakin juttua  ~ samanikäiseeen oldsiin...
Veikkaan kuitenkin, että niitä oikeilla/sopivilla specseillä c-clip mallisia kokonaisia  akseleita on tontilla nopeemmin 10 kpl, kuin alkuperäiseen istuvaan vetariin on edes ensimmäistä todellista vihjettä/vinkkiä :rolleyes:

manha

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 31 elokuu, 2025, 08:55Mulla pitää suunnitella varmaan vaijerikaasu kun tulee se erisuuntainen huikea 2BBL jolla niskat taittuu  :o

Omassani on vaijerikaasu,mutta epäilen sen olevan asennettu aivan jotain muuta silmälläpitäen,kuin niskojen taittumisen pelossa ;)




Gary Grand

Komea sovitepala.. :o
Ihan kuin Fiiun imusarja. :)) Siinä tosin vain yksi reikä kannessa ja kaasarissa..

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: rb - 23 syyskuu, 2025, 09:19Eilen kun kellari oli jumissa, niin kävin edesmenneen puolella.

https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/a0c92a14df13714975591299fac3017b/

Aspen Lappalainen on mainio tapaus, joten sen kanssa tulee varmasti juttuun..

Pari viikkoa on toltakin oottanu vastausta kartaanin pituudesta ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 27 syyskuu, 2025, 19:45Pari viikkoa on toltakin oottanu vastausta kartaanin pituudesta ;D
Paljos sä vartta tarttisit? :suspect:
Mulla on muutama karpaasi, mutta Impiin mikään niistä ei sovi sellaisenaan. >:(

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 27 syyskuu, 2025, 19:47Paljos sä vartta tarttisit? :suspect:
Mulla on muutama karpaasi, mutta Impiin mikään niistä ei sovi sellaisenaan. >:(

154-155cm?

Gary Grand


FuryIII 71

Joo-o. Seneca on männä kesänä työllistänyt vähintään riittävästi bensansaanti ongelman kanssa, ja toivottavasti siihen on saatu eilen vihdoin päätös. Tosin luulin samaa jo aiemmin keväällä, joten ehkä ei kannata vielä(kään) paukutella henkseleitä...  :))

Enivei, kaasari kävi levällään ja @jariha n uä-pesurissa viime vkl, ja pesun aikana mm. yks  niitatuista(?) pohjatulpista oli pudonnut pesurin pohjalle. Siihen tuli sopivan kokoinen tiiviste korjaussarjassa, mutta tulppa oli sen verran matala, ettei sitä saanu nakuteltua sen kanssa lainkaan paikoilleen. Nakkasin tiipparin kuikkaan ja naputtelin tulpan sellaisenaan paikalleen.

Koska omat kaasarit molemmissa Valianteissa on Holleyn 1920:set, niin tuollainen Carterin BBS oli tuiki tuntematon keksintö. Asiaa ei tietenkään helpottanut että mä ainoastaan irroitin kaasarin kokonaisena autosta ja jariha veti sen muttereiksi pesua varten.  :pokaali:  Eli piti kasata kaasari jollaista en ollut ikinä edes purkanut (saati sit kasannut), helppoa ku heinän poltt...eiku teko. Useampi tuntihan siinä toissailtaa edeltävänä iltana ihmetellessä meni, ennen ku mööpeli oli nipussa.







Ja toissapäivänä suurin odotuksin kaasari autoon kiinni ja käyntiin.

Sehän käy nätisti! Eiku... No sehän hyytyi noin 15s. käynnin jälkeen, ja bensat tulvi imusarjan ja moottorin päälle. No, kasausvirhe (vittu mikä yllätys  ::) ). Lisäksi tuhottu kiihdytyspumppu, joka siis OLI uusi...  >:( 



Sen takia joutui ostamaan uuden koko korjaussarjan. Siis kaasariin, ei asentajalle...

Eilen sitte uus kiihdytyspumppu ja yritys, ja kas, sehän toimi! Ja vaikkei tyhjäkäynnin tms. asetuksiin ollu pestessä puututtu, ni silti lähes puoli kierrosta sai ruuvata tyhmäkäyntiruuvia pienemmälle. Ja pari vuotoahan kaasarissa oli, jotka korjattiin samalla, saattanee selittää...

Toinen korjauksista on ehkä vähän pielavetinen, ainakin ulkonäön osalta.




Tuohon oli jo kairattu "ensimmäisen ylikoon" reikä ja jengat, mutta nekin oli jo paskottu, eli ruuvi pyöri tyhjää. Ja materiaalivahvuus ei oikein sallinut enää isompaa reikää/jengoja. Onneks oli himassa valikoima pieniä ruuveja, muttereita ja prikkoja, joten läpiruuvilla ja mutterilla mentiin. Oisin laittanu alapuolelle nylocin, mutta ei mahtunu, joten piti mennä normimutterilla ja lukkoprikalla.

Testilenkillä kaikki pelitti hienosti, kuulemma auto kulkee kevyemmin, ja tyhmäkäynti oli tasaisempi jopa tälläisen puurokorvan mielestä. Ei hyytynyt eikä nykinyt missään kaasun asennossa tai ajotilanteessa tms. joten toiveet on nyt korkealla. Auton näkee tänään malmilla, siis mikäli se vielä silloinkin toimii.  :))

Keväällä ois vielä sytkäosien vaihto ja venttiilien säätö yms., mutta sitä ennen en aio enkä toivottavasti joudu koskemaan autoon pitkällä tikullakaan, siis korjausten tai huoltojen merkeissä...  ::)

slant sickness

Kaljataksin näköinen auto on päässyt HS Kuukausiliitteen lokakuun numeroon puolen sivun kokoiseen kuvaan. Joku hääkeikka näyttäis olleen menossa. Lippukin on antennissa.

Juttu on lahtelaisvalokuvaajan kotinurkistaan kuvaama.

Kalu


Teesin ottama kuva tuolta uutisia ketjusta


jariha

Sama perävikainen roju näkkyy olevan... Esmi varmaan hääkuskina

Esmi

Tällä viikolla edesmennyt kaveri oli kuskina!,valokuvaaja apparin paikalla, mä odottelin Villähteen krouvissa  :cheers:

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 03 lokakuu, 2025, 11:55Joo-o. Seneca on männä kesänä työllistänyt vähintään riittävästi bensansaanti ongelman kanssa, ja toivottavasti siihen on saatu eilen vihdoin päätös. Tosin luulin samaa jo aiemmin keväällä, joten ehkä ei kannata vielä(kään) paukutella henkseleitä...  :))

Enivei, kaasari kävi levällään ja @jariha n uä-pesurissa viime vkl, ja pesun aikana mm. yks  niitatuista(?) pohjatulpista oli pudonnut pesurin pohjalle. Siihen tuli sopivan kokoinen tiiviste korjaussarjassa, mutta tulppa oli sen verran matala, ettei sitä saanu nakuteltua sen kanssa lainkaan paikoilleen. Nakkasin tiipparin kuikkaan ja naputtelin tulpan sellaisenaan paikalleen.

Koska omat kaasarit molemmissa Valianteissa on Holleyn 1920:set, niin tuollainen Carterin BBS oli tuiki tuntematon keksintö. Asiaa ei tietenkään helpottanut että mä ainoastaan irroitin kaasarin kokonaisena autosta ja jariha veti sen muttereiksi pesua varten.  :pokaali:  Eli piti kasata kaasari jollaista en ollut ikinä edes purkanut (saati sit kasannut), helppoa ku heinän poltt...eiku teko. Useampi tuntihan siinä toissailtaa edeltävänä iltana ihmetellessä meni, ennen ku mööpeli oli nipussa.







Ja toissapäivänä suurin odotuksin kaasari autoon kiinni ja käyntiin.

Sehän käy nätisti! Eiku... No sehän hyytyi noin 15s. käynnin jälkeen, ja bensat tulvi imusarjan ja moottorin päälle. No, kasausvirhe (vittu mikä yllätys  ::) ). Lisäksi tuhottu kiihdytyspumppu, joka siis OLI uusi...  >:( 



Sen takia joutui ostamaan uuden koko korjaussarjan. Siis kaasariin, ei asentajalle...

Eilen sitte uus kiihdytyspumppu ja yritys, ja kas, sehän toimi! Ja vaikkei tyhjäkäynnin tms. asetuksiin ollu pestessä puututtu, ni silti lähes puoli kierrosta sai ruuvata tyhmäkäyntiruuvia pienemmälle. Ja pari vuotoahan kaasarissa oli, jotka korjattiin samalla, saattanee selittää...

Toinen korjauksista on ehkä vähän pielavetinen, ainakin ulkonäön osalta.




Tuohon oli jo kairattu "ensimmäisen ylikoon" reikä ja jengat, mutta nekin oli jo paskottu, eli ruuvi pyöri tyhjää. Ja materiaalivahvuus ei oikein sallinut enää isompaa reikää/jengoja. Onneks oli himassa valikoima pieniä ruuveja, muttereita ja prikkoja, joten läpiruuvilla ja mutterilla mentiin. Oisin laittanu alapuolelle nylocin, mutta ei mahtunu, joten piti mennä normimutterilla ja lukkoprikalla.

Testilenkillä kaikki pelitti hienosti, kuulemma auto kulkee kevyemmin, ja tyhmäkäynti oli tasaisempi jopa tälläisen puurokorvan mielestä. Ei hyytynyt eikä nykinyt missään kaasun asennossa tai ajotilanteessa tms. joten toiveet on nyt korkealla. Auton näkee tänään malmilla, siis mikäli se vielä silloinkin toimii.  :))

Keväällä ois vielä sytkäosien vaihto ja venttiilien säätö yms., mutta sitä ennen en aio enkä toivottavasti joudu koskemaan autoon pitkällä tikullakaan, siis korjausten tai huoltojen merkeissä...  ::)

Vitut se mitään toiminu.  :wc: