'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Vaivaako Senecaa yksi ainoa kaasariyksilö vai ootko koittanut useammalla? Mitkä sen oireet ovat?

FuryIII 71

Eipä nyt oo ollu muita kaasareita testailtavaksi. En keksi muuta ku että tankissa on jotain paskaa mikä randomisti tukkii tankin lähdön, viimeks konehuoneen puolelta kaasutellessa suodatin tyhjeni ja käynti loppui siihen. Ja pumpunhan mä jo siihen vaihdoin.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 07 lokakuu, 2025, 09:32Eipä nyt oo ollu muita kaasareita testailtavaksi. En keksi muuta ku että tankissa on jotain paskaa mikä randomisti tukkii tankin lähdön, viimeks konehuoneen puolelta kaasutellessa suodatin tyhjeni ja käynti loppui siihen. Ja pumpunhan mä jo siihen vaihdoin.

Mulla temppuili soto ku tankin sisäsuodatin oli kappaleina tankin lähdössä.
Eikä ollu mikää ruutta peli.

Sutin rieppeet seilas ees taas välillä tukkien et gason saanti loppu.
Jakso virrata ns urku auki mut tyhjä käynnillä ja pinta kaasulla temppuili ja ryki.

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 07 lokakuu, 2025, 09:32Eipä nyt oo ollu muita kaasareita testailtavaksi. En keksi muuta ku että tankissa on jotain paskaa mikä randomisti tukkii tankin lähdön, viimeks konehuoneen puolelta kaasutellessa suodatin tyhjeni ja käynti loppui siihen. Ja pumpunhan mä jo siihen vaihdoin.
Alipainemittari pumpun imupuolelle ja letku konepellin raosta ja mittari tuulilasin eteen näkyville jesarilla ja ajoa. Sillähän se selviää ahdistaako imupuolelta. Tavan T-liitin vaan klemmareilla bensapumpun imupuolen letkuun ja siitä letku mittarille. Ei pitäis alipainetta olla, jos on kunnossa.

FuryIII 71

Päivitellääs ny tännekin jotain, lähinnä koska kuvat on ainakin kivoja.

Kuten jo tuolla toisaalla tulikin mainittua, ni eilen tuli tehtyä sellainen 10h ja 675km roadtrippi @Seneca n kanssa. Ja sielläkin tuli jo kiiteltyä (ja vielä kerran  :+1: ) @Jussi a, joka vinkkasi facen puolelta PilsnerCäbiin soveltuvan taka-akselin  joka tältä reissulta tarttui haaviin.

Akseli oli irroiteltu purkaamotyyliin vetämällä tukivarret ja käsijarruvaijerit rälläkällä poikki, ja tarvii toisen jousenkannakkeen uusimisen, mutta ei nyt äkkiseltään mitään toivotonta. Ja tukivarret saa otettua vanhasta pärssiistä.

Mutta joo, siinäpä se. 2.41 välitys, lukko, ja hintaa kaikki 150€.  O0



Tänään roudattuna @jariha n tallille.



Myöhään torstai-iltana sain facen kautta myös Cäbin vanhalta omistajalta @Esmi ltä vinkin samasta myynti-ilmosta, johon kiitin vinkistä ja kerroin jo olevani menossa seuraavana päivänä sitä hakemaan.  :)

Bonuksena jarihan tallinaapuri lupasi facen puolella sponssata tuohon perään öljyt.  ;D

Jussi

Perähän on päältäpäin paremman näkönenkin kun niistä myyntikuvista näytti.

FuryIII 71

Tässähän taiskin käydä silleen kivasti että välttynee koko taka-akselin vaihdolta ja riittää pelkkä vetari, koska haettu pötkylä on ilmeisesti samaa mallia ku alla oleva.



E: uus laakeri vetariin on lähtemässä/lähtenyt tilaukseen, yhdessä Valiantin takalehtijousien puslien kera.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 16 helmikuu, 2026, 21:38Tässähän taiskin käydä silleen kivasti että välttynee koko taka-akselin vaihdolta ja riittää pelkkä vetari, koska haettu pötkylä on ilmeisesti samaa mallia ku alla oleva.



E: uus laakeri vetariin on lähtemässä/lähtenyt tilaukseen, yhdessä Valiantin takalehtijousien puslien kera.
Siis onko siinä uudessa perässä samanlainen laakerointi ku vanhassakin? Minä olisin kyllä halunnu päästä eroon siitä...
No, meneepähän helpommalla.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 helmikuu, 2026, 00:44Siis onko siinä uudessa perässä samanlainen laakerointi ku vanhassakin? Minä olisin kyllä halunnu päästä eroon siitä...
No, meneepähän helpommalla.

Ei se kai sitte niin huono rakenne voi olla se laakeri kun volvossakin semmonen oli ja ne perät on kyllä kestäviä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 17 helmikuu, 2026, 01:04Ei se kai sitte niin huono rakenne voi olla se laakeri kun volvossakin semmonen oli ja ne perät on kyllä kestäviä.
Kai se voi olla toimivakin, mun silmään vaan erittäin epäilyttävä. Jotenkin väkisin tehty vastustamaan fysiikan lakeja.

LPR


Mikkis83

Entä lukko? Eikös tuo uus ollu lukollinen, et olihan paikallaanolevassakin?

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 17 helmikuu, 2026, 03:35Mikä tuon paketin pitää kasassa?

Tätä pähkäiltiin silloin toissakesänä jo useamman sivun verran tässä topikissa.

Tuolta se paketti kasattuna näyttää ( kuva pöllitty sivulta 18).


FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 17 helmikuu, 2026, 19:33Entä lukko? Eikös tuo uus ollu lukollinen, et olihan paikallaanolevassakin?

Ei oo täyttä varmuutta, mutta kyllä siitä märällä asfaltilla tuntuu molemmista rilloista pito irtoavan. On tullu ehkä muutaman kerran vähän luisuteltua.  ;D

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 17 helmikuu, 2026, 20:27Tätä pähkäiltiin silloin toissakesänä jo useamman sivun verran tässä topikissa.

Tuolta se paketti kasattuna näyttää ( kuva pöllitty sivulta 18).


Juu, muistan kyllä, enkä vieläkään ymmärrä.