'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

Harri S

Nyt on oikeat olosuhteet auton alla makuuseen👍

slant sickness

Ei kestä kunto enää maata lumella. Mut tällä viikolla näyttää tulevan sen verran plussaa, että Sipoon tallilla voisi työskennellä ovi auki - eli tehdä pientä tulityötä "ulkotiloissa".

FuryIII 71

Tänään oli ohjelmassa pientä jarrujumppaa jonka joutu ite tekemään, ku @jariha vaan käveli välillä muna kädessä ja välillä suussa (ei mun, toim.huom.). Teki kuitenki rengasjumpan siinä ohessa.  ;D











Se ois kesä ny!  O0

Kiitokset keravan diktaattorille taas tätäkin kautta.  ^-^

FuryIII 71

Päivän hankinnasta ei ole omaa kuvaa, ku oli sen verran ohjelmaa saada tungettua se PilsnerCäbin kyytiin, eikä tullu mieleen ottaa kuvaa sitä ennen.

Mutta tuossa myyjän kuva, vielä luovuttaja-autossa kiinni. Eli vähemmän hapero takapuskuri.


slant sickness

Oho. Miksi noin ehjä auto päätyy donoriksi?

sössö


FuryIII 71

Myyjän mukaan siihen löytyi vielä parempikuntoinen puskuri.

Tuossa on kuitenki reilun 2€ kolikon kokoinen ruosteläntti kuskinpuolella (tuolla taitoksen jälkeen kyljen puolella, ei näy kuvassa) ja saanu jonku olemattoman osuman pelkääjänpuolelle.

Jussi

Muistan kyllä hyvin kun aikanaan päästelin CustomCruiserin takapuskimen irti ja viimesen pultin naksahdettua vähän rumalla äänellä irti viimeset jengat, siinä istuin tallin lattialla puskuri sylissä ja mietin ettei vittu tää voi olla näin painava. Piti oikeen taiteilla et pääsin sen alta pois.
No, eihän se puskuri niin painava ollukaan, vaan sen sisällä oli kottikärrylinen tiivistä "savea". Koko se sisä ja ulko-osan välinen tila ihan täys.

palontie

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 03 huhtikuu, 2026, 19:54Päivän hankinnasta ei ole omaa kuvaa, ku oli sen verran ohjelmaa saada tungettua se PilsnerCäbin kyytiin, eikä tullu mieleen ottaa kuvaa sitä ennen.

Mutta tuossa myyjän kuva, vielä luovuttaja-autossa kiinni. Eli vähemmän hapero takapuskuri.




Piha näyttää aika tutun oloiselta.Oisnkohan ostanut Suburbaniin maskin tuolta?

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 huhtikuu, 2026, 00:20Muistan kyllä hyvin kun aikanaan päästelin CustomCruiserin takapuskimen irti ja viimesen pultin naksahdettua vähän rumalla äänellä irti viimeset jengat, siinä istuin tallin lattialla puskuri sylissä ja mietin ettei vittu tää voi olla näin painava. Piti oikeen taiteilla et pääsin sen alta pois.
No, eihän se puskuri niin painava ollukaan, vaan sen sisällä oli kottikärrylinen tiivistä "savea". Koko se sisä ja ulko-osan välinen tila ihan täys.
Se on CC muutettu pakettiautoksi painoa lisäämällä. Omassa Buickissa oli jotain sepeliä takaluukun sisällä.

palontie

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 03 huhtikuu, 2026, 19:54Päivän hankinnasta ei ole omaa kuvaa, ku oli sen verran ohjelmaa saada tungettua se PilsnerCäbin kyytiin, eikä tullu mieleen ottaa kuvaa sitä ennen.

Mutta tuossa myyjän kuva, vielä luovuttaja-autossa kiinni. Eli vähemmän hapero takapuskuri.



Mistä hait?

Juicci

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 03 huhtikuu, 2026, 19:54Päivän hankinnasta ei ole omaa kuvaa, ku oli sen verran ohjelmaa saada tungettua se PilsnerCäbin kyytiin, eikä tullu mieleen ottaa kuvaa sitä ennen.

Mutta tuossa myyjän kuva, vielä luovuttaja-autossa kiinni. Eli vähemmän hapero takapuskuri.



Sulla kävi hyvä tuuri ;)
Delta 88 ehjää takapuskuria saa ihan oikeasti metsästää jos löytyy sittenkään. Hyvällä mäihällä osuu kohdilleen. Itselläni kävi niin, pitäisi vielä vain vaihtaa paikoilleen....

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: palontie - 04 huhtikuu, 2026, 08:54Mistä hait?

Sovittiin treffit mäntsälän st1, mutta myyjäpariskunta asuu jossain "turun likellä". Tuon tarkempia koordinaatteja en ehtiny saamaan, ku sovittiin sitte ne kaupat tuonne em. huoltikselle.

palontie

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 04 huhtikuu, 2026, 11:20Sovittiin treffit mäntsälän st1, mutta myyjäpariskunta asuu jossain "turun likellä". Tuon tarkempia koordinaatteja en ehtiny saamaan, ku sovittiin sitte ne kaupat tuonne em. huoltikselle.

Ei oo sitten sama paikka.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 huhtikuu, 2026, 00:20Muistan kyllä hyvin kun aikanaan päästelin CustomCruiserin takapuskimen irti ja viimesen pultin naksahdettua vähän rumalla äänellä irti viimeset jengat, siinä istuin tallin lattialla puskuri sylissä ja mietin ettei vittu tää voi olla näin painava. Piti oikeen taiteilla et pääsin sen alta pois.
No, eihän se puskuri niin painava ollukaan, vaan sen sisällä oli kottikärrylinen tiivistä "savea". Koko se sisä ja ulko-osan välinen tila ihan täys.

Tuo on kyllä sisäpuoleltakin todella puhdas, mutta kun tuota donorin kuvaa kattelee, ni epäilen kovasti että tää puskuri on viettäny suurimman osan elämästään jossain, missä keskilämpötila on aina plussan puolella eikä mistään teiden suolaamisesta ole kuultukaan. Autokin on 2D HT. Tai sitte kyseessä on todellinen silmäterä jos kyseessä on suomi-auto.

Meni sitä puskuria Cäbin kyytiin asetellessa sen verran aikaa, ja myyjällä oli vähän hoppu jatkaa matkaa ni ei ehtiny kysellä ja jutella autoista montaa sanaa.

Epäilen kuitenkin että tuo olsmo oli rouvan auto, ukko laittoi mulle whatsappiin kuvia omasta '70 Coronetistaan, joka siis on myös omalla jaetulla top1-sijalla, yhdessä '68 Chargerin ja '59 lokinsiipi-letukan kanssa.  :P

Enivei, huljuttelen puskimen jossain vaiheessa painepesurilla töipaikalla. Mites, ite meinasin että jos tuolta sisäpuolelta mahdolliset pintaruosteet rapsuttelis pois ja niiden päälle ruosteenmuunninta ja sen jälkeen holvais kotelosuojalla? Välttääkö kesäkäyttöön, vai pitäiskö jotain maaliakin lutrailla ennen kotelosuojaa? Ja jos tarvii ni mikä olis kilikoli valikoimista sellainen mikä pysyiskin? Ja halpaakin sais olla...  :))