'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 19 syyskuu, 2026, 02:01Onk siinä soitin jotenkin menny jumiin ja jääny vahingossa siihen?
En uskaltanu tykätä Harrin kommentista Liiffi-osan takia, jos onkin vaikka kovin arka aihe jo.. :oushit:

Itse saattaisin heittäytyä melko impulsiiviseksi moisesta. :banghead:

LPR

Lainaus käyttäjältä: Markok - 18 syyskuu, 2026, 19:53Etelä-Saksassakin käyty Ruotsin kautta niin ettei radio ollut päällä kertaakaan. Ei siis tarpeellinen autossa.
En muista milloin mulla olisi ollut autossa radio päällä. Paitsi ne hetket kun lähtee liikkeelle ja rouvan jäljiltä se on päällä, eikä ole vielä ehtinyt sitä sammuttaa.

MJF

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 18 syyskuu, 2026, 19:45neljä pikkiriikkistä kaiutinta.

;D

Pittää sitä ny humpan soida autossa. Satellitessa on "orkkisnäköinen" retrosound bluutuutheineen, kojelaudan orkkispaikkaan keskiäänet ja kojelaudan lipan alla ainoana ulospäin näkyvänä diskantit. Peräkontissa pikkuset 6,5 subbarit joille menee 2kw tehoja.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: MJF - 19 syyskuu, 2026, 16:24;D

Pittää sitä ny humpan soida autossa. Satellitessa on "orkkisnäköinen" retrosound bluutuutheineen, kojelaudan orkkispaikkaan keskiäänet ja kojelaudan lipan alla ainoana ulospäin näkyvänä diskantit. Peräkontissa pikkuset 6,5 subbarit joille menee 2kw tehoja.
Ne laatikkoon laitetut subbarit vaatiikin jonkin verran työntövoimaa, kun pieni kotelo saa elementin taakse aika suuren ilmanpainevaihtelun. Tenu-Dartissa kahdelle 12" on kammiota koko takakontti. Se on niille elementeille itseasiassa aika jämptisti mitoitettu. 30Hz vielä kuuluu ja siitä alemmas mennessä lähinnä tuntuu.

Mulla on vain 500W subbarivahvistin. Ja kun olen säätänyt noille peleille max äänenpaineen, niin mitatut tehot heiluivat jossain 100-200 watin välillä (bassoiskut).

Vastaavan nikkaroijille vinkiksi se, että penkin selkänojan läpi bassoa isolla äänellä soitettaessa istuimen jouset saattaa ottaa osaa. Mä laitoin JOKAISEEN lankojen risteyskohtaan nippusiteellä jouset tai muut teräslangat toisiinsa kiinni. Ei ole soitellut sen jälkeen.

Ei ne bassot nyt ihan A1 ole, mut kuskinpaikalla istuessa Agentsin rumpalin bassorumpu tuntuu ja kuuluu niin kuin istuisin niiden keikalla lavan reunalla selin bassorumpuun nähden kahden metrin etäisyydellä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 19 syyskuu, 2026, 17:05Ne laatikkoon laitetut subbarit vaatiikin jonkin verran työntövoimaa, kun pieni kotelo saa elementin taakse aika suuren ilmanpainevaihtelun. Tenu-Dartissa kahdelle 12" on kammiota koko takakontti. Se on niille elementeille itseasiassa aika jämptisti mitoitettu. 30Hz vielä kuuluu ja siitä alemmas mennessä lähinnä tuntuu.

Mulla on vain 500W subbarivahvistin. Ja kun olen säätänyt noille peleille max äänenpaineen, niin mitatut tehot heiluivat jossain 100-200 watin välillä (bassoiskut).

Vastaavan nikkaroijille vinkiksi se, että penkin selkänojan läpi bassoa isolla äänellä soitettaessa istuimen jouset saattaa ottaa osaa. Mä laitoin JOKAISEEN lankojen risteyskohtaan nippusiteellä jouset tai muut teräslangat toisiinsa kiinni. Ei ole soitellut sen jälkeen.

Ei ne bassot nyt ihan A1 ole, mut kuskinpaikalla istuessa Agentsin rumpalin bassorumpu tuntuu ja kuuluu niin kuin istuisin niiden keikalla lavan reunalla selin bassorumpuun nähden kahden metrin etäisyydellä.
Onko sulla vielä kuulo tallessa? Yks päivä tuli oikein paha olo kun joku tuollainen auto bassoineen tuli valoissa parin auton päähän.

Harri S

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 19 syyskuu, 2026, 02:01Onk siinä soitin jotenkin menny jumiin ja jääny vahingossa siihen?

Se on joku Nissan oem carplay Bose juttu kokonaan ilman CD:tä. Oon joskus soitellu pihassa sen kautta USB soittimella lähinnä vain HC punkkia: Terveet Kädet, Discharge, Sex Pistols jne. Nykyään se USB soittimen musa puhaa pääosin kellarin elektroniikkapajassa.
SuomiRäp on ainoa kaupallinen radiokanava jossa on siedettävä määrä paskanpuhumista musiikin ohessa eikä vanhat lehmät oo lukemassa päivän sanomalehtiä tai itkemässä menetettyä nuoruuttaan. Ja ennen kaikkea, siellä ei soiteta iskelmäpaskaa tai jazzia.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: LPR - 19 syyskuu, 2026, 17:10Onko sulla vielä kuulo tallessa? Yks päivä tuli oikein paha olo kun joku tuollainen auto bassoineen tuli valoissa parin auton päähän.
On.

Kirjoitin äsken suht pitkän version autostereon tehon tarpeesta kun foorumin joku pätkäisi mun eteen jotain luettavaa ja se tarina lähti bittiavaruuteen.

Varsinainen äänentoisto Dartissa on 2x125w vahvistimesta ja se on asetettu -6dB joten musalla on voimaa enintään 30 wattia. Kunnon basso vaatii voimaa ja jotta hyttiin saa alimmat bassot hyvin tarvitsen jotain 100+ wattia, jotka lähtee 500W laitteesta säröttämättä.

Mä harrastan audiota. Kotona soi välillä 2x1W putkikone, mut nyt soittelen "Cruel" vahvistinta, ainoa laatuaan ja siinä on 2x45W ja se kestää ottaa hyvät bassot myös, mikä on putkivehkeille usein akilleen kantapää.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 19 syyskuu, 2026, 17:29Se on joku Nissan oem carplay Bose juttu kokonaan ilman CD:tä. Oon joskus soitellu pihassa sen kautta USB soittimella lähinnä vain HC punkkia: Terveet Kädet, Discharge, Sex Pistols jne. Nykyään se USB soittimen musa puhaa pääosin kellarin elektroniikkapajassa.
SuomiRäp on ainoa kaupallinen radiokanava jossa on siedettävä määrä paskanpuhumista musiikin ohessa eikä vanhat lehmät oo lukemassa päivän sanomalehtiä tai itkemässä menetettyä nuoruuttaan. Ja ennen kaikkea, siellä ei soiteta iskelmäpaskaa tai jazzia.
Mulla soi kotona myös Voima OP-3 "Ortoperspekta" jossa on mun itse nikkaroima FM viritin alkuperäisen tilalla. Sen erikoisuus on Arduinolla tehty kanavavalitsin. Nupista kiertämällä toki, mut se löytää lähinnä Ylen kanavat ja Järviradion. Huonoja ei vaan tule vaikka kuinka veivaisi!

palontie

Näköjään se vaan löysi huonot kanavat.

LPR

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 19 syyskuu, 2026, 18:42On.

Kirjoitin äsken suht pitkän version autostereon tehon tarpeesta kun foorumin joku pätkäisi mun eteen jotain luettavaa ja se tarina lähti bittiavaruuteen.

Varsinainen äänentoisto Dartissa on 2x125w vahvistimesta ja se on asetettu -6dB joten musalla on voimaa enintään 30 wattia. Kunnon basso vaatii voimaa ja jotta hyttiin saa alimmat bassot hyvin tarvitsen jotain 100+ wattia, jotka lähtee 500W laitteesta säröttämättä.

Mä harrastan audiota. Kotona soi välillä 2x1W putkikone, mut nyt soittelen "Cruel" vahvistinta, ainoa laatuaan ja siinä on 2x45W ja se kestää ottaa hyvät bassot myös, mikä on putkivehkeille usein akilleen kantapää.
Se valoissa olleen auton basso oli niin voimakas, että tuli paha olo, vaikka ei kovalla soittanut musiikkia. Jotenkin laittoi kropan värisemään ja hengittämisen vaikeaksi tai jotenkin oksettavan olon. Mulla on melko herklä tasapainoelin, voi johtra siitkin, en voi esim käyttää korvatulppia, oltava kuppisuojaimet. Mutta kait joku siitä nauttii. Varmasti oli hyvin tehdyt huippustereot kyllä, että tuollainen onnistuu.

slant sickness

Sehän on joku rakentelusuunta, kuinka paljon äänenpainetta hyttiin saa. Ei, mä herkuttelen just sillä, että saan edes autossa kuulla bassorummun niin kuin pitää. Ei voi tehdä samaa kerrostaloasunnossa ja mökillä on kakkos ja kolmostason laitteet. Nyt soittelen Louis Primaa viime vuosituhannen Sony pakettistereon litraisilla kaiuttimilla Aliexpressin kautta hankkiman 10€ Bluetooth vahvistimen kautta. Musa tulee Spotifystä iPadin kautta. Pikku hönössä saunan jälkeen kaminan lämmössä rantasaunan hämärässä "sehr gut".

FuryIII 71

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: palontie - 19 syyskuu, 2026, 19:53Näköjään se vaan löysi huonot kanavat.
No se taas riippuu kuuntelijasta. Jos oma tajunnanvirta on parhaimmillaan kuunnellun hölömölön puolella, eikä lukeminen huvita, niin kaupallisten kanavien välipuheet musan välissä on täsmäratkaisu. Ne ymmärtää vähemmälläkin pohdinnalla. Mut jos mielellään kuuntelee asiaohjelmia aiheesta kuin aiheesta siinä välissä kun lukee ne välttämättömät ainakin sata kirjaa vuodessa, yle voi kolahtaa. Järviradio pääsi mun valikoimaan, koska siellä soi monesti lavatanssimusiikki ja välillä on *viihdyttäviä* kansanradion kaltaisia pätkiä.

FuryIII 71

Pistetään jaarittelu tänne, koska pitkästä virsi kaunis vaimitensemeni?

Tänään käytiin Siipiksen kans avoilemassa ku keli oli kohdallaan. No tuossa kehältä lakunilan liittymään tullessa vilkku oikealle kuoli. Eli ei kuulunu releestä naksutusta eikä näkyny mittaristossa vilkkuvaloa. Vasemmalle kyllä. Oletushan oli luonnollisesti että rele koki exoduksen, joten pilipaliteemaan hakemaan uutta.

Siitä se sitte lähti...

Hain varmuudeksi pari kipaletta mekaanisia releitä koska 2,95€/kpl. Vaihto uuteen ja wtf, ei toiminu sitäkään vähää mitä vanhalla. Edessä parkit paloi, mutta vilkku oikealle ni rele naksutti mutta mittaristossa ei vilkkuvalo sanonu mitään mutta vilkku kuitenki pelitti. Vilkku vasemmalle ni mittaristossa valo toimi, mutta vilkkui aivan heeeelvetin hitaasti. Aiemmin siis vilkut veti kunnon piripolkkaa, mikä vähän ihmetytti, mutta en ehtiny perehtyä sen kummemmin, ennen kuin tänään.

Koska sähkötietämykseni lähentelee edelleen nollaa, niin ajattelin hakea kokeeksi sähköisen releen (7,95€) kun siinä bilteeman parkkiksella touhusin ja totesin että ylimääräiset ostokset saa näppärästi palautettua enivei. No sehän ei sanonu sitte niin yhtään mitään. No sittenhän rupes jo pienehkö vitutus nousemaan pintaan että ei voi olla näin vaikeata yhen vitun releen kanssa...

Mekaaninen takas, parkit päälle ja Siipis taas kattelemaan etuparkkeja/vilkkuja. Oikealle toimii, vasen pimeänä. Wtf? Sanoin että vasemmassakin pitäis ainaki parkkivalo palaa ku ne on päällä. Noup, ei pala. Toimi kuitenki aiemmin.  :o

Totesin että no sittenhän se ei oo ku polttimokaupoille, onneks oli lähellä. Uus ineen ja simsalabim, nyt vaikutti toimivan ja molempiin suuntiin. Vilkku rauhoittui normaaliksi ja mittaristossakin merkkivalo paloi molempiin suuntiin. Ja vaihdoin myös oikeanpuoleisen samalla kun ne pareittain kannattaa vaihtaa.

Kuitenkin vielä tarkastus ympäri autoa; oikealle vilkkuu edessä ja takana. Vasemmalle vilkkuu edessä ja tak...eiku wtf taas, eipä vilku takana vaikka kaikki antoi niin luulla.  :o

Takapolttimo irti ja mitä vittua, langat ehjät mutta silti ei vilkku pelaa?  :o  :banghead:

Siinä varmaan pari minuuttia pyörittelin sitä käsissäni ja olin tosiaan että mitä helvettiä. Sit sattui osumaan näkökenttään, että siinä pienessä polttimon sisällä olevassa "kuvussa" josta langat lähtee, on reikä.  :o  Totesin että tuo ei kyllä vaikuta normaalilta, joten toinen pari pilipaliteemasta vilkkupolttimoita...

Laitoin uuden polttimon paikoilleen ja jätin sen sinne konttiin "hengailemaan" ku laitoin valot ja vilkun päälle. Ei pala ollenkaan?! Jostain sit pälkähti päähän, että eiku joo, tää vissiin maadoittaa takavalopohjan kautta koriin, joten polttimo runkoineen omalle paikalleen ja heti välähti! Siis valo.

Summasummarum: uus vilkkurele ja uudet etuvilkku/parkkipolttimot ja taakse samat, nyt pelaa kaikki niinku kuuluu.

Jussi ja palontie ainakin nauraa tälle episodille varmaan kuset housuissa.  ;D

No, ei mullakaan menny kaikkineen ku joku ~1,5h siinä pilipaliteeman parkikksella tuota ihmetellessä.  :pckahvi:

Jussi

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 28 syyskuu, 2026, 01:48Jussi ja palontie ainakin nauraa tälle episodille varmaan kuset housuissa. ;D
Ei ne aina mullakaan kaikki lamput oo mukana, katkoksia kun voi olla vaikka missä kun vanhuksia ovat.
Tästähän pääs @Janne-Pekka het huomauttaan Nurmeksessakin... Korjasin toki heti odottaessa.