'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 10 toukokuu, 2025, 16:52Jos kalvo on ehjä, niin käytä vanha pumppu. Tai vaiha vanha tappi uuteen kalvoon, jos kalvo on sopiva.

Se vanha kalvo on ehjä, mutta toi tiiviste siinä ympärillä on yhtä puuta eli paketti (myös tuossa uudessa, näkyy kuvassa), ja se vanhan tiiviste meni ruuvarilla kaivellessa "vähän" heikkoon happeen... Ja tota tappia ei kyllä vaihdeta ainakaan mitenkään järkevästi, ku uus on ainaki prässätty tms. eikä tosta vanhastakaan lähe vaan nyppäsemällä.

Mutta, sain piiskattua itteni vintille suorittamaan toimenpiteitä Valiantille. Ne "uhoamani" ölpät+suodatin ja sytkäosat tuli vaihdeltua, eli jos olen nyt päissäni oikein ynnäillyt, ni se ois tuota kaasaria vaille starttaus kunnossa?

Koska kuvat on kivoja...



Vanhat pois...



Oikeella uus suodatin, vähän tilavampi ku vanha.



Uus jakajan kansi, pyörijä ja kynttilät paikallaan.



Ja uudet piuhat.



Uus etuvastus, joutu asentaa vähän vinoon ku piuhat ei hirveesti joustanu, ja sattuneesta syystä en ihan kauheesti viittiny kiskoa...

Ja uus puola tuli myös ruuvailtua kiinni.

Sen verran "huijasin", että bensapumppu ja katkojankärjet on vielä vanhaa... Koska kärjet otattaa koko jakajan fidduun, ja bensalutkutinta ei vielä sattuneesta syystä huvittanu vaihtaa.  ::) Toki jos tuo ei noilla herää henkiin ni sit vaihdetaan nekin, mutta kokeillaan ny eka ku on saatu kaasari nippuun...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

slant sickness

Tankissa oleva aines pitää varmaan poistaa ja korvata tuoreella bensalla aina siirtolinjaa myöten.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Gary Grand

Olipa muuten ihan bensan hajuista tavaraa, mitä Caminon polttoainelinjasta valui kun kallistin rungon kupeelleen.. :o
2001 viety kilvet pois.
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

LPR

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 10 toukokuu, 2025, 20:19Tankissa oleva aines pitää varmaan poistaa ja korvata tuoreella bensalla aina siirtolinjaa myöten.
Helpoinhan tuo on erillisellä sähköpumpulla pumpata omaa bensalinjaa pitkin kanisteriin ja sitten vielä hetki uudella bensalla, että linjaankin tulee uutta ainetta ja lopuksi suodatin vaihtoon.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 10 toukokuu, 2025, 20:09Ja tota tappia ei kyllä vaihdeta ainakaan mitenkään järkevästi, ku uus on ainaki prässätty tms. eikä tosta vanhastakaan lähe vaan nyppäsemällä.
Nii, rällällä niittaus auki kalvon takaa. Toinen tappi ja pellit paikalleen, yks täppä migillä niittauksen tilalle. Puristaa vaikka kahdella lukkopihdillä ne kasaan hitsuun ajaksi.
En varmasti oo.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 toukokuu, 2025, 20:21Olipa muuten ihan bensan hajuista tavaraa, mitä Caminon polttoainelinjasta valui kun kallistin rungon kupeelleen.. :o
2001 viety kilvet pois.
T-Dart oli anoppilan ladossa vv 2004-2010 moottorivauriosta alkaneen harrastuksen tauolle laiton seurauksena. Joku ohikulkija kävi tuolla aikavälillä "lainaamassa" tankin korkin. Säiliössä oli kuuden vuoden jälkeen muutaman kymmentä litraa jotakin suht hajutonta ja väritöntä nestettä, joka päättyi polttoöljyn jatkeeksi lämmityskattilaan. Ei ollut enää bensiiniä.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 10 toukokuu, 2025, 23:34Nii, rällällä niittaus auki kalvon takaa. Toinen tappi ja pellit paikalleen, yks täppä migillä niittauksen tilalle. Puristaa vaikka kahdella lukkopihdillä ne kasaan hitsuun ajaksi.

Ei oo meikästä tuollaiseen näpertelyyn, ja tulis todennäköisimmin materiaalia lähinnä tapaturma-topikkiin...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Tulipa kodinkoneeseen, että avasin tänään tankinkorkin, ja kyllä sieltä ainakin todella väkevä bensankatku tuli. Sedän muistiinpanojen mukaan bensat on vaihdettu viimeks heinäkuussa 2013, eli eihän se oo vielä vanhaakaan...  ::)
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.