'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 10 toukokuu, 2025, 16:52Jos kalvo on ehjä, niin käytä vanha pumppu. Tai vaiha vanha tappi uuteen kalvoon, jos kalvo on sopiva.

Se vanha kalvo on ehjä, mutta toi tiiviste siinä ympärillä on yhtä puuta eli paketti (myös tuossa uudessa, näkyy kuvassa), ja se vanhan tiiviste meni ruuvarilla kaivellessa "vähän" heikkoon happeen... Ja tota tappia ei kyllä vaihdeta ainakaan mitenkään järkevästi, ku uus on ainaki prässätty tms. eikä tosta vanhastakaan lähe vaan nyppäsemällä.

Mutta, sain piiskattua itteni vintille suorittamaan toimenpiteitä Valiantille. Ne "uhoamani" ölpät+suodatin ja sytkäosat tuli vaihdeltua, eli jos olen nyt päissäni oikein ynnäillyt, ni se ois tuota kaasaria vaille starttaus kunnossa?

Koska kuvat on kivoja...



Vanhat pois...



Oikeella uus suodatin, vähän tilavampi ku vanha.



Uus jakajan kansi, pyörijä ja kynttilät paikallaan.



Ja uudet piuhat.



Uus etuvastus, joutu asentaa vähän vinoon ku piuhat ei hirveesti joustanu, ja sattuneesta syystä en ihan kauheesti viittiny kiskoa...

Ja uus puola tuli myös ruuvailtua kiinni.

Sen verran "huijasin", että bensapumppu ja katkojankärjet on vielä vanhaa... Koska kärjet otattaa koko jakajan fidduun, ja bensalutkutinta ei vielä sattuneesta syystä huvittanu vaihtaa.  ::) Toki jos tuo ei noilla herää henkiin ni sit vaihdetaan nekin, mutta kokeillaan ny eka ku on saatu kaasari nippuun...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

slant sickness

Tankissa oleva aines pitää varmaan poistaa ja korvata tuoreella bensalla aina siirtolinjaa myöten.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Gary Grand

Olipa muuten ihan bensan hajuista tavaraa, mitä Caminon polttoainelinjasta valui kun kallistin rungon kupeelleen.. :o
2001 viety kilvet pois.
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

LPR

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 10 toukokuu, 2025, 20:19Tankissa oleva aines pitää varmaan poistaa ja korvata tuoreella bensalla aina siirtolinjaa myöten.
Helpoinhan tuo on erillisellä sähköpumpulla pumpata omaa bensalinjaa pitkin kanisteriin ja sitten vielä hetki uudella bensalla, että linjaankin tulee uutta ainetta ja lopuksi suodatin vaihtoon.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 10 toukokuu, 2025, 20:09Ja tota tappia ei kyllä vaihdeta ainakaan mitenkään järkevästi, ku uus on ainaki prässätty tms. eikä tosta vanhastakaan lähe vaan nyppäsemällä.
Nii, rällällä niittaus auki kalvon takaa. Toinen tappi ja pellit paikalleen, yks täppä migillä niittauksen tilalle. Puristaa vaikka kahdella lukkopihdillä ne kasaan hitsuun ajaksi.
En varmasti oo.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 toukokuu, 2025, 20:21Olipa muuten ihan bensan hajuista tavaraa, mitä Caminon polttoainelinjasta valui kun kallistin rungon kupeelleen.. :o
2001 viety kilvet pois.
T-Dart oli anoppilan ladossa vv 2004-2010 moottorivauriosta alkaneen harrastuksen tauolle laiton seurauksena. Joku ohikulkija kävi tuolla aikavälillä "lainaamassa" tankin korkin. Säiliössä oli kuuden vuoden jälkeen muutaman kymmentä litraa jotakin suht hajutonta ja väritöntä nestettä, joka päättyi polttoöljyn jatkeeksi lämmityskattilaan. Ei ollut enää bensiiniä.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 10 toukokuu, 2025, 23:34Nii, rällällä niittaus auki kalvon takaa. Toinen tappi ja pellit paikalleen, yks täppä migillä niittauksen tilalle. Puristaa vaikka kahdella lukkopihdillä ne kasaan hitsuun ajaksi.

Ei oo meikästä tuollaiseen näpertelyyn, ja tulis todennäköisimmin materiaalia lähinnä tapaturma-topikkiin...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Tulipa kodinkoneeseen, että avasin tänään tankinkorkin, ja kyllä sieltä ainakin todella väkevä bensankatku tuli. Sedän muistiinpanojen mukaan bensat on vaihdettu viimeks heinäkuussa 2013, eli eihän se oo vielä vanhaakaan...  ::)
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Kokeilenpa ny ensin täällä kysellä ennen ku laitan osto-osioon ilmoa, että oisko jollain pk-seudun kellarilaisella myydä edukkaasti PilsnerCäbiin 2kpl 235/75/15 gummit? Riittää että on mustat, pyöreät ja kelpaa leimalla, sekä HALVAT.

Tässähän kävi nyt niin, että tilasin ja maksoin jo helmikuussa eteen 215/70/15, jotka on jo alla, ja taakse vastaavat mutta 235 leveinä, vitourin valkotekstirenkaat siis. No heti tilauksen jälkeen tuli viesti, että 235:sten toimitus menee huhtikuulle, koska maahantuojalta loppu. Hiffasin sitte parisen päivää ennen huhtikuun loppua, että eipä oo renkaista kuulunu, ja laitoin kyselyä.

No olivat laittaneet kyselyä eteenpäin maahantuojalle (ilm. Vannetukku), joka taas ilmoitti että heillä taas on kyseisen kumeksen kanssa saatavuus ongelmia valmistajalta, ja ilmoittivat että uusi toim.ajankohta siirtyy heinäkuulle. Peruin tilauksen ja sain rahet takaisin.

Mutta tilanne on se, että käytin kyseisen ritsan leimalla ennen Zenoon lähtöä, ja sanomista tuli pitämättömästä seisontajarrusta, ja sattuneesta syystä taka-akselilla olevasta sekarengastuksesta...  ::)

Äkkiseltään halvimmat uudet normikumit maksais 90€/kpl+postit, enkä rupea kyllä ostelemaan tohon hintaan, ku ne haluamani valkotekstirenkaat kustantaa 116€/kpl, ja meinaan ne ostaa, sit ku niitä joskus sattuis viimein tulemaan myyntiin asti...  >:(
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 toukokuu, 2025, 20:21Olipa muuten ihan bensan hajuista tavaraa, mitä Caminon polttoainelinjasta valui kun kallistin rungon kupeelleen.. :o
2001 viety kilvet pois.

Latolöytö Hornetti oli 89 ajettu talliin.. Mutta kun oli oikeeta bensaa, niin ajoin puolikesää Murrayllä... aika käry...

Sleepercooler




Eli korjaussarjan kiihotuspumpussa toi tappi vääränmallinen ja liian lyhytkin vielä. Loppui kasaaminen ennen ku ehti edes alkaa. Ja motivaatio. On tuolla "repullinen" kaasareita, mutta niiden kuntohan on täysi kyssäri, todennäköisesti nekin vaatis repareerausta. On tuo käynyt 2013, silloin ongelma oli tulviva kaasari...
[/quote]

Mulla on muistaaksen tollanen kiihutuspumpu jos vielä tarvetta
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

jariha

-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-82 Pontiac Firebird
-04 opel combo 1.3cdti -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 22 toukokuu, 2025, 20:44Mulla on muistaaksen tollanen kiihutuspumpu jos vielä tarvetta

Jariha tuossa edellä veikin jo jalat suustani...

Tosin tultiin nyt Siipiksen kanssa tänne Zenoon, ja varastin kuusvitosesta kaasarin lainaan. Huomenna Siipis asentaa sen paikalleen, samoin ku uuden venakopan tiivisteen ja sit kokeillaan yskäiseekö ukin Valiantti tulille, vai teettääkö lisäjumppaa...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

LPR

Saattaa olla jokunen pikkujako 13" vanne jos tarviit, ihan ilmaiseksi saat, jos on. Ja vissiin pikkuperän vetareita ehkä. Ja mahdollisesti Zenoon toimitettuna, mutta aikaikuna on auki. Ja jotain muitakin early A-bodyn romua on ehkä vielä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 24 toukokuu, 2025, 00:01Saattaa olla jokunen pikkujako 13" vanne jos tarviit, ihan ilmaiseksi saat, jos on. Ja vissiin pikkuperän vetareita ehkä. Ja mahdollisesti Zenoon toimitettuna, mutta aikaikuna on auki. Ja jotain muitakin early A-bodyn romua on ehkä vielä.

No kiitos, kelpaa kyllä. Tosin ollaan vaan tää vkl täällä, eli sunnuntaina suunnataan himaan, enkä tiedä millon tullaan seuraavan kerran. Että jos huomenna et pääse tuomaan, ni sumplitaan sitte ku tiedän milloin seuraavan kerran tulossa.

E: nii ja toki hakukin onnistuu järkevän matkan päästä, mutta nyt ku huominen on ainoa ropauspäivä, ni sitä en viitti nyt tuhlata.
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.