'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

tevo

Kaikellaisija kaheleita sitä liikkuukin vappaana..
Tiikerinä kasvisravintolasa..

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 08 kesäkuu, 2025, 04:52Morris Mailerina sitä mulle on mainostettu. Ja oli nää kuvat tuolla päivän autokuva-topikissakin.

Tuo Valiantin koppa siirtyi mun omistukseen samalla tuon ehjän myötä, samoin ku kaikki muukin Valiantteihin tältä tontilta löytyvät roippeet.
Hyvin on kyllä maahantuojan markkinointi onnistunut noiden Austin/Morris 1100/1300 kohdalla. Vielä yli 50 vuoden päästäkin kaikki muistaa vain maahantuojan keksimän markkinointinimen Maileri, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä auton oikean mallin kanssa. Muutamana vuonna mainoksissaan Oy Voimavaunu Ab käytti tuota nimitystä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

aika monessa britissä myyntinimi on eri mitä "oikea" nimi.

FuryIII 71

Tänään vielä kävin fiilistelemässä lenkin ukin Valiantilla. Sitä ennen meinasin laittaa vähän laakereille rasvaa. Olin jo ehtiny unohtaa, että etunavoissa ei ollut rasvakuppeja, sen sijaan uutena havaintona tuli, että ei ollu muuten edes saksisokkia pitämässä niitä kuningasmuttereita aloillaan, turvallista matkaa.  :o

No, lääräsin sinne laakereiden väliin nyt tuoretta rasvaa sen mitä sormella sai sinne tungettua. Ja virittelin jekkulangasta niille kuningasmuttereille lukituksen. Pitänee käydä hakemassa lajitelma saksisokkiakin...

Rasvakuppeja näkyis äkkiseltään saavan uusiakin, joten pitänee nekin pistää hankintalistalle. Ellei @jariha ilmoita sitä ennen että "itse asiassa..." kuten on monesti käyny.  :))
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 08 kesäkuu, 2025, 20:23Tänään vielä kävin fiilistelemässä lenkin ukin Valiantilla. Sitä ennen meinasin laittaa vähän laakereille rasvaa. Olin jo ehtiny unohtaa, että etunavoissa ei ollut rasvakuppeja, sen sijaan uutena havaintona tuli, että ei ollu muuten edes saksisokkia pitämässä niitä kuningasmuttereita aloillaan, turvallista matkaa.  :o

No, lääräsin sinne laakereiden väliin nyt tuoretta rasvaa sen mitä sormella sai sinne tungettua. Ja virittelin jekkulangasta niille kuningasmuttereille lukituksen. Pitänee käydä hakemassa lajitelma saksisokkiakin...

Rasvakuppeja näkyis äkkiseltään saavan uusiakin, joten pitänee nekin pistää hankintalistalle. Ellei @jariha ilmoita sitä ennen että "itse asiassa..." kuten on monesti käyny.  :))
Ota toisesta Valtterista kilvet ens kerralla mukaan, niin pääset kunnolla koittikselle.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: LPR - 08 kesäkuu, 2025, 21:05Ota toisesta Valtterista kilvet ens kerralla mukaan, niin pääset kunnolla koittikselle.

Mie ehotin toisaalla ihan samaa :+1:
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 08 kesäkuu, 2025, 21:05Ota toisesta Valtterista kilvet ens kerralla mukaan, niin pääset kunnolla koittikselle.

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 08 kesäkuu, 2025, 21:08Mie ehotin toisaalla ihan samaa :+1:

Mikkis tosiaan ehdotti tuota jo toisaalla, mutta ois ollu turhan pitkä matka hakea keravalta.  ;D

Siks toisekseen siinä kuusvitosessa on leima pitkänä, joten niistä kilvistä ei oo kauheasti iloa...  :-\

FuryIII 71

Ja sedän aikatauluista riippuen, menen viikon-kahden päästä taas viikoksi tuonne, tarkoitus rakentaa siihen jarrut. Sen jälkeenhän siitä vois jo käydä vikalistaa konttorilta...  :thinking:

FuryIII 71

Rasvakupit 10,50€/kpl swt:ssa, laitoin tilaukseen. @jariha laittoi eilen watsappiin kuvan saapuneesta kaasarin korjaussarjasta, ja oli löytänyt vihdoin oikeanlaisella kiihdytyspumpulla olevan version, eli sais ehkä ukin Valiantin oman kaasarinkin nippuun vihdoin.  O0

Pe taas zenoon viikoksi ihmettelemään.

slant sickness

Kun mä toin (2010) vuosia ladossa huilannutta Tenu-Darttia etelään palauttaakseni sen myöhemmin harrasteliikennekäyttöön, sattui seuraavaa (Herttoniemeläisellä yksityisellä asemalla): Mun edellä oli muakin vanhempi setä, joka halusi punalaput auton siirtoon stadissa. Tiskin täti kyseli häneltä ajoreitin melkein katu kerrallaan ja lapuille tuli virtaa muutama tunti. Sit tuli mun vuoro. "Olen hakemassa liikennekäytöstä poistetun harrasteautoni anoppilasta Mänttä-Vilppulasta. Tarvitsisin siirtolaput". Ja koska auto on seissyt vuosia, epäilen, että sen kunto ei riitä ihan normiliikenteen tahtiin, joten saisinko... ? Ja sit laitettiin reitille Vilppulasta Jämsää, Asikkalaa, Hämeenlinnaa ja ties mitä ja sain 3:n päivän luvat. En mä ihan koko etelä-Suomea sillä valloittanut, mut kuitenkin aika pitkän lenkin. Ja noi toisiinsa liittymättömät paikkakunnat siksi, että ajelinpa sit missä vaan, "olin kuitenkin reitillä".

Eli hae ne laput jostakin etelän pisteeltä, niin saat ehkä valita kotimatkaan reittiä haluamasi määrän.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 10 kesäkuu, 2025, 14:32Kun mä toin (2010) vuosia ladossa huilannutta Tenu-Darttia etelään palauttaakseni sen myöhemmin harrasteliikennekäyttöön, sattui seuraavaa (Herttoniemeläisellä yksityisellä asemalla): Mun edellä oli muakin vanhempi setä, joka halusi punalaput auton siirtoon stadissa. Tiskin täti kyseli häneltä ajoreitin melkein katu kerrallaan ja lapuille tuli virtaa muutama tunti. Sit tuli mun vuoro. "Olen hakemassa liikennekäytöstä poistetun harrasteautoni anoppilasta Mänttä-Vilppulasta. Tarvitsisin siirtolaput". Ja koska auto on seissyt vuosia, epäilen, että sen kunto ei riitä ihan normiliikenteen tahtiin, joten saisinko... ? Ja sit laitettiin reitille Vilppulasta Jämsää, Asikkalaa, Hämeenlinnaa ja ties mitä ja sain 3:n päivän luvat. En mä ihan koko etelä-Suomea sillä valloittanut, mut kuitenkin aika pitkän lenkin. Ja noi toisiinsa liittymättömät paikkakunnat siksi, että ajelinpa sit missä vaan, "olin kuitenkin reitillä".

Eli hae ne laput jostakin etelän pisteeltä, niin saat ehkä valita kotimatkaan reittiä haluamasi määrän.

Jos haet oman paikkakunnan konttorilta vaaditaan kaduista lähtien ajoreitti. Jos haet ulkopaikkakunnalta, niin kysytään vain kaupungit.

Hölmöä, mutta näin kaksi konttoria ohjeisti ja hain auton läheltä ulkopaikkakunnalta laput vain kaupunki kohtaisesti. Toisesta päästä olisin joutunut kirjottamaan kadutkin...

FuryIII 71

Sillon ku tota kuusvitosta elvyttelin, ni tossa "naapurissa" eli itä-hakkilassa kävin hakemassa noita puuhalappuja, jopa sen verran tiheään että parilla vikalla kerralla ei kysytty enää ees henkkareita.  :))

Enivei, riitti että kirjoitti lähtöpaikan ja määränpään ja that's it. Nyt sieltä lakkas rekisteröintipalvelut joku vuos sitte. Pari kertaa hakenu tikkurilan plus katsastuksesta, mutta viime syksynä ku oisin tohon käyttöromuun tarvinnu siirtolaput, ni eivät myönnä ku ainoastaan siirtoon VIRALLISELLE korjaamolle.  :o  Näin oli kuulemma ohjeistettu.

Muutenki tässä pk-seudulla tuntuu olevan vuosi vuodelta nihkeämpää saada noita siirtolipareita, ni taidan kokeilla onnea jossain zenon konttorilla mieluummin.

Siks toisekseen, ku eipä oo tarkkaa päivääkään tiedossa milloin tuohon mahdollisesti saa ne jarrut, että uskaltaa lähteä liikenteeseen. Ja jos saan ne ens viikon aikana nykerrettyä, ni haen kyllä siirtolaput heti ku mahollista ja lähen Siipiksen kans päivänkakkararalliin kylille.  O0

slant sickness

883/1200/turbosta meni pari kesää sitten läppärungon akseli poikki Esplanadilla ja taas tarvitsin vakuutusyhtiön hinauspalvelua. JOS se olisi viety "kotiin", niin se olisi ollut ainoa kyyti, jonka vakuutus siihen vikaan kustantaa. MUTTA KUN ajatin sen kaupungin ytimestä kauas Sipooseen "korjaamohalliin", eli mun harrasteluolaan, niin jäi vielä extrahinaus jemmaan plus että hinausautokuski piti siitä pitkästä ajomatkasta niin paljon, että kuskas mut sieltä korvesta takaisin ihmisten ilmoille.

"Virallinen korjaamo" on niin kuin se lausutaan.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

FuryIII 71

Joo, kyllä multakin autoliiton neiti puhelimessa kyseli että milles korjaamolle PilsnerCäb hinataan, ku siitä meni se takapyöränlaakeri. Sanoin että tuollaiselle '79 oldsmobile deltalle niitä löytyy melko nihkeästi, ja nekin mitä löytyy on mun budjetin ulkopuolella, joten sain hinauksen sherwoodiin.

Mutta ku siirtolipareita hakiessa kysyttiin ihan kyseisen virallisen korjaamon nimeä, mihin raato meinataan hinata, ni siinä vaiheessa totesin et ehkä mä en tarviikaan niitä siirtolipareita...

FuryIII 71

Valiantti yritti poistua alakertaan.  :panic:  :oushit: