Audi 2.3 20V. Teki lakon

Aloittaja WBBC, 21 syyskuu, 2021, 10:03

« edellinen - seuraava »

WBBC

Audi vuosimallia 1989.
Muutamana aamuna oli sellaista, että kun käynnisti, niin kävi huonosti ja nyki pahasti, mutta pystyi lähtemään liikkeelle, ja siitä pikkuhiljaa oire vähitellen poistui kokonaan viidessä minuutissa ja auto toimi mainiosti.
Tänä aamuna ei meinannut lähteä käyntiin ollenkaan, ja nyt pätkii niin pahasti, ettei pysty lähtemään ollenkaan ajamaan. Bensa haisee pakoputkesta.
Eilen illalla vielä monta tuntia seisonnan jälkeen käynnistyi heti ja kävi hienosti.
Nyt tänä aamuna ei enää.

Auto seisoo lämpimässä tallissa. Ajattelin nyt ensiksi hakea fillarilla Motonetista uudet tulpat, kun ei tule muuta mieleen, mitä voisin asialle tehdä.
Sen jälkeen uudet piuhat, jos ei tulppien vaihto vaikuta mitenkään.

Itseasiassa eihän piuhat ja tulpat pitäisi olla riippuvainen koneen lämpötilasta.
Puola voisi olla syypää. Eikös se nimenomaan voi toimia tai olla toimimatta riippuen onko se kuuma tai kylmä?

kuutio

Olikos noissakin sitä kuumalanka /kaasuläppäkotelo vaivaa? Mulla oli kans hetken TT niin sekin nyki lievästi kylmänä ja noita epäiltiin. Se kilpuri häipy sitten ennenkun ehdittiin ihmetellä enempää
All work and no play makes Jack a dull boy.

jariha

onko tollasessa ihan perus vj-kansi ja pyörijä? jos ovat hapettuneet?
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

WBBC

Lainaus käyttäjältä: jariha - 21 syyskuu, 2021, 14:37onko tollasessa ihan perus vj-kansi ja pyörijä? jos ovat hapettuneet?

Onhan siinä, mutta voiko se aiheuttaa oireet ettei käy kylmänä, mutta kunhan hieman lämpenee, niin toimii hienosti. Tosin nyt ei enää alkanut edes käymään niin hyvin, että olisin päässyt kokeilemaan että poistuuko ongelma edelleen, kunhan saisi hieman lämpimäksi ajettua.

Kyrpov

Olikos näissä jetronicci vai ihan perinteinen ruisku?
Sinä vain

WBBC

Pikaisella googlauksella ei ole. Mulla 170 hp versio, ja siinä on normi Bosch/Hitachi -systeemi.
Ja oireet eivät viittaa bensapuolen vikaan.

Toyopet

No entäpäs jos nyt kuitenkin on bensapuolella vika ja nimenomaan niin, että sitä ei tule riittävästi.
Lämmin kone käy laihana paremmin kuin kylmä ja talli lämpöinen on kuitenkin koneeksi kylmä.

Minulla kun aikanaan astrosta hävisi bensanpaineet, niin kylmästartti oli jokseenkin pitkä mutta lämpimänä pelasi kuitenkin liki normaalisti.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

WBBC

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 21 syyskuu, 2021, 19:43No entäpäs jos nyt kuitenkin on bensapuolella vika ja nimenomaan niin, että sitä ei tule riittävästi.
Lämmin kone käy laihana paremmin kuin kylmä ja talli lämpöinen on kuitenkin koneeksi kylmä.

Minulla kun aikanaan astrosta hävisi bensanpaineet, niin kylmästartti oli jokseenkin pitkä mutta lämpimänä pelasi kuitenkin liki normaalisti.

Bensa haisee pakoputken päässä, ja myös bensapumppu murahtaa normaaliin tapaan kun kääntää virrat päälle.

Toyopet

Kyllä se bensa voi haista, vaikka ei riitä syttymiseen ja pumppu toimi silloin minullakin, vuoti vaan tankin sisällä, ei kaikki mutta kuitenkin niin, että oli hankala startata.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

jariha

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 21 syyskuu, 2021, 15:05Onhan siinä, mutta voiko se aiheuttaa oireet ettei käy kylmänä, mutta kunhan hieman lämpenee, niin toimii hienosti. Tosin nyt ei enää alkanut edes käymään niin hyvin, että olisin päässyt kokeilemaan että poistuuko ongelma edelleen, kunhan saisi hieman lämpimäksi ajettua.

pitäskö kuitenkin avata vj-kansi ja puhdistaa nastat sekä pyörijä niin olisi yksi paikka eliminoitu? 240:a ainakin saatto halavautua melko nopeestikkin ko. syystä...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

Jussi

Lainaus käyttäjältä: jariha - 22 syyskuu, 2021, 04:24pitäskö kuitenkin avata vj-kansi ja puhdistaa nastat sekä pyörijä niin olisi yksi paikka eliminoitu? 240:a ainakin saatto halavautua melko nopeestikkin ko. syystä...
Miksi? Niiden pintojen "puhtaudella" ei ole mitään tekoa kipinän kulkuun.
En varmasti oo.

WBBC

Täytyypä kokeilla vielä ihan perinteisesti että tuleeko kunnon kipinää jokaiseen tulppaan. Vaimo starttaa ja minä konehuoneen puolella katson.
Eihän se tietenkään ole tae siitä, että se kipinä on kunnossa sylinterissä?

jariha

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 22 syyskuu, 2021, 04:27Miksi? Niiden pintojen "puhtaudella" ei ole mitään tekoa kipinän kulkuun.
no niinhän se olikin...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 21 syyskuu, 2021, 16:28Olikos näissä jetronicci vai ihan perinteinen ruisku?
aika hassu kysyms

sössö

virranjakajan kannen sisällä ollut kosteus ainaki teki prötää saabbiin joskus mutta vaikee aatella että noin äkkiä keräisi tarvittavan määrän näillä keleillä. Onko siinä autossa jotain mittauspaikkaa bensapaineille bensakiskossa? Se olisi nopee mitata jos sellanen on.