C 10 1970 Askel

Aloittaja Hupeli, 12 marraskuu, 2021, 19:06

« edellinen - seuraava »

Hupeli

Jep..nää olis siinä. :)  Putket sain piiloon niin ylä kuin alakerrassa. Ainoastaan hiljaisempaa imuääntä kaipaisisin. Tähän vaivaan löytyy varmaan useampikin vaihtoehto mutta jospa jostain löytäisin vaimentimen. Pääsis testaamaan silleen sopivasti :)

Moottorille koteloa tehtynä. Levyn takana kivivillaa. Täältä ei kuulu mitään.

You cannot view this attachment.

Näinhän tässä kävi..aika loppui kesken ja iskä hoiti hommat loppuun. Tämä sivu oli maalattavana viimeisenä ja totuuden nimissä ensimmäinen maalaus kerta rakennettaessa oli helpompi. Silloin sitä pääsi tekemään matalammalta. Korkealla roikkuminen on aina ollut työlästä, ehkäpä kunnollisten telineitten puuttuessa kuten kuvassa.

You cannot view this attachment.

Korkeutta autotallin vintillä 440 ja rakensin sen viereisellä nurmikentällä. Helpompaa.. O0




Hupeli

Tuulilasin kanssa puuhastelut aloitettu. Tämän kohdistus ennen ohjaamon paikoilleen nostoa oli kätevämpi tehdä ensin.
Kuvasta näkeekin miten sen tein. Koristelistan ura syvennykseen sopi 3x16mm kumisuikale niin kuin kumireuna osan koria vasten alle. Tämän päälle, kumi kehyksen aivan sisäreunaan vielä 4mm muovilanka joka estää kumilistaa painettaessa sen painumisen sisään. Toivottavasti pysyy tässä asennossa huomennakin :pamppua:

You cannot view this attachment.

Lasin päälle tuleva huuli kiristyi myös niinkin jottei äkkijarrutuksessa aivan heti pullahda ulos.
LA lla kun oli noi kunnon pysäyttimet ;)



Hupeli

Seuraavaksi puhaltimen asennus. Sitä ennen rintapeltiä vasten tällasia pahvinpaloja villalla toiselta puolen.

You cannot view this attachment.

Nämä kiinnitetään tällaisilla Utareen tyylisillä kumituteilla.

Pyyhkijän varret moottorin kera sainkin jo paikoilleen. Tässähän on palautus asento pyyhkijöille josta en tiennytkään  :drool:
Pissaavan pojan keksin jonkin toisen. Tehokkaamman

Hupeli

Tätähän on puristettu muotoon :)

You cannot view this attachment.

Rintapellin sisäpuolelle tulevia eristeitä mallattu. Kuitenkin paljon huomioitavaa ennen kuin tulevat kiinni jotta muutkin ei pelkästään puhaltimen sisä ja ulkokotelot saa asennettua.

Pahveihin on liimattava jotain mustaa niinkuin näkyviin jäävään puhaltimen sisäyksikköön jota onnistuinkin jo naarmuttamaan. Näkyy muuten hyvin mustassa ja naarmuuntuisi takuuvarmasti lisää.

Oiskohan katosta ylimääräiseksi jääneillä paloilla käyttöä tähän?


Hupeli

Tää oli ihan pakko laittaa nähtäville. Hitsi kun olisi jo kytkettynäkin ;)

You cannot view this attachment.


Eilen selailin 67-72 sivustoa ja 71 ja 72 oli jo vaijeri kaasulla. Käyttötangossa ainoa ero oli mielestäni kiinnitys vaijerille. Ehkä vaijeri kiinnitys rintapeltiin myös.

Hupeli

Voihan pakana. Tästä polkimestahan tuli palikkatesti :-X

You cannot view this attachment.

Kuinka muisti voi pettää sillä ensialkuun sovittelu sisäpuolelle ei sitten mitenkään tuottanut tulosta.Perkele!
Aikani rimpuiltua ja kun -keski- pahvikaan ei oikein istunut välähti mieleen sovittaa poljintankoa ulkopuolelle...niin sinnehän se kuuluu :iiiiik:

Nyt parempi lähteä syömään niin jospa ajatus juoksisi sitten taas paremmin mitä tehdä.
Haluan säilyttää alkuperäistyylisen kaasupolkimen ja mielellään hankkimani kaasuvaijerin.
Yhdystankoa en löytänyt,kaasuttimeen toisenlainen kiinnike tangolle ja silleen...
Mitäpä nyt keksisi...

Hupeli

Polkimen jätän hetkeksi. Käyttövarsi tulee sisäpuolelle ja vaijerin neliökiinnitys tulipeltiin.
Tämä on tehtävä kokonaan uusiksi ja samalla vaikka säädettäväksi. Kivempi ajaa kun polkimet samassa korossa.
Vanhaa kiinnikettä käyttäen mallina uusi hieman paksumpana jotta sen saa irti moottori syvennyksen reunasta pellissä.
Kaasuttajan vipuliike n 4-5 cm niinkuin vaijerinkin.

Kiinnike vaikka PE muovista. Vanhoja leikkuulautoja? ja akseli hieman vaikeampi löytää 12 uraisena ( riittää pelkästään toisesta päästä) tai enemmän 8-10 mm paksuisena, hitsattava tai porattava ja tietenkin vastakappale. Mistähän ton sais?

Huh...olipas tossakin jo kaikenlaista :)

Hupeli

Pörrö valmistui vielä tänään. Huomenna asennus ulkoyksikön kanssa.
Tämä huopa venyy hyvin mutta toivotonta leikata.

You cannot view this attachment.

Jännä miten osat kiiltää erinlailla. Olisiko palat eri suuntiin C:-)
Käyttövivuston hankin uuden ja toimii puhtaasti :)

Hupeli

Testi se oli tämäkin muttei yhtään harmita kun on melkein paikoillaan ;)
Huomenna viimeiset kiinnitykset ja sen jälkeen siirryn ohjaamosta hetkeksi pakoputken pariin.
Jätän moottorin joka paikoillaan paikoilleen ja muutan hiukan pakoputkea.

You cannot view this attachment.

Kiirettä pukkaa ohjaamon noston kanssa rungolle sillä Audille löydettävä säilö talveksi.


Hupeli

Puhallin paikoillaan ja sisäyksikkö myös :cheers: 
Edeltävästä kuvasta huomaa kuinka esim. moottoria ympäröivät kiinnitykset ovat kuin kyseessä olisi tehdas pieru...sellainen oikein kunnon kömmähdys.
Onhan näille taivutettu reuna mutta kuitenkin..hyvä että pysyy pellillä ^-^

You cannot view this attachment.

Sisältä siisti. Pahvisten villalevyjen alareuna 5cm pidempi kuin itse levyn reuna. Peittää hyvin maton ja näiden levyjen saumakohdan.
Huomenna jos lämmintä...Aurinkoa tai pakoputken modausta.
Thats it


Hupeli

Tänään hyvä päivä tallilla.. alkuputket irti.. pyörien alle siirtoalustat ym.

Cut outeja katsellut. Hyllyssä löytyy tällaiset suorat mallit 3 tuumaisina. Kuitenkin kun pakoputkisto 2.5 niin pitää hiukan miettiä käyttääkö näitä vai hankkii kokonaan uudet sarjana sillä tällaiset on vaan asennettava  :drool:  kun noi pakoäänet oli niin kesyt  :soosoo:

Uusien pakosarjajojen veikkaisin sopivan tai sitten jää todella pienestä..  :-X

Hupeli

Nyt koko projektin tähän mennessä merkittävin tapahtuma on käsillä. Ohjaamon rungolle nosto  :hendrixxx: ja avustavien tukijoukkojen hälyttäminen (milloin)  :spend:

You cannot view this attachment.

Tasapainoa haettu ja alustan irroitus voi muuttaa sitä hiukan mutta pari jakaria korjaa tilanteen kun muutakaan löytänyt  :dontknow:

You cannot view this attachment.

Aisa on viritetty 500kg ja tuskin ohjaamo enempää painaa ja näin ulosvedettynä nooostaaaa korkealle :)

Hupeli

Apujoukkoja odotellessa T5 saa omansa muttei jakarista ;)


Katsastus lähenee ja tuulilasi jo vaihdettiinkin. Kokonaista 320 ruplaa Yes merkkisenä. Kyllä kannatti. Pyyhkijät oikein narskuu ja välillä tuntuu jottei lasia ole ollenkaan ;D

Nyt takapään kaivelua ja jo on aikakin kun jarrutkaan kiillotu, jotain ruskeaa niissä on jota ei saa pois.
Iskarikin vetää viimeisiä. Vetoakselin päälle vetelin jonkin kumituttelin aikaisemmin joka antanut periksi.Mehut levinny minne sattuu...onneks vain akselista :suspect:  :spend:

You cannot view this attachment.

Haldexin öljyt vaihdettava, pakoputki keisii kummallisesti. On kuitenkin ehjä vaikka kuorta päältä lähtee levyinä..

Onneks tää ei ollu katsastuksen vikalista..


Hupeli

On se HIENO

You cannot view this attachment.

Tuskin kaipaa lisäkommentteja

Hupeli

T5 kanssa taistelu kulminoituu pikkuhiljaa. Taistelun hyökkäysvaihe on ohitettu ja jälleen rakennus alkamassa :)  Joudun odottamaan sisäpuolen suojakumia ja kieli  :drool: kertookin mitä C10 pakosarjojen kanssa tekisi mieli tehdä. Olisi se herkullista kun sopisivat.