C 10 1970 Askel

Aloittaja Hupeli, 12 marraskuu, 2021, 19:06

« edellinen - seuraava »

Hupeli

Katselin Biltemassa ohimennen käytyäni heidän hiilikuitu teippiään. Hiilikuitu jäljitelmä sopii huonosti vanhempaan autoon ja kun osannut sanoa taipuisiko kuinka niin jätin ostamatta.
Motossa myydään erittäin taipuisaa teippiä mutta sekin hiilikuitu pinnalla :(
Heillä löytyisi pähkinäpuu kuvioisena jäykempänä olevaa mutta jätetään sekin myöhemmäksi jos tämän kanssa ei toimisi jostain syystä.
Jo olemassa oleva teippi hieman jäykähköä ja saa olla tarkkana kiinnitettäessä mutta pintakuviointi oikea :)
Nyt suttaamaan teipillä..

Hupeli

Keskiosa vaikein taivutettava teipille. Tämän asensin ennen ruokaa hiukan hätäisesti nähdäkseni miten taipuu.
Teippi voisi muotoutua paremmin mutta huomenna poistan tämän ja asennan uuden erin lailla.
Tässä liian monta -muttaa- ja jäädäkseen paikoilleen on istuvuuden oltava parempi ennen kuin kelpuutan.

You cannot view this attachment.

Sivut ok.

Hupeli

Pari uutta protoo taivuteltu ja myönnettävä että keskiosassa liian monta kulmaa -sinne sun tännä-
Teippi on malliltaan hyvä ja yhteensopiva tämän AirBagin kanssa vai mikä lie turvatyyny koelaudan yläkulmassa ja kun kaikkia rullia vielä  :wc: hukannut niin nyt on otettava radikaalit keinot käyttöön.
Huomenna...

Hupeli

Toi La ei sitten yhtään tykkää näistä teippi rypyistä vaikka kuinka olen yrittänyt siloitella poskia ja venyttää nahkaa, tulee ne rypyt vähän ajan päästä takaisin. Ei hyvä >:D
Tällä nahkapintaisella kasvojen kohotuksella on aivan liian lyhyt elinajan toive meidän tallilla. Se me ollaan päätetty yhdessä.

Nyt kun ollaan havaittu ja päätetty jottei hyvä, pitäisi jotain muuta nahkapintaista löytää..

Pikku herkkää..
https://www.youtube.com/watch?v=p6xMOTjLIaY
Sitä ihan kuin alkaisi kaipaamaan positiivista energiaa...

..tai tätä hei..
https://www.youtube.com/watch?v=EBohdltpVUY

Hupeli

Täsä musiikkia kuunneltu ja jos polttaisi niin röökiä vedetty ;)  Todella monen röökin j'lkeen se tuli.  Deja vu...  Olen yrittänyt tehdä keksiosaa liiaksi pelkällä teipillä. No good.

Ideaksi syntyi yhdistellä eri materiaaleja. Keskiosan keskiosa voisi olla jostain muusta kuten ohuesta alumiinista johon radion kohdalle voisi kiinnittää tälläisia vipukatkaisioita - i just love them-
Tästähän sais race look akin..

Hupeli

HELPI have a dilemma

Nyt meni vaikeaksi kun tein mallin ja sen sopivuutta ja ulkomuotoa haettava.
Levy peittäisi radio syvennyksen ja jäisi tuhkakupin reunojen alle. Siinä olisi myös tällaiset Obelix tyyliset viikset tai ilman jolloin tuhkakuppi jäisi levyn alle tässä tapauksessa  :)

Levyä jota ajattelin käyttää löytyy myös penkkien välisen alaslaskettavan kyynärtuen taustana ala-asennossaan.
Tämä oli keittiön välitila levyä jossa mattamusta alumiini kalvo. Toisella puolen alumiini. Paksuus 4mm.
Sivuille jompikumpi vetimistä joilla levyn kiinnitys. Levyn ollessa symmetrinen voi sitä kääntää eri pinnoille. Keskelle vipukatkaisijoita. Taakse valot.

Koelaudan sivut teipillä,hansikaslokeron kansi ja keskiosan sivut.
Alaosa missä virtalukko, puhaltimen säädöt ja sytytin jäisi maalille.

Kylläpäs sitä röökii meni taas  :coolsmoke:

Hupeli

Uusi tuttavuus. Yle lähetti hiljattain näitten hyvän ja todella näyttävän konsertin.

https://www.youtube.com/watch?v=Y80wd5q4R8U

Kannattaa katsoa ja järjestää Ääntä

Lisäys-- Tämä muuten kuuluu paremmin tubessa

Hupeli

hah..hah.. Tuli ilmoitus Joulu pileistä -kylän- leikkipuistossa. Tässä oli mainintaa tarjoilustakin johon totesin että...kukahan siellä tänä vuonna jakaa piparia.. niin mulle laitettiin heti tällasta soimaan
https://www.youtube.com/watch?v=31On-TBQvu0

En vaan ummarra ;) 

Hupeli

Koelautaa kasaillut. Puhaltimen vaijereita reititin uudelleen ja läpät toimivat nyt hyvin ohjain vivustoa seuraten :)
Virtalukko ja sen purku olikin erikoinen juttu. Jollen olisi löytänyt opastusta siihen niin takuu varmaan olisi mennyt vaikeaksi. Tällaisia lukkoja löytyy varmaan useammasta gm mallista samalta aikakaudelta. Sinällään turhaa kun takana olevat johdotukset täysin avoinna kopeloitavaksi C:-)
Keskiosan peitelevy kuivumassa kun maalasin reunoja.
Turvatyynykin paikoillaan ;)

Seuraavaksi vuorossa jalkatilojen sivujen verhoilua johon hain jo millin paksua polykarbonaatti levyä joka sinällään ohutta ja notkeaa mutta tulen kiinnittämään nämä jalkatiloissa olevien tuuletusläppä venttiilien käyttövivuston kiinnityksen kanssa ja alaosat jäykistän taivuttamalla kun jäävät lattiamaton alle. Pinnaksi samaa raita huopaan kuin rintapeltiinkin..

Hupeli

Sivuista tulee hyvät, tarvitsevat vain hifistelyä ja uutta pintaa ja koska ovat ohuesta muovista on kaiuttimille keksittävä jokin toinen paikka. Olisivat olleet tiellä jaloissakin.

Hupeli

<<<<  Mä sain uuden kamun.  Mun kamusta paremmin https://www.youtube.com/watch?v=k85mRPqvMbE

Marion viinapää rupes ärsyttää ja mä sanon sille kun se aina mua morkkas että jos et lopeta ja väännä niitä putkiliitoksia kunnolla kii.. niin mä en ala ;)
Viimeks kun se kävi hakee unohtuneita vehkeitään niin se huomas tän mun uuden kamun ja paiskas ovea ja sano.. nyt mä en ala  ;)
Mitäs sit teet..ootko mieliks vai mitä kun tolla frokilla ja mulla on ..NIIIIN.. paljon yhteistä  :pokaali: kuin ..autot..meno päällä..ja silmät.. meillä kummallakin noi pupillit heittää vähän varsinkin aamu jumpan jälkeen..
No.. näin nyt sit vähän aikaa.. Kyllä mulla Mariota tulee vielä ikävä..

Hupeli

Sivut verhoiltu :)  Huopa jäykisti pleksiä jonkin verran mutta lopullinen kiinnitys hoitaa loput.
Suoralta reunalta huopa jää ovitiivisteen alle ja yläreunaa jäykistetty + läpi menevät kiinnitys ruuvit.
Loput reunat jäävät lattiamaton alle :) 

Seuraavaksi keksittävä jotain jalkatila tuuletusventtiilien metalliosaan..

Hupeli

Häh..häh..hää Nämäkin kerkesin vielä tänään :) Sivut ja luukut on huovassa :)  :)

Seuraavaksi mutta vasta huomenna sisäpuolen johtoja on alettava parsimaan kasaan.. :-X 
Syömään...

Hupeli

On toi frokki sitä OK tyyppi ;) Vähän niinkui Mario muttei kuitenkaan :pamppua: ..jotenkin rennompi ;) Se on käyny Hesassakin

Johtosarjaa ihmetellessä aurinkosuojat tuli esiin. Näitä liuottelen samalla ja sivulle kääntyvyys toimii jo hiukan mutta alas kääntö jäykkä.
Paskat kun oli tarkoitus vaan maalata mutta nyt taitaa mennä purkamiseksi. Alaskäännön rasvaus ilman purkua ei taidakkaan onnistua  :smashhead: vai antaisko vaan liotus hoitoa ja kattois täyttyykö koko läppätasku öljystä ? 

Hupeli

Läpät herkistynyt tarpeeksi  :)) joten öljykylvyltä selvittiin  :cheers:

Johtosarjan kanssa tulen pärjäämään..luulisin O:-)
Purkaessa tuli laitettua merkkilappusia vaikka tässä nyt hirveesti "kaikkea" ole mutta hyvä näin.
Kieputan uutta teippiä vanhan päälle ja haen miten liitosten yhdyspinnat paras putsata. Maaliakin näissä on.

Kuvassa odottaa spraymaali jo läppää.. :P