C 10 1970 Askel

Aloittaja Hupeli, 12 marraskuu, 2021, 19:06

« edellinen - seuraava »

Hupeli

On se kun noviisina joutuu hakemaan tietoa vähän kaikkeen ;) Nyttenkin painin 4 ja 5 napaisten releitten napojen kanssa eli onko esim napa 30 aina samassa paikassa kun joissain saattaa vaihdella. Nämä löytämäni kuitenkin useampi napaisia.
Helpottaisi vain kun ostin kaksi relekantaa lisää ja näidenkin virran syötön saisi yhteen nippuun toisten kanssa puristamalla ja paksulla tulolla.
..Puristuu jo.. ;) 


Camino79

Biltsun releissä nastat miten sattuu.. älä kysy mistä tiedän...
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Hupeli

Eilen poikaa yötä myöten odotellessa oli aikaa tutkia perusreleiden sielun elämää.
Biltema myy ainoastaan minireleitten B kytkentää ja niiden kantoja. Tämä taitaa olla se vallitseva reletyyppi jonka vaihtavalla mallilla voidaan tehdä myös A kytkennän toimintoa - meniköhän oikein? sillä jouduin itse päättelemään kyseisen väittämän ja.. ;)
Relekanta taas on jokin Boschin luoma kytkentä kuvio jonka kopiosuoja nähtävämmin rauennut ja Biltemassa halvin lähimpänä löytyvä ja heidän myymiään releitäänkin löytyy joka toiselta myyjältä kun niin saman oloisia ovat.
On se suloista kun jäbä oli auttamassa tytskyä muutossa. Tämä muutti Sokkarin -aivan ydinkestustan- yläkertaan ja kun hissillä pääsee ostoskeskukseen niin Sushikin oli ollut hyvää...




Hupeli

Huh hellettä vai mitenkä se nyt meni mutta valmista tuli :) -mokomakin kun kehuu lämpöistä talliaan-
Glove box viimein vaiheessa joten tämän voi hetkeksi jättää ja tehdä uusi koelauta verhoilu kun tämä teippi alkoi risomaan ja jo kiukutellessani revinkin siitä paloja >:D
Teippi reunojenkin on pysyttävä kunnolla kiinni ja kun ei niin ei ja tässä ollaan. Uusiksi meni.

Kuvassa olen asetellut stereon ja releitä vain malliksi jotka helpottavat havaitsemista mitä on tullut tehtyä  O:-)

You cannot view this attachment.

Hansikaslokeron kehyksen teinkin jo hetki sitten ja kun asennuskin meni ihan nappiin ;) niin siitähän oli hyvä jatkaa.
Lokerikon kanssa olikin sitten jo tuttuun tapaan härpäkkiä ja toinen vaihtoehto oli tehtävä.
Sisäosa koostuu 5 eri palasta ja -lattia ja katto- ovat 3mm pe muovia joiden reunoja taittamalla saa paremman tartunnan ruuveille 2mm vaakapalojen taakse.
Ruuveilla aukaistava kiinnitys vasempaan reunaan ja taakse jotka ovat yhtenäisiä kulmasta isokantaisin niitein ja joitten takana vielä aluslevyt niin luulisi tämän kestävän irroittamista ja taittamista kiinni ruuvattavaksi. Tällä tapaa varmistuu huolto tarvittaessa.
Samoin myös vasen reuna soitinta vasten johon pääseekin käsiksi sivusta, on kiinteä.
Katto ja lattia palojen etu- ja sivuosat ovat kehyksen reunojen takana joten paloihin ei tule kynnystä vaan ovat -linjakkaita- käytettäessä.   :) 
Hansikaslokero nojaa takareunastaan puhaltimen päälle joka tukee koko lokeroa.

Pohjalle voisi vielä laittaa kuminpalan kitkaksi ;)
 

Hupeli

Juoksut juostu vähäksi aikaa ja onhan se aina hyvä olla reipas postiljooni. Mummotin tykkää kun tulee ajoillaan ja ei tarvitse odottaa liian kauan ;)
Sitä yrittää jotenkin aina välillä olla liiankin hienostunut meidän La n tarinoissa ja sitten se paistaa läpi ::) Ihan kuin yläpuolen tarina hätiköimällä ja kaikkihan sen tietää mitä sitä saa aikaiseksi kiireellä..

Koelaudan pystyosaan hakenut keinonahkaa kahdestakin paikkaa ja täytyy todeta jotta valikoimat ovat vähäiset. Uutta ei ole tullut ja kun valikoimat ovat joko jäykkiä tai sitten aivan liian ohutta ja sopimatonta liimattavaksi.
Nyt on vedettävä ässä hihasta ja vietävä projektia eteenpäin sillä mitä jo löytyy eli tulen liimaamaan samaa hiukan jäykähköä huopaa mutta pinnaltaan napakkaa ja raitaista. Samaa kuin jalkatilan potkureunoissa.
Raitojen vuoksi tämä on saatava suoraan vaakaan ei pystyyn.

Hupeli

Teippi poistettu ja liimahan sitten tarrasikin silleen kivasti. Liiman poistoon käytin siihen tarkoitettua liuotinta ja vaikkakin tuoksu on huumaavan sitruunaista niin tämä tykkäsi maalistakin.
Pinnan neutralisoin pyyhkimällä vesimärällä pyyhkeellä.
Nyt matatessa maalipintaa mieleen juolahti jos koelautaa olisi tullut maalattua eriävillä maalisävyillä niin kirjavaksi hiottu pinta voisi jopa olla ok. Tämä siis ideana.
Nyt hion metallivillalla jotta jos jossain olisi vielä liimakalvoa niin näin varmistan pinnan puhtauden liimasta. Perään harmaalla karhunkielellä ja kokeilen maalata moton mattaspraylla  :o  :o

Täh mitää...
 


Hupeli

Päivän työpanos. Töitä tehdessä löysin vielä hyvän tarjouksenkin  ;) .. eli tästä hyvä jatkaa.
Pölyt vielä poistettava ja päälle Motox n halpaa mattamustaa. Maali on hintaansa nähden ok.

You cannot view this attachment.

..josko ruuan jälkeen purkki suhisisi ja imuri toisessa kädessä puhisisi..


Hupeli

Iltavuorossa maalaamassa ja ensimmäisen kerroksen jälkeen huomasin olevan tarpeen ruiskuttaa täytettä johon löytyi filleri suihkepullon loppu. Kolmas kerros tulollaan ja näitten välillä kannattaa odottaa kauan kuten pullossa on mainittu, ainakin tällä Car-rep llä. Suihkuttamiseen tällainen kahva missä on koko kädellä puristettava painike on muuten hyvä kun käsi ei väsy. Imurilla  maali huurteen poisto maalattaessa  vähentää suttua ympärillä.
Pinnan teko siirtyi huomiseen joka ok. kunhan saan silleen että miellyttää. :)

Hupeli

Tästähän tuli hyvä ;)  ainakin omasta mielestä. (ja toivottavasti muidenkin :) )  sillä tälleen ajattelin tämän nyt jättää. Aikaisemminkin olisi voinut tehdä näin mutta muutamat naarmut muuttivat mielen kestävämpään pintaan ja voihan nyt maalattuakin aina korjata, kait :)
Suihkutin 4 kerrosta pintaa ja yhden välikerroksen pohjaa spraylla.

You cannot view this attachment.

Aikaisemmin tekemäni kiinnike/peitelevyn jätän pois ja vipukatkaisijat kiinnitän soitinkolon peitelevyyn sillä koelautan etureuna on aivan liian tyylikäs peiteltäväksi.
Toimivan tuhkakupin saan myös paikoilleen vaikkei siihen natsoja kerry, jointteja vaan.
Glove box door next..


Camino79

Älä sit ihmettele KUN kesäkuumalla kojelauta on kuin kärpäspaperia  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Hupeli

Joo..mä olin myös Mr Hyttynen kun muijan kanssa tavattiin. Hyttynen joka surisee korvan juuressa ja iskee salakavalasti.
Mr Hyttysestä nyt iso surina ylöspäin Mr Kärpäseen ole... ;) 

Hupeli

Hansikaslokeron kannesta teipit vex ja liimanpoisto + filleriä hurjasti, saranat myös.
Nämä kun ovat kuivuneet -huomenna- hionta ja pinta vekkulin kaverin kanssa luukkuun. Näitä tuli askarreltua kattomaalauksen yhteydessä. Nämä kaksi kookkaita -27cm-  luukunkanteen mutta kyllä ne sinne taipuu..
Yksi paljon kookkaampikin löytyy  :sarrrja: 

You cannot view this attachment.

Vai olisiko pitänyt olla Mr Kärpänen olutkoppa selässä kun onhan Perjantai..



Hupeli

Päivä ollut hyvä ja kun tota enerkiaa tekemiseen on alkanut virrata uudelleen -reborn- niin jotain saa aikaiseksikin. Kunhan _malli_ kappaleet jäisi vain pois  ;)
Hansikaslokeron kannessa jokin vanha alkuperäinen maalikerros kummittelee ja teettää ylimääräistä mutta sisuuntuneena ajatuksella -nyt saa**na- pusken uutta pintaan hioen ja maalaten. Ja sehän alkaa tuottaa tulosta 8)
Tietenkin tämänkin kanssa jos vanhat maalit saisi kokonaan pois niin aina parempi joten tämän kanssa on opittava ,sitnyt, elämään. Hyvä tästä tulee..


Hupeli

Iltavuoron maalit huomiselle kuivumaan. Good Night

Hupeli

Aivan takuu varmasti nää takakannen poimut on tehty mulle vit****lessa. Arvasivat valmistaessaan mun hiovan tätä  :fakjuu:

You cannot view this attachment.