Viva HC -70 ja muut aarteet

Aloittaja A.Naali, 12 marraskuu, 2021, 19:46

« edellinen - seuraava »

Markok

Itse oon sähköhommissakin tyhmä mutta mielenkiinnosta kysyn että jos kollektori kuluu niin onko sen oireena liika lataus?
Mikä tapahtuisi jos säätimestä säätää latauksen määrän kohdilleen?

Vai onko sinun vivassa vielä tasavirta laturi millasia on traktoreissa, vanhemmissa Vauxhalleissa ym monessakin britti vehkeessä.

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Markok - 31 maaliskuu, 2025, 08:02Itse oon sähköhommissakin tyhmä mutta mielenkiinnosta kysyn että jos kollektori kuluu niin onko sen oireena liika lataus?
Mikä tapahtuisi jos säätimestä säätää latauksen määrän kohdilleen?

Vai onko sinun vivassa vielä tasavirta laturi millasia on traktoreissa, vanhemmissa Vauxhalleissa ym monessakin britti vehkeessä.

Tossa on semmonen mielenkiintoinen kollektori jossa hiilet on akselin suuntaisesti. Joten se keskimmäinen poraa itsensä aika helpolla läpi.

Loppu viimein kollektori ei ollut puhki, oli juotosvika. Vaihdoin kyllä paremmat hiilet tosta pellolta haetusta laturista.

A.Naali

Vitut toi toimi vieläkään. Oisko joku käämi poikki, kun lataus valo vilkkuu kierroksilla.
Lataa kyllä yli 14v.
Tarvinnee laittaa toi pellonlaidasta kaivettu laturi paikalleen...

Markok

Onko säädin vika mahdollinen? Ne on ainakin oikullisia kun joskus vaan ei saa lataamaan kun kauan seisseitä.. ennen motonetista sai sopivasti uusia, ei enää ja itselläkin se taistelu pian edessä.