Käyttistä pähkäilemässä

Aloittaja rb, 29 marraskuu, 2021, 15:39

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 syyskuu, 2024, 04:59Autoliiton hommista en tiedä, mutta vakuutuksesta on vienyt aina mihin on pyydetty. Kotiin tai tallille tai korjaamolle. Ikinä ei ole kyseenalaistanut. Paras oli kun reissun päällä eräs hinuriyrittäjä vei omalle tallilleen, että siellä saatiin korjattua auto.
Autoliitolla 30 km.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 11 syyskuu, 2024, 07:15Autoliitolla 30 km.
Harvoinhan tuo riittää edes lähimpään korjaamoon, saati luotettavaan sellaiseen. Ja aika köpsää, että hinuri ei voi viedä mennessään, vaan vie xy kilometriä toiseen suuntaan johonkin huonoon korjaamoon kun on lyhyempi matka ja palailee sitten tyhjänä kotipesään minkä vieressä olisi osaava korjaamo.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 syyskuu, 2024, 07:20Harvoinhan tuo riittää edes lähimpään korjaamoon, saati luotettavaan sellaiseen. Ja aika köpsää, että hinuri ei voi viedä mennessään, vaan vie xy kilometriä toiseen suuntaan johonkin huonoon korjaamoon kun on lyhyempi matka ja palailee sitten tyhjänä kotipesään minkä vieressä olisi osaava korjaamo.
No viehän ne lähimpään korjaamoon tietysti vaikka olis kauempanakin.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 11 syyskuu, 2024, 07:13Jos GT niin pitää. Nehän ei ees maksa mainittavasti persumalleja enemmän.
ääni tälle
Sinä vain

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Valde - 11 syyskuu, 2024, 04:35Meinaan omalla kohdalla aina miettinyt, että ymmärrärtäisin tuon, saadaan auto pois tieltä jne... Mutta onko tossa yhtään neuvotteluvaraa, koska itehän nämä romut korjataan?
En ole hinurikuski, mutta autoliiton asiakkaana olen saanut autot joko pihaan tai kerran hinuriyrittäjän omalle tallille  parsittavaksi, pitkät pyhät kun oli ja kotimatkakin +500km. Varmaan matka ja autokin vähän vaikuttaa.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Fargo

Hinausauto kyllä kuskaa sen auton ihan minne ikinä asiakas haluaa jos vaan maksukykyä riittää. Sitten jos halutaan vakuutus sen maksajaksi mennäänkin jo vakuutusyhtiön ehdoilla ja nekin vaihtelee yhtiöittäin sekä myös käsittelijän mukaan...
Usein kun hinuria tarvitaan, on kello jotain epäkristillistä eikä vakuutusyhtiöstä saa ketään sellaista kiinni jolla olisi valtaa tehdä ratkaisuja. Puhelinpäivystykset on ullkoistettu ja siellä luetaan vuokaavioita ruudulta, ei ole valtaa tehdä poikkeuksia. Autoliitolla sama juttu.
aikoinaan oli senlaatuista tulkintaa että merkkiliikkeeseen sai yleensä viedä, no, Teslat tuhosi tämänkin kun Saariselältä lähdetään patteriautoa kuskaamaan Ouluun niin vakuutusyhtiöt oppi varsin sukkelaan määrittelemään hyväksyttävän hinauksen käyttäen termiä "lähin osaava" eli siinäpä sitten asiakas saa miekkailla vakuutusyhtiön kanssa kun hinausliikkeeltä tuleekin lasku.

Liian paljon on ihmisillä käsitystä että vakuutus maksaa ihan mitä tahansa ja vakuutusyhtiön käytänteille ei hinausliike voi yhtään mitään.

Tuo on muuten täysin totta ettei taksia tahdo saada enää minnekään sivummalle, siihen ei soi sanoa kuin että kiitos Bernerille

Kustom STW

On se tuo 89 korotettu Vandura riisseli kyllä ollut mieleinen, sillä on ajettu työajojen lisäksi raksatarpeet ja Cruisingit ja toiminut myös autotapahtuman Info pisteenä.
Äsken haettiin iso kärryllinen polttopuuta, hyvin toimi veturina ja kottikärrytkin kyytiin senku nosti vain!

signet

AL muutti myös ehtojaan keväällä,enää ei roudata ALplussan piikkiin rangea aamuruskontielle,teslaa vetokujalle, harrikkaa artmotorille tai bmw mp:tä lahteen.Nämä kaikki on onnistunut VIELÄ vakuutuksen piikkiin,mutta sellaiset merkit mille on merkkikorjaamo paikkakunnalla,niin ei mitkään selitykset yhtiölle enää tahdo mennä läpi.Autoliitolla ei ole mitään ehdotonta kilometrirajaa,vaan se riippuu miten on korjaamoita lähistöllä.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

rb

Lainaus käyttäjältä: signet - 11 syyskuu, 2024, 21:23harrikkaa artmotorille
Kappas!
Mä olin varma, että Harrikat ois kulkeutunut Loimaan suuntaan..

Markok

Mutta eikö sekin ole jo hyvä että saa auton vierailla paikoilla turvalliseen? Korjaamon pihaan, eikai sitä sielä pakko ole kumminkaan korjauttaa vai velvoittaako AL sen?

Tämän takia olen liittynyt että kaukana kotoa teillä tietämättömillä saisi lisää peliaikaa ja joku lähtisi kotoota hakemaan ettei tarvitse tienposkessa odotella yötä.

Taitaa olla turha ja kallis kun nyt tarkemmin miettii, ei nuita vanhoja romuja toisilla voi korjauttaa :thinking:

Valde

Mullo osakasko siksi, että saa rottelon pois tieltä ja perheen taksilla perille/kotiin.

Minä selviän kyllä, mutta jonnekin korpitaipaleelle kun hyytyy helmikuisena iltana, niin saattaa naperot hyytyä kans.
Takavetopihtaaja

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: signet - 11 syyskuu, 2024, 21:23AL muutti myös ehtojaan keväällä,enää ei roudata ALplussan piikkiin rangea aamuruskontielle,teslaa vetokujalle, harrikkaa artmotorille tai bmw mp:tä lahteen.Nämä kaikki on onnistunut VIELÄ vakuutuksen piikkiin,mutta sellaiset merkit mille on merkkikorjaamo paikkakunnalla,niin ei mitkään selitykset yhtiölle enää tahdo mennä läpi.Autoliitolla ei ole mitään ehdotonta kilometrirajaa,vaan se riippuu miten on korjaamoita lähistöllä.
Kyllä ne mulle sanoi sen 30 km elokuussa(?) vaikka pätevä korjaamo olisi ollut 2 km päässä. Ja toivat kotiin 20 km päähän. Ymmärsin että tuon säteen sisällä vievät minne vaan ja kauemmaskin tietysti jos ei pätevää korjaamoa löydy säteen sisältä.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Markok - 12 syyskuu, 2024, 17:15eikai sitä sielä pakko ole kumminkaan korjauttaa vai velvoittaako AL sen?
Mitäpä se niitä kiinnostaa kun korjaus ei niiden piikkiin mene.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

signet

Lainaus käyttäjältä: Markok - 12 syyskuu, 2024, 17:15Mutta eikö sekin ole jo hyvä että saa auton vierailla paikoilla turvalliseen? Korjaamon pihaan, eikai sitä sielä pakko ole kumminkaan korjauttaa vai velvoittaako AL sen?

Tämän takia olen liittynyt että kaukana kotoa teillä tietämättömillä saisi lisää peliaikaa ja joku lähtisi kotoota hakemaan ettei tarvitse tienposkessa odotella yötä.

Taitaa olla turha ja kallis kun nyt tarkemmin miettii, ei nuita vanhoja romuja toisilla voi korjauttaa :thinking:
Juurikin näin,ei sitä ole pakko korjauttaa,ideahan on että matka jatkuu jollain konstilla.AL velvoittaa että joku osa keikoista pitää saada jatkamaan matkaa asiakkaan omalla autolla.Sellaiset mitkä on tehtävissä.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

LPR

Lainaus käyttäjältä: signet - 12 syyskuu, 2024, 21:41Juurikin näin,ei sitä ole pakko korjauttaa,ideahan on että matka jatkuu jollain konstilla.AL velvoittaa että joku osa keikoista pitää saada jatkamaan matkaa asiakkaan omalla autolla.Sellaiset mitkä on tehtävissä.
Mulla on kaikki hinuritarpeet toiminut hyvin, jopa paremmin kuin hyvin. Jotain tapauksia olen kuullut, että väenväkisin olisi haluttu viedä johonkin tietylle korjaamolle, usein korjaamo omistaa hinurin. Nämä liittyy etenkin yhteen firmaan, millä on/oli sekä korjaamoita, että hinureita. Eivät oikein millään konstilla halunneet viedä kuin omalle korjaamolle. Itse ajoin muutaman viikon noita, ennen kuin otin lopputilin koko lafkasta. Omistaja sanoi suoraan, että yhtään autoa ei saa viedä muualle, kuin omalle korjaamolle, meidän tehtävä ei ole ruokkia vihollista. Onneksi ei tuo firma touminut pitkään meillä päin. Kumikioskiksi on muuttunut. Teillä päin vaikuttaa, vaikka Iidensalmi taitaa olla vieläkin kotipesä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton