Käyttistä pähkäilemässä

Aloittaja rb, 29 marraskuu, 2021, 15:39

« edellinen - seuraava »

rb

Lainaus käyttäjältä: sössö - 21 tammikuu, 2024, 16:27ymmärtäisi jos puhuttaisiin jostain squarebodyistä, mutta kun mun mielestäni noissa 2005 tms. ikäsissä on jo ne kaikki "nykyongelmat" ja päälle vielä iän tuomat ongelmat :o
Nojoo.... 20 vuotta on pitkä aika ja ne on just siinä kunnossa, että miten niitä on jaksettu huoltaa.
Ja liikaa niissä on jo kaiken maailman härpäkettä, mitä ilmankin tulisi toimeen..

Kodez

6.2d gm truck on varma valinta ja mitä mainioin käyttöauto. Kori sitten tarpeen mukaan pickuppina,suvina tai vanina.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 21 tammikuu, 2024, 17:49Kaistavahdit, ylinopeuspiippaukset, ureat...?
en minä mistää piippauksista tiedä ja tuntuu tollanen commonraili olevan vittumainen rempattava vaikka ei ole mitään ureaakaan tai DPF- pönttöjä. Johtosarjat mätäni jo tohon aikaan ihan sillain kun nykysinkin ja kaikki juotokset on ROHS- kakkaa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 21 tammikuu, 2024, 21:026.2d gm truck on varma valinta ja mitä mainioin käyttöauto. Kori sitten tarpeen mukaan pickuppina,suvina tai vanina.
kunhan vaihtaa ensin 6.2d keulalta

sössö

jos siihen vaihtaa pumpun, suuttimet, kannet, lohkon ja kampiakselin niin voi saada ihan hyvän moottorin? :D

Kodez

Kyllähän sitä kaiken saa hajalle. Mulla ei oo yhessäkään ollu mitään mekaanista vikaa vaikka useempi on ollu ja varmasti sen puolimiljoonaa ajettuja. Ongelmaisia 6.5td:tä löytyykin sitten kaveripiiristä enemmän kun tarpeeks

Poweri

Käyttöharraste on minusta edelleen täysin eri asia kun käyttis.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 21 tammikuu, 2024, 22:36Kyllähän sitä kaiken saa hajalle.
Tää taitaa olla niitten nykyisten 10+ ex omistajaa omaavien 6.2d jutskien ongelma...

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 22 tammikuu, 2024, 00:36Käyttöharraste on minusta edelleen täysin eri asia kun käyttis.
No subbe on mulla ainut ja päivittäinen ajoauto joten mä määrittelen sen sillon kyllä käyttöautoks. Onneks ei tarvitse foorumeilta varmistaa että onko se nyt oikein määritelty :D Aina toisinaan hankin uudemman "järkikäyttöauton" mutta ei niillä montaa viikkoa jaksa ajaa. Jos autossa viettää yli 5min.päivässä niin mä hankin sen sillon puhtaasti fiilis perustein.

sössö

Sellanen asia olisi kiva koklata, että ostaisi joskus jenkeistä jonkun "pakasta vedetyn" 70 luvun lossin jollain 20k miles ajomäärillä ja kokeilisi että voiko sellasella oikeesti ajaa miettimättä sen kummemmin.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 tammikuu, 2024, 02:28Tää taitaa olla niitten nykyisten 10+ ex omistajaa omaavien 6.2d jutskien ongelma...
Taitaa olla, että ne nykyään ronksottavat 6.2D:t kestää maaliman tappiin, ne huonot on jo jääneet matkalle.
Sama 350D/DXien kanssa.
6.5 ja turbot on vielä kehitysvaiheessa.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 tammikuu, 2024, 03:01Sellanen asia olisi kiva koklata, että ostaisi joskus jenkeistä jonkun "pakasta vedetyn" 70 luvun lossin jollain 20k miles ajomäärillä ja kokeilisi että voiko sellasella oikeesti ajaa miettimättä sen kummemmin.
Mulla oli kesällä hetken aikaa 73 olds 4dht 98,kauhtunut mutta räpeltämätön ja orkkis kuosissa. Mukava sillä oli ajella kun kaikki toimi eikä tarvinnu mitään kikkailuita ja loitsuja suorittaa että pääsee liikenteeseen. Sen pysty heittämään kokemattomammankin kuskin puikotettavaks ilman ongelmia mutta 455 oli turhan janonen omallle kukkarolle ainooks ajoautoks. Joku fuselage mopari kaasutettuna ois sellanen unelma käyttöauto kesän ajoihin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 22 tammikuu, 2024, 03:06Mulla oli kesällä hetken aikaa 73 olds 4dht 98,kauhtunut mutta räpeltämätön ja orkkis kuosissa. Mukava sillä oli ajella kun kaikki toimi eikä tarvinnu mitään kikkailuita ja loitsuja suorittaa että pääsee liikenteeseen. Sen pysty heittämään kokemattomammankin kuskin puikotettavaks ilman ongelmia mutta 455 oli turhan janonen omallle kukkarolle ainooks ajoautoks. Joku fuselage mopari kaasutettuna ois sellanen unelma käyttöauto kesän ajoihin.
Se voisi olla aika edullista ajoa jos joku vaikka fury ja 318 tms. kone, lincolni vie mulla 460+C6 10-13kg kaasua sadalla, bensalla se oli 19l/100km. eihän tuokaa edullista ole, ja saa maksaa sitä käyttövoimaveroa mutta kivaa tolla on ajella, vaikka ulkonäöltään onkin vähän ritsa.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 tammikuu, 2024, 03:16Se voisi olla aika edullista ajoa jos joku vaikka fury ja 318 tms. kone, lincolni vie mulla 460+C6 10-13kg kaasua sadalla, bensalla se oli 19l/100km. eihän tuokaa edullista ole, ja saa maksaa sitä käyttövoimaveroa mutta kivaa tolla on ajella, vaikka ulkonäöltään onkin vähän ritsa.
No jaa, eihän se paha ole.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 22 tammikuu, 2024, 03:19No jaa, eihän se paha ole.
ei paha, mutta jos sitä lähemmin kattoo niin kittikatto halkeilee, ovissa on kuin haulikolla ammuttua pisteruostetta ja vähän siellä täällä kaikenlaista. Pitäs varmaan ens kesänä löytää vähän aikaa sillekkin että käy ovien alaosat ja muut pistepaskeet läpi ja kattoo kuinka syväpaska tuo katto on vai antaako vielä olla. Anteeni+johtokin pitäs kattoa kun ei kuulu mitään ja kuskin puolen kaijutin, eli onha siinä kaikkee vähän tympeetä sammunu matkan varrelle. Orggis radio kyllä toimii mikä sinänsä on positiivista, kun vika ei ollutkaan siinä vaan siinä johdossa. Nyt siellä on kasettisoitin mikä vetää viimisiään...virtalukko on muute rattiputkesta löysällä ja kellokaan ei käy

eli kyl siitä kaikennäköstä vikaa olen saanu ajettua ulos