Linkkolnin rotisko

Aloittaja jamba, 31 joulukuu, 2021, 08:22

« edellinen - seuraava »

isalmela

Lainaus käyttäjältä: jamba - 05 kesäkuu, 2022, 21:00Tästä vois joku juhannuskinnerin ittelleen laittaa..
Minä olen kyllä pahimmoilleen tulossa ensi viikolla Suomussalmelle Durangoa ulkoiluttamaan  ???  Nyt äkkiä hokemaan puoliääneen "en ikinä enää osta vanhaa jenkkiautoa koska en osaa/jaksa pitää niitä kunnossa" niin jospa ajanviete pysyy tervehenkisessä kaverien kanssa kaljoittelussa
Diesel on puhtaampi

leivonharri

Äkkiäkös Ismo tuosta auton tekee.
Vielä on eilinen jossain.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 11 kesäkuu, 2022, 23:33Äkkiäkös Ismo tuosta auton tekee.
Eikös tuo ole jo, muuta kuin leiman hakuun
Diesel on puhtaampi

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 11 kesäkuu, 2022, 18:30Minä olen kyllä pahimmoilleen tulossa ensi viikolla Suomussalmelle Durangoa ulkoiluttamaan  ???  Nyt äkkiä hokemaan puoliääneen "en ikinä enää osta vanhaa jenkkiautoa koska en osaa/jaksa pitää niitä kunnossa" niin jospa ajanviete pysyy tervehenkisessä kaverien kanssa kaljoittelussa

Ihan samat mietteet ollu mullakin. Nuorempana ostin niin jaskan C 10 chevyn että harrastusvekotinten hankkimista tulee pohdittua nykyään hyvin perusteellisesti. Niistä pitäs olla enempi iloa kuin harmia. En minäkään ihmeitä osaa ite tehä. Ruoste se on pahin. Olen päätyny ettimään niin yksinkertasen, hyväksitodetun ja hyväkuntosen laitteen et sen kanssa tumpelokin pärjää. Joskus miettiny et vois olla joku kolhoosi vekotinkin, sitte ku se ois rikki, maksais porukalla korjuut tai polttais juhannuksena. Jossain riisutussa rodissa huoltokohteet ois esillä mut ne hinnat...

jamba

Mä vien ensviikolla rotiskon konttorille. Epäilen, että leima tulee. Kinneri on muuten sit vaan "rokkikunnossa". Kaikenlaista sipistelyä, maalia, sisustuksen reparointia, alipainesysteemien fiksausta. Ja ilmastointi sekä vakkarinopeussäädin on laatikossa tallissa. Tiivisteitä oviin ja pakoputki päättyy taka-akselin etupuolelle. Mutta ajokunnossahan peli on...
Hirvee läjä romuja...

sössö

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 11 kesäkuu, 2022, 18:30Minä olen kyllä pahimmoilleen tulossa ensi viikolla Suomussalmelle Durangoa ulkoiluttamaan  ???  Nyt äkkiä hokemaan puoliääneen "en ikinä enää osta vanhaa jenkkiautoa koska en osaa/jaksa pitää niitä kunnossa" niin jospa ajanviete pysyy tervehenkisessä kaverien kanssa kaljoittelussa
se "osta, osta, osta"- ääni kuitenkin on päässä kovimpana vaikka kuinka mantraisit "älä osta, älä osta". :D

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: jamba - 12 kesäkuu, 2022, 13:41Mä vien ensviikolla rotiskon konttorille. Epäilen, että leima tulee. Kinneri on muuten sit vaan "rokkikunnossa". Kaikenlaista sipistelyä, maalia, sisustuksen reparointia, alipainesysteemien fiksausta. Ja ilmastointi sekä vakkarinopeussäädin on laatikossa tallissa. Tiivisteitä oviin ja pakoputki päättyy taka-akselin etupuolelle. Mutta ajokunnossahan peli on...
Mulle ehkä ideaalein harrasteauton kuntoisuus on hieman kulunut, mutta ryhdikäs. Maalin kanssa ei ole niin tarkkaa, vaikka joskus tulee laskettua soraränniä tai parkkeerattua marketin paikoitusalueelle. Sisällä on kotoisen kulunutta ja se "vanhan auton käry" (ei silti saa haista hiiren/raggarin kusi tai tupakka). Mielellään asiat tehtaan jäljiltä, niin lahjaton selviää korjaamokirjaa selaamalla.

Sellainen, kun huolehdittu perheauto on noin 10 vuoden ikäisenä. Paitsi, että on 30-50-vuotias.
Nautin siis autoistani kuten Jennifer Anistonista (viiskymppinen, näyttää paremmalle kun usea kakskymppinen). Toki, sitäkin on jo moni entisöinyt ainakaan nokka ei ole alkuperäinen...

Enivei, Ismolle onnea autokaupoille...
Vielä on eilinen jossain.

jamba

Nyt vähän syö miestä. Oltiin lähös (tyylillä) makkaranpaistoon tonne rantaan, ni kuskin puolen takarengas tyhjä..
Hirvee läjä romuja...

Belmondo

Lainaus käyttäjältä: jamba - 13 kesäkuu, 2022, 19:09Nyt vähän syö miestä. Oltiin lähös (tyylillä) makkaranpaistoon tonne rantaan, ni kuskin puolen takarengas tyhjä..

Tiedän tunteen, poika pääsi ripille ja lupasin hakea hänet tyylillä kirkosta avoautolla. Onneksi käynnistelin autoa 1,5tuntia ennen lähtöä, niin eiköhän käynyt huonosti ja rikkaalla. Vaikka olin ajanut edellisenä päivänä. Bensan pinnat tarkistin, ne oli ok. Jotenkin tuli tunne että power valve temppuilee. Löytyi vanha Holleyn korjaus-sarja laatikko jossa oli käyttämätön power valve, Holley pöydälle ja venttiili vaihtoon. Koe käynnistys..Jess, kävi tasaisesti ja vastasi herkästi kaasuun. Puoli tuntia jäi aikaa mennä 20km päähän kirkkoon. Kädet haiskahti bensalle, mutta juhlavasti oltiin puku päällä. Ja poika hymyili tyytyväisenä.

Aslak

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 12 kesäkuu, 2022, 20:22Nautin siis autoistani kuten Jennifer Anistonista (viiskymppinen, näyttää paremmalle kun usea kakskymppinen).

Hyvät Naiset ja Herrat: Auton Täydellinen Kuvaus!  8)

jamba

Renkaan tyhjeneminen tais johtuu venttiilistä. Vaihoin sielun siihen ja nyt on pysyny ilmat sisäpuolella. Kerrankin helppo fiksaus. Nopeusmittari herkes pelittämästä. Vika oli vaijerin lootan päässä olevassa muovirattaassa. Sain korjattua, saa nähä kauanko kestää. Uus ei kyl paljoa maksa..
Pistin nettiautoo tyrkylle.
https://m.nettiauto.com/lincoln/2d-ht/12974022
Hirvee läjä romuja...

jamba

Hirvee läjä romuja...

jamba

Hirvee läjä romuja...

isalmela

Lainaus käyttäjältä: jamba - 06 heinäkuu, 2022, 14:18
No saakeli, onneksi olkoon tuoreesta leimasta sekä autolle että omistajalle!
Diesel on puhtaampi

jamba

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 06 heinäkuu, 2022, 14:25No saakeli, onneksi olkoon tuoreesta leimasta sekä autolle että omistajalle!
Kiitos. Paluumatkalla herkes nopeumittari toimimasta. Se vaijerinpään rataskorjaus ei sit kestäny enempää.
Hirvee läjä romuja...