'65 Bonneville

Aloittaja samiralfey, 18 helmikuu, 2022, 20:04

« edellinen - seuraava »

samiralfey

Taas tuota Carter AFB:n säätöä kun löysin netistä säätöohjeet. Oli moni asia pielessä ja vielä tilasin kiihdytyspumpun kaivoon tulevan yksisuuntaventtiilin eli pumpun liikkuessa ylös, imee kohokammiosta bensaa ja liikkuessa alas, kuulaventtiili sulkee tien kohokammioon.

1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

samiralfey

Puolangalla olisi moottorikoneistamo ja ottaisi 195€ kansien venttiilityöstä. Ei paha.
1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

Camino79

Lainaus käyttäjältä: samiralfey - 11 joulukuu, 2024, 08:04Taas tuota Carter AFB:n säätöä kun löysin netistä säätöohjeet. Oli moni asia pielessä ja vielä tilasin kiihdytyspumpun kaivoon tulevan yksisuuntaventtiilin eli pumpun liikkuessa ylös, imee kohokammiosta bensaa ja liikkuessa alas, kuulaventtiili sulkee tien kohokammioon.




Multa saattas muuten löytyä kiihdytyspumpun korjaussarja missä oli se kuulakin ellei muisti petä  :thinking:

Jollei ole kiire ni voin tarkistaa kun käyn tallilla?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 11 joulukuu, 2024, 17:55Multa saattas muuten löytyä kiihdytyspumpun korjaussarja missä oli se kuulakin ellei muisti petä  :thinking:

Jollei ole kiire ni voin tarkistaa kun käyn tallilla?
No hemmetti! Ilman muuta jos vain viitsit
1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

samiralfey

Ostin sitten FiTech-ruiskun tähän kun halvalla sain.


1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

samiralfey

Ostaessa myyjä ilmoitti, että ruisku pelaa mutta näyttö pimeä. Minähän sitten illan päälle otin yleismittarin ja virtalähteen esille ja aloin käymään läpi johtoja ja ei löytynyt mitään katkoksia. Sitten vielä näyttö auki ja mikroskoopin alla tinaukset kävin läpi eikä mitään kummaa löytynyt joten virtalähde tulille ja johdot kiinni ja vot! sehän toimii! Sitten vielä kytkin näytön kiinni ruiskuyksikköön ja siihen virta ja taas toimii. Kaikki näyttää siis toistakseksi hyvälle.

Vielä ostaa ruiskupumppu, suodattimet, liittimet ja letkut ja lambdalle hitsattava holkki.

Aika simppelin näköinen kapistus verrattuna Carteriin.



1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

samiralfey

Tilasin Pontiac-sediltä (https://www.phs-online.com/) tuon oman auton tiedot, että mitä varustelua ollut tehtaalta lähtiessään


1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

samiralfey

Ajokausi avattu tänään. Akun osto tulee eteen näin aluksi. Muuten kaikki toimi kuten ennenkin.
1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

Wilburi

Jokos ruutta on koneen päällä ?
Vtu tää hymyily sattuu

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21 huhtikuu, 2025, 18:57Jokos ruutta on koneen päällä ?
Ei vielä. Pitää vähän aikaa nauttia taas ajelemisesta ja sitten alkaa rassaamaan. Olisi ne alkuperäiset kannetkin mitä pitäisi laittaa niin jos samalla kertaa kaikki sitten. Joku pitkä viikonloppu kunhan nuo ilmat vähän lämpenee taas. Ajattelin, jos jonkinlaisen rassausvideon tekisi a'la Youtube jos kehtaa.
1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: samiralfey - 22 huhtikuu, 2025, 07:18Ei vielä. Pitää vähän aikaa nauttia taas ajelemisesta ja sitten alkaa rassaamaan. Olisi ne alkuperäiset kannetkin mitä pitäisi laittaa niin jos samalla kertaa kaikki sitten. Joku pitkä viikonloppu kunhan nuo ilmat vähän lämpenee taas. Ajattelin, jos jonkinlaisen rassausvideon tekisi a'la Youtube jos kehtaa.
Ehdottomasti  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

samiralfey

Pientä ropaamista näin perjantaina kun emännällä on vieraita niin hyvä syy olla ulkona.

Carter hieman yskähteli kun painoi kaasua ja arvasin, että ei varmaan kiihdytyspumppu toimi. Eihän se toiminut, mäntä ei liikkunut ollenkaan alas kun otin kannen auki. Pelkästään sen jousen verran liikkui ja ei ruutannut bensaa ollenkaan. Oli se kiihdytyspumpun suuttimien alla oleva neulaventtiili jumissa jostain syystä ja ei päässyt bensa liikkumaan joka sitten jumitti sen kiihdytyspumpun. Vähän tökin sitä piirtopuikolla irti ja lähti irti ja hyvin ruuttaa taas.

Samalla otin Kuplasta penkit irti ja poistin lattiaverhoilun ja imuroin koko lattian. Ostin siihen äänieristysmattoa joka pitäisi tässä viikonloppuna asennella paikoileen.

Huomenna kuitenkin American Car Showhin Ouluun.
1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

samiralfey

Pientä näpertelyä ja tällä kertaa Frank's Pontiac Partsilta saapunut kojetaulun kaiuttimen teline. Tässähän menee alkuperäiselle kaiuttimelle vain yksi johto ja maadoittaa itsensä rungon kautta mutta minun autosta oli se(kin) heivattu mäkeen mutta tuolta Amerikan Yhdysvallosta löytyi tilalle toinen. Olin siinä luulossa, että tulee suoraan ritilään kiinni ja maadoittaa itsensä kojetaulun pehmusteen rungosta mutta eihän se niin ollutkaan ja pätki koko ajan tuo kaiutin.
Ei pidä luottaa internet-kuviin aina.

Nyt kuitenkin toimii hyvin ja radio soi ja kuuluu taas alkuperäisestä kaiuttimesta.

Pitää lomarahoista kuun lopussa ostaa koneen tiivistesarja niitä kansien asennuksia varten ja sille FiTechille polttoainepumppu ja liittimet. Kävi mielessä, josko käyttäisi dynamometrissä ennen asennuksia niin näkisi onko mitään vaikutusta. Puolangalla olisi dyno.
1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla

samiralfey

No niin, tiivistesarja kotiutui ja seuraavaksi tilaamaan dynamometrille ajan. Saa jonkinlaisen käsityksen mistä teholukemista lähdetään ja mihin päädytään. Tavoitteena, että tiistaina tehonmittaus ja siitä sitten kannet alkaa laittamaan.

*edit* ja laitoin tuon pumppupaketin tilaukseen. Meni hermot alkaa joka paikasta keräilemään ja tutkimaan sopiiko jne. Joskus pitää vähän olla consuumeri ja ostaa vain.

Eli eli, tarkoitus olisi nyt selvittää kuinka paljon tehoa on tai puuttuu noiden uudempien kansien takia/ansiosta. Isommat venttiilit, paremmin muotoillut imukanavat mutta puristukset jossakin 8:1 kieppeillä oletettavasti, jos ei ole mitään mäntiä vaihdettu tms. Tallissa '66 vuoden 389:n kannet jotka identtiset '65 alkuperäisten kansien kanssa ja puristukset pitäisi nousta sinne 10:1 seudulle. Samalla vaihtuu Carter AFB FiTech-ruiskuun ja sitten uudestaan dynoon että näkee mikä oli lopputulos. Koitan ottaa videon dynosessiosta sitten.

Semmoinen kesälomaprojekti, terassin teon oheella.

1965 Pontiac Bonneville 2D HT
1964 Ford Custom 500 4D
1969 Ford Capri GT-L
1967 Kupla