Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

Kustom STW


Junkyard Digs, erittäin viihdyttävä kanava.

Jos joku tilaamassa noita paitoja, voisin olla kiinnostunut, koko XL. Siis Oldsmobile diesel head gaskets - paitoja.

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: Kustom STW - 21 huhtikuu, 2024, 09:41 [Laajenna]

Junkyard Digs, erittäin viihdyttävä kanava.

Jos joku tilaamassa noita paitoja, voisin olla kiinnostunut, koko XL. Siis Oldsmobile diesel head gaskets - paitoja.

Aamulla tuli tuo kahtottua ja kovasti siinä haukkuivat tuota diisseliä, jostain kun löytäis itelle tuommosen diisselin, niin pääsisi testaamaan onko se sitten oikeasti niin huono mitä sanotaan.
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Kustom STW

Onhan siinä ne omat vinkaukset mutta toimiessaan yllättävän käyttökelpoinen tekniikka.

Mieluummin sillä ajelin Olssin CC kopassa kuin 307 Caprice-farmarilla, molemmat siis olleet ajossa. Kuin myös orggis 350 bensa v. 1977. Bensa maistui mut ei se mihinkään kulkenut.

Gary Grand

Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Stige

Lainaus käyttäjältä: Kustom STW - 21 huhtikuu, 2024, 18:08Onhan siinä ne omat vinkaukset mutta toimiessaan yllättävän käyttökelpoinen tekniikka.

Mieluummin sillä ajelin Olssin CC kopassa kuin 307 Caprice-farmarilla, molemmat siis olleet ajossa. Kuin myös orggis 350 bensa v. 1977. Bensa maistui mut ei se mihinkään kulkenut.

Onko oldsilta tullu moottoria joskus mikä muka ois kulkenu?  ::)

Harri S

Kyllä kaikki pre -72 isolohkot potkii ja kulkee.
Alle 7 litran pienkoneosasto ei kuulu voimamoottorikastiin, ne on semmosia "vinkuleluja" valmistajasta riippumatta joita sitten puhaltimin yms. tekohengitetään. Kunnon kuutiotilavuus ei kaipaa inhalaattoreita.

Päätoiminen harrastaja

SauliK

agreed



tuonverran tartti ottaa etummaisesta urasta pois, on siinä nyt jo useampi milli tilaa mutta saapi nähdä kuinka paljon hihna vatkaa edestakaisin.on muuten ihan selkeästi ainakin kahdesta eri osasta prässätty tuo hihnapyörä eikä nyt ainakaan vielä alkanu purkautumaan

FuryIII 71

@Toyopet , jariha vinkkas että sulla ois ylimääräinen turbaanikotelon suojapelti? Saattaisin olla kiinnostunut...  ::)
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 23 toukokuu, 2024, 22:55@Toyopet , jariha vinkkas että sulla ois ylimääräinen turbaanikotelon suojapelti? Saattaisin olla kiinnostunut...  ::)
Joo, edelleen se jossain on
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 23 toukokuu, 2024, 23:23Joo, edelleen se jossain on

Jos pistät tilitietoja ni laitan rahhoo ja lähetät sitte ku löytyy. Mikäli hinta on vielä sama ku jarihalle.  ;)
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

SauliK

nyt on puhallettu isolohko konehuoneessa ja ajeltukin vähän pihaa ympäri, joku onneton pieni sähöflekti jäähdyttämässä niin se (ehkä onneksi) hieman rajoittanut nyt liian innokasta koeajelua. ensi startit meni perinteisesti sytkä helvetin myöhäisellä ja paukkua kaasareista, kyllä te tiiätte täyttä youtube draamaa ja rytmihäiriöitä. 2 kertaa käänsin jakajaa aikaisemmalle ja sitten suostui toimimaan jotenkuten ja nyt kun lampulla katoin niin ennakkoa oli kaikki 5 astetta.. kauhean suuri tyhjäkäynti kiusasi myös mutta se nyt asettui kun käänsin toisioläppien säädön täysin kiinni. seosruuveja en ole sen kummemmin vielä ruuvaillut kun hyvin tuntuu pelaavan oliskohan ne kiekan verran auki nyt kaikki, tosi raskaat pyörittää ne ruuvit niin haasteellista löytää pohjauskohta ilman että halkaiset mitään tai ruuvaat kierteet vituiksi

nyt näillä minimaalisilla starttauksilla ja ajoilla sanoisin että moottori toimii sivistyneemmin entä nuo vapari koneet mitä mulla on. käyntiin suurinpiirtein avainta hipaisemalla jos oot muistanu kytkeä sytytysvirrat päälle, no tästä videostahan sen voi kaikki todeta itse. ei sammu vaihde päälläkään vaikka kaasua lipsauttaa kuten vasiten tässä testaankin. renkaat löi hiekalla tyhjää heti kun kaasua vähän lipsautti


Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

On muuten melkoinen myytti se että jos lisää ahtimen niin konetta pitää "virittää" ihan saatanasti. Jos tyytyy väännön tuplaantumiseen alle ~5psi paineella niin ei niitä virityksiä tarvita kunhan saa bemsaa tarpeeksi.
X

SauliK

joo tämä alakerta on ihan tehtaan combo, ajettavuutta ajatellen. 10 puristukset ja nokka on joku 370hp 455 akseli. tietenki hengityskone on sitte kaverina

Stige

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 11 syyskuu, 2024, 21:14On muuten melkoinen myytti se että jos lisää ahtimen niin konetta pitää "virittää" ihan saatanasti. Jos tyytyy väännön tuplaantumiseen alle ~5psi paineella niin ei niitä virityksiä tarvita kunhan saa bemsaa tarpeeksi.

Millä matemaatiikalla 5psi tuplaa mitään, saatika alle sit  :thinking:
5 psi on ~0,344 baria, eli käytännössä ~34% tehoa/vääntö optimioloissa.

14.5 psi eli 1 bar tuplaa. Ainaskin täydellisessä maailmassa, aina ei oo niin.