Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

Kaktus

Taitaisi vielä tuplajousien kanssa tulla lisää sovittamista venttiilivarren kumien kanssa, jos en ihan hakoteillä ole?  :thinking:

Hyvä vinkki nuo summitin sivut osien etsintään!
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Stige

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 03 kesäkuu, 2025, 22:35Taitaisi vielä tuplajousien kanssa tulla lisää sovittamista venttiilivarren kumien kanssa, jos en ihan hakoteillä ole?  :thinking:

Hyvä vinkki nuo summitin sivut osien etsintään!

Varmasti löytyy sopivat singlet ku penkoo noin miedolle nokalle.

Ja kyllä, tuplajousien kaa todnök koneistushommia et saa erilaiset kumit käymään et mahtuu jousien sisälle.

Camino79

Muistelisin että ohjurien päät koneistamalla sinne saa letukan stefa-malliset kumit käymään. Tai se on ainakin se "helpoin" ratkaisu.

Toki jos ohjurit on tiukat niin eihän siellä ole pakko olla kumeja, että jos on esmes k-linerit asennettu niin ei se juurikaan pölläyttele eikä syö öljyä.

Ne sateenvarjot kun oldseissa yleensäkin on vähänkään enempi ajetuissa kadonneet ja murentuneet sieltä pois.

Ne retainerit ja jousien korkeuden shimmaamimen se kallein ja työläin osuus taitaa olla.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

FeV-8

Ei tarvi mitään koneisteluita,jos ei laita metalli runkoisia kumeja. Ite oon käyttäny tekemiini olssin ja letukan kansiin näitä:


https://ibb.co/dwgkGZ7R

Ovat mielestäni parempia, metallirunkoiset pitää saada just suoraan asennettua, että tiivistävät tasaisesti.



Mudracer

Osmomobiilin "hipo"mukit tuli. On matalamonttuset niinku piti.
X

Mudracer

"jännää" että ei löydy yhtään mitään tietoa ton persusteella?
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 09 kesäkuu, 2025, 19:37"jännää" että ei löydy yhtään mitään tietoa ton persusteella?

Sen verran haalistunu pakettikin, et oliskohan jopa ajalta ennen "nettiä"...
En varmasti oo.

SauliK

nyt on viitisenkymmentä kilsaa ajettuna ahdetulla 425 oldsilla, tuntuu todella virkeältä ja kierrosherkältä. ei heti uskoisi mitä pieni tekohengitys tälle kivikauden moottorille tekee. nyt kun sain tuon msd boksin asennettua niin uskalsin jo vähän happea käydä koneelle antamassa asfaltin laidalla, rajoitin chippi on 6000 rpm nyt ja se räpättää todella herkästi kun ykkös vaihteella kaasua antaa  8)  paljon enenpää en tohtinutkaan kapealla mutkatiellä testailla, jarrua vasten kun kakkosta pykältää niin kone ei kyykkää yhtään vaan savu senkun sakenee ja renkaan jäljet tummenee

sen mitä kerkesin katsomaan niin 5psi kävi ahtopaineet maksimissaan, en muista ahtimen välityksiä mutta hieman hitaammin se pyörii kuin kampiakseli ja ainakaan toistaiseksi ei tarvitse yhtään lisää on todella hurjan tuntoinen moottori

tässä on compin factory muscle nokka 308 mainosasteet ja 233 astetta .050 nostolla, lsa 113 astetta. https://www.compcams.com/factory-muscle-233-233-hydraulic-flat-cam-for-oldsmobile-260-455.html

ei mikään kauhean hurja nokka varsinkaan noston puolesta mutta toistaiseksi tämä toimii hyvin, siksi halusin luottaa jonkunlaiseen factory nokkaan jotta käynnistelyt, ajokäytös ja tyhjäkäynti olis edes jotenkin inhimillistä kun yritän ahtopainemaailman taikoja opetella. tyhjäkäyntiä tahtoo käydä hieman epämiellyttävän korkealla tai muuten surgettaa aika pahasti ja melkein sammuukin aina, huomasin että pykälän päälle laittaminen ei rytkäse niin pahasti kun ensin lipsauttaa kaasua ja heti perään kun moottori hieman kyykkää niin vetää pykälän silmään. catch a fish homma! vetoja todellakin on ihan heti kun kaasua avaa vaikkei ahtojen puolelle pääsisikään, pintakaasu ajolla alipaineen puolella ollaan jotain 10-12 ingh luokkaa ja vasta kun takarengas alkaa jauhamaan tyhjää kakkosella päästään ahtojen puolelle

puristukset on 10 luokassa ja on tässä ihan vapari koneen ennakot käytössä, muokkasin jakajan niin että nyt perusennakko on 30 ja maksimit 35, sytkäboksi on säädetty että se pakittaa 2 astetta per psi. eli 5psi paineilla ennakkoa pitäisi olla 25. en tiedä tarviiko tämä sinänsä niin paljoa perusennakkoa mutta nyt ainakin kone on ihan saatanan herkkä ja jaksaa vielä lähteä käyntiinkin kuumana, hieman pistää vastaan ja siitä samantien räjähtää tulille.

jahutus puoli on aika rajoilla tässä, orkkis 3 rivinen tukkoinen jäähdytin ja etuveto viton flekti kyllä normi ajossa toimii mutta räppäilyä se rajoittaa kun lämpö nousi 210f aikalailla samantien kun parikytä metriä teki rantua ja täytyi käydä aina pieni tuuletus lenkki ajamassa että sai lämmöt alas 180 tuntumaan. sievästi kokeillaan ja testaillaan rajoja, ehkä jäähdytin vaan täytyy lopultakin uusia. erikoisen lämmin päivä saattoi olla muutenkin kun lootakin lämpesi 180 asti mitä se ei todellakaan ole montaa kertaa tehnyt tässä vuosien aikana

all in all tämä on todella hurja moottori nyt, haluaa kiertää niin perkeleesti ja tuo 6000 rajoitin tulee vastaan helposti  8)  tärisevillä käsillä vetäny kaljaa ja sätkää tässä pari tuntia ja koittanu rauhottaa pulssia, uskomattoman hyvät fiilikset näistä voi tulla nyt tuntuu että kaikki on todellakin ollut rahan ja vaivan arvoista kun perkele 6 vuottako minä oon tätä koittanu toteuttaa ja säästää rahaa sitä varten



Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: SauliK - 02 heinäkuu, 2025, 21:58nyt on viitisenkymmentä kilsaa ajettuna ahdetulla 425 oldsilla, tuntuu todella virkeältä ja kierrosherkältä. ei heti uskoisi mitä pieni tekohengitys tälle kivikauden moottorille tekee. nyt kun sain tuon msd boksin asennettua niin uskalsin jo vähän happea käydä koneelle antamassa asfaltin laidalla, rajoitin chippi on 6000 rpm nyt ja se räpättää todella herkästi kun ykkös vaihteella kaasua antaa  8)  paljon enenpää en tohtinutkaan kapealla mutkatiellä testailla, jarrua vasten kun kakkosta pykältää niin kone ei kyykkää yhtään vaan savu senkun sakenee ja renkaan jäljet tummenee

sen mitä kerkesin katsomaan niin 5psi kävi ahtopaineet maksimissaan, en muista ahtimen välityksiä mutta hieman hitaammin se pyörii kuin kampiakseli ja ainakaan toistaiseksi ei tarvitse yhtään lisää on todella hurjan tuntoinen moottori

tässä on compin factory muscle nokka 308 mainosasteet ja 233 astetta .050 nostolla, lsa 113 astetta. https://www.compcams.com/factory-muscle-233-233-hydraulic-flat-cam-for-oldsmobile-260-455.html

ei mikään kauhean hurja nokka varsinkaan noston puolesta mutta toistaiseksi tämä toimii hyvin, siksi halusin luottaa jonkunlaiseen factory nokkaan jotta käynnistelyt, ajokäytös ja tyhjäkäynti olis edes jotenkin inhimillistä kun yritän ahtopainemaailman taikoja opetella. tyhjäkäyntiä tahtoo käydä hieman epämiellyttävän korkealla tai muuten surgettaa aika pahasti ja melkein sammuukin aina, huomasin että pykälän päälle laittaminen ei rytkäse niin pahasti kun ensin lipsauttaa kaasua ja heti perään kun moottori hieman kyykkää niin vetää pykälän silmään. catch a fish homma! vetoja todellakin on ihan heti kun kaasua avaa vaikkei ahtojen puolelle pääsisikään, pintakaasu ajolla alipaineen puolella ollaan jotain 10-12 ingh luokkaa ja vasta kun takarengas alkaa jauhamaan tyhjää kakkosella päästään ahtojen puolelle

puristukset on 10 luokassa ja on tässä ihan vapari koneen ennakot käytössä, muokkasin jakajan niin että nyt perusennakko on 30 ja maksimit 35, sytkäboksi on säädetty että se pakittaa 2 astetta per psi. eli 5psi paineilla ennakkoa pitäisi olla 25. en tiedä tarviiko tämä sinänsä niin paljoa perusennakkoa mutta nyt ainakin kone on ihan saatanan herkkä ja jaksaa vielä lähteä käyntiinkin kuumana, hieman pistää vastaan ja siitä samantien räjähtää tulille.

jahutus puoli on aika rajoilla tässä, orkkis 3 rivinen tukkoinen jäähdytin ja etuveto viton flekti kyllä normi ajossa toimii mutta räppäilyä se rajoittaa kun lämpö nousi 210f aikalailla samantien kun parikytä metriä teki rantua ja täytyi käydä aina pieni tuuletus lenkki ajamassa että sai lämmöt alas 180 tuntumaan. sievästi kokeillaan ja testaillaan rajoja, ehkä jäähdytin vaan täytyy lopultakin uusia. erikoisen lämmin päivä saattoi olla muutenkin kun lootakin lämpesi 180 asti mitä se ei todellakaan ole montaa kertaa tehnyt tässä vuosien aikana

all in all tämä on todella hurja moottori nyt, haluaa kiertää niin perkeleesti ja tuo 6000 rajoitin tulee vastaan helposti  8)  tärisevillä käsillä vetäny kaljaa ja sätkää tässä pari tuntia ja koittanu rauhottaa pulssia, uskomattoman hyvät fiilikset näistä voi tulla nyt tuntuu että kaikki on todellakin ollut rahan ja vaivan arvoista kun perkele 6 vuottako minä oon tätä koittanu toteuttaa ja säästää rahaa sitä varten



Hienoa kun pelaa ja potkii.  8)
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.