Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

LPR

Yhdellä asiakasfirman työntekijällä oli tuollainen 2000-luvun Niva. Aika murheenkryyni oli, jatkuvasti sähkövikoja ja joka leimalle hirmu kikkailu, että sai päästöt edes jotenkin alueelle. Alle kymmenen vuotta oli autolla ikää ja ajettu jotain 50000 km luokkaa.

sössö

kuulostaa ihan lada 110. Kaikki oli järjestään jotain alta 100 000 ajettuja ja ihan paskaa kaikki etupuskurista takapuskuriin. Ei menny päästöihin, mikään ei toimi jne. napit tuntuu että jää käteen jos menee painamaan.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 elokuu, 2023, 02:00kuulostaa ihan lada 110. Kaikki oli järjestään jotain alta 100 000 ajettuja ja ihan paskaa kaikki etupuskurista takapuskuriin. Ei menny päästöihin, mikään ei toimi jne. napit tuntuu että jää käteen jos menee painamaan.
Juuri tuollainen. Lisäksi lahosi, muistaakseni työkaveri jotain ruosteita hitsaili ja pakoputken ainakin alusta loppuun vaihtoi. Eihän nykyisistä länsiautoista kunnon pinnoitteilla olevat pakoputket noilla kilometreillä märkäne. Jokapaikasta oikein huokui ryssiminen.

Silloin kun pikkumaasturia itselleni etsin, niin hetken harkitsin tuollaista uudehkoa Nivaa, mutta kyllä hyvin alkumetreillä suljin pois listalta. Törkeän ylihintaisia olivat ominaisuuksiin ja ennenkaikkea laatuun nähden. Ja vielä tuo valmistusmaa vistoi. Vanhan pätkä Vitaran sitten ostin 1/5 Nivan hinnalla ja sillä ajoin 8 vuotta melkoisen vähillä remonteilla. Kansipahvin vaihdoin, kun tiesin jo ostaessa sen olevan vialla ja alapallot vaihdoin. Kertaakaan ei tarvinnut edes hitsata leimalle. Olisko yks kardaanin ristikko mennyt ja pakoputken ajoin kantoon. Niin, ja startin hiilet jouduin uusimaan.

palontie

Lainaus käyttäjältä: tevo - 10 elokuu, 2023, 22:38Tommonenhan @Virpi59 llä on? törstinä maanantaina? taas ajeli sillä kohin.... ei ees kehannu moikata takaspäi..

Mulle se onneksi moikkaa vissiin säälistä kun mä ajan Ivecolla.

palontie

Nivaa saa myös pidempänä mallina.

LPR

Lainaus käyttäjältä: palontie - 11 elokuu, 2023, 04:32Nivaa saa myös pidempänä mallina.
Ja jatkohyttisenä lavitsana... Tai siis sai, ei kait niillä ole nyt edes osia tehdä niitä..

palontie


LPR


isalmela

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 elokuu, 2023, 23:11Yhdellä asiakasfirman työntekijällä oli tuollainen 2000-luvun Niva. Aika murheenkryyni oli, jatkuvasti sähkövikoja ja joka leimalle hirmu kikkailu, että sai päästöt edes jotenkin alueelle. Alle kymmenen vuotta oli autolla ikää ja ajettu jotain 50000 km luokkaa.
No ne oli kyllä hirveitä paskoja, kuten myös 110 malli. Yritin myydä niitä uusina 2008-2009

signet

Olikos se 109 se viimeinen malli,5ov. hb,ei niitä kai suuria määriä tullut.Semmonen tuli paaliin saatesanoilla "tuhoa se".Oli  Kouvolan Deltasta uutena ostanut,ei ollut uutenakaan toiminut koskaan kunnolla,50tkm ajettuna rattilukko umpijumissa, ja uutta ei saatavilla...
Yhtään osaa ko. malliin ei ollut kohtuudella löytynyt,ja papan hermo oli palanut ja osti korollan...

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 10 elokuu, 2023, 20:05Sanonu tän ennenkin, mutta voi isäkissan vittu että toi katto on aivan saatanan ruma. Varmaan ainoa auto, mikä vaan kaunistuis vaikka katto hakattais kirveellä irti ja vedettäis loppuhylsy Rottenblackillä.

Se '90-00 luvun taitteen fiat multipla menis muuten samaan kategoriaan, mutta se ei kaunistuis edes katon irroittamalla ja Rottenblackillä...
Meinasin tykätä, mutta sitten tuli tuo Multipla  >:(  Se nimittäin menee tämän rajan yli että heilahtaa:
Lainaus käyttäjältä: Antti - 11 elokuu, 2023, 06:08on vähän siinä rajalla että onko auto sen verran ruma että on hieno.

Toyopet

Papparaisella olisi niva-projekti jouten. Aika lahohan se on mutta näyttää autolta. Konekin taitaa olla jumissa mutta mukaan tulisi toisen nivan kokonainen tekniikka eli akselit, kardaanit (muistaakseni on tallessa), vaihteistot ja moottori.

Varmaan jossain 600-700€ pakettina lähtisi.
Se on joku 70-lukuinen.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: tevo - 10 elokuu, 2023, 22:38Tommonenhan @Virpi59 llä on? törstinä maanantaina? taas ajeli sillä kohin.... ei ees kehannu moikata takaspäi..
Ei uskaltanut irrottaa ratista?

Stang81

Lainaus käyttäjältä: signet - 11 elokuu, 2023, 07:21Olikos se 109 se viimeinen malli,5ov. hb,ei niitä kai suuria määriä tullut.Semmonen tuli paaliin saatesanoilla "tuhoa se".Oli  Kouvolan Deltasta uutena ostanut,ei ollut uutenakaan toiminut koskaan kunnolla,50tkm ajettuna rattilukko umpijumissa, ja uutta ei saatavilla...
Yhtään osaa ko. malliin ei ollut kohtuudella löytynyt,ja papan hermo oli palanut ja osti korollan...

Appivanhemmilla oli se farmari etuvetolada, kai se jokin 110 malli oli. Ajoi ne sillä jotain 15 vuotta, muttei koskaan se hyvä ollut. Ovet aukesi joskus hiekkatiellä itsestään, oikeanlaista takalasinpyyhintä ei siihen koskaan saanut, osien kanssa aina jotain hämminkiä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 11 elokuu, 2023, 10:01Papparaisella olisi niva-projekti jouten. Aika lahohan se on mutta näyttää autolta. Konekin taitaa olla jumissa mutta mukaan tulisi toisen nivan kokonainen tekniikka eli akselit, kardaanit (muistaakseni on tallessa), vaihteistot ja moottori.

Varmaan jossain 600-700€ pakettina lähtisi.
Se on joku 70-lukuinen.

Hep kiinnostaa kyllä kovasti  :iwantit: