Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

WBBC

Lainaus käyttäjältä: Pande - 16 elokuu, 2023, 20:32Ja yksi Porsche 928 taitaa olla Mersun dieselillä.

Mitä vittua!? Onko harrastajat tulleet hulluksi, vai oliko tuo vitsi?

sämpy

Jaa, onko pahempi sitten 383 Roadrunner mersun dieselillä? Sellainen on työn alla meilläpäin.

Roadsport 928 sentään taisi kulkea SBC:llä, ei sillä että alkuperäisessä koneessa olisi vikaa mutta SBC oli vain niin paljon helpompi ja halvempi.

Pande

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 17 elokuu, 2023, 07:10Mitä vittua!? Onko harrastajat tulleet hulluksi, vai oliko tuo vitsi?
Eikös tuo semmoiselta näytä? @Marklin kuvakansioista pöllitty kuva.



Tämmöisissä toki eri kulma kuin 70-luvun "säästöä hintaan mihin hyvänsä" -tyyppisissä koneenvaihdoissa. Rakentelun iloa ja jollekin voi sekin olla arvo sinänsä jos joku tuohtuu "eihän noin voi tehdä" -tyylisesti.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pande - 17 elokuu, 2023, 08:39Tämmöisissä toki eri kulma kuin 70-luvun "säästöä hintaan mihin hyvänsä" -tyyppisissä koneenvaihdoissa. Rakentelun iloa ja jollekin voi sekin olla arvo sinänsä jos joku tuohtuu "eihän noin voi tehdä" -tyylisesti.
Tämä lähestyminen saa aikaan melko mielenkiintoisia laitteita. O0

Hyvin tehtynä erittäinkin mielenkiintoisia.. :P

Harri S

Kovasti se aiheutti taannoin puritaaneissa parranpärinää kun meinasin laittaa siihen mun -70 isolohkomanuaali Challengeriin Mersun OM606 kunkkumoottorin ja tehdä siitä kunnon superturbon. Harmittaa et jäi toteutumatta elämäntilanteiden pyörteissä mutta semmosta se toisinaan on. Onhan se nyt ihan eri juttu toi Mynäpumppu 606 rallatus, tavan isolohkon lotkotukseen verrattuna samalla kun pökkii pistogripistä isompaa silmään, taivaan mustuessa takana ja puritaanien mielissä.

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 17 elokuu, 2023, 08:57Kovasti se aiheutti taannoin puritaaneissa parranpärinää kun meinasin laittaa siihen mun -70 isolohkomanuaali Challengeriin Mersun OM606 kunkkumoottorin ja tehdä siitä kunnon superturbon. Harmittaa et jäi toteutumatta elämäntilanteiden pyörteissä mutta semmosta se toisinaan on. Onhan se nyt ihan eri juttu toi Mynäpumppu 606 rallatus, tavan isolohkon lotkotukseen verrattuna samalla kun pökkii pistogripistä isompaa silmään, taivaan mustuessa takana ja puritaanien mielissä.

Aika moneen mersuun on toisaalta laitettu jenkki-kasi. Pitäs olla tekniikanvaihto-kruisinkeja johon vois tulla mersulla ja jenkkiautolla. Vois vaihtaa konetta päittäin. Ehkä olis kuiten yksinkertasinta vaihtaa autoja.  ;D

stonesour-094

Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 elokuu, 2023, 03:55Toistaiseksi, ennen kuin joku purkaa siitä moottorin...
Tilalle siis oldsin 307!

WBBC

Siis sen ymmärrän, että kasin tilalle joku toinen kasi, mutta en sitä, että kasin tilalle kutonen tai nelonen. Johan auton tunnelmakin muuttuu aivan toiseksi kun kääntää avaimesta.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 17 elokuu, 2023, 08:57Kovasti se aiheutti taannoin puritaaneissa parranpärinää kun meinasin laittaa siihen mun -70 isolohkomanuaali Challengeriin Mersun OM606 kunkkumoottorin ja tehdä siitä kunnon superturbon. Harmittaa et jäi toteutumatta elämäntilanteiden pyörteissä mutta semmosta se toisinaan on. Onhan se nyt ihan eri juttu toi Mynäpumppu 606 rallatus, tavan isolohkon lotkotukseen verrattuna samalla kun pökkii pistogripistä isompaa silmään, taivaan mustuessa takana ja puritaanien mielissä.
Tää olis kyllä kikatuttava, picknickissä sen vois ajaa sinne riviin muiden challejen viereen, eli mitään ainutlaatuista ei menis pilalle.

rb

Corvette asiantuntijoita paikalla?

https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/13786507

Chevrolet Corvette
1971

33 500 €
454 alkuperäinen kone



1971, Orkkis 454 isolohko, Et ei kai se ihan yleisin Vette? 


WBBC

Lainaus käyttäjältä: rb - 17 elokuu, 2023, 18:05Corvette asiantuntijoita paikalla?

https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/13786507

Chevrolet Corvette
1971

33 500 €
454 alkuperäinen kone



1971, Orkkis 454 isolohko, Et ei kai se ihan yleisin Vette? 



Upea alkuperäisenä säilynyt, nahkaistuimia myöten. On hieno laite
Konepeitto, ovet ja lamppuluukut istuu hienosti. Voisin ostaa. Toki pitää tarkistaa että runko ja "lintuhäkki" ei ole ruostunut.

rb

Mähän olen vähemmin Ford henkkilö, mutta..

https://www.nettiauto.com/ford/thunderbird/13786812

Ford Thunderbird
1992




Joskus 90- luvulla kun noi oli suht tuoreita, niin pääsin tuollaista kokeilemaan.
Ja pakko myöntää.
Se oli ihan helvetin hyvä auto ajaa!


Jussi

Lainaus käyttäjältä: rb - 17 elokuu, 2023, 19:15Mähän olen vähemmin Ford henkkilö, mutta..

https://www.nettiauto.com/ford/thunderbird/13786812

Ford Thunderbird
1992




Joskus 90- luvulla kun noi oli suht tuoreita, niin pääsin tuollaista kokeilemaan.
Ja pakko myöntää.
Se oli ihan helvetin hyvä auto ajaa!
Aika pakko on myöntää, et vanhakin Fordi on ehjänä ajolleen parempi ku useempi saman ajan muu vehje. Ton esimerkin aikakaudesta mulla ei kyllä ole yhtään kokemusta, eli siitä en uskalla sanoo mitään.

Stang81

Lainaus käyttäjältä: LPR - 17 elokuu, 2023, 05:33Kaikki on suhteellista, paitsi jäniksen korvat, ne on suhteettoman pitkät.

Suomessa paljon yleisemmistäkin neliovisiata kutosautoista maksetaan noita hintoja. Tuollainen Foxi ei ehkä ole niin mukava laulukäytössä, mutta kokonaisuutena saattaa olla ihan järkeväkin, jos ei omaan genreen kasi ole vaatimus. Toki kuvista on paha arvioida kuntoa.

Kaikki on suhteellista. Mun mielestä 8k€ on aika kova hinta kutosfoxista, sitten jos sen maksaisi niin saisi edes ilmastoinnin hilppeet olla paikallaan. Samoin olla edes foxin omat vanteet, eikä perusalumiinit, niitä foxin vanteitakin aika ajoin on myynnissä. Pitäisi olla aika lailla museovalmis tuohon rahaan.