Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Pande

Lainaus käyttäjältä: rb - 21 elokuu, 2023, 20:31Eppää, jos kakstahtarilla on ollu sama mallimerkintä kun nelitahtisella. :-\
Mut siksi sitä aikanaan korostettiin mallimerkinnässä että Saab 96 V4. Ja lätkittiin V4-logot takaluukkuun ja molempiin etuloksuihin että jokainen huomaisi että tää on nyt semmoinen V4.

Hetken aikaahan valmistettiin kaksitahtista ja V4:sta yhtäaikaa. Ilmeisesti annettiin tilaisuus paatuneimmille kaksitahtifaneille hommata omansa vielä kun niitä sai.

rb

Ja vapaakytkin periytyi 2T ajoista?

Pande

Joo.

Edit. siinähän olisi jollekin innokkaalle mielenkiintoinen projekti rakentaa mahdollisimman uusi 96 eli joku -79-80 kaksitahtiseksi mahdollisimman pieteetillä alkuperäisilmeen säilyttäen tyyliin "mitä jos Saab olisi tehnyt 2-tahtisia nelitahtisten rinnalla loppuun asti". Tai ehkä joku kaistapää ruotsalainen on tuommoisenkin jo rakentanut, ei ole tullut moista vastaan vaan lehdissä tai netissä.

Bantam

Warrehan teki 2-tahtisia melkein loppuun asti, lopun edellä vielä yritettiin Polon koneella. Ei kelvannut enää kenellekään.

LPR

Kyllähän joku merkki vakavasti suunnitteli joskus ysärillä vai oliko 2000-luvun alkupuolella 2-tahtaria autoonkin. Jotain prototyyppejäkin tekivät. Oli vastaava suorasuihkusysteemi, kuin BRP:n E-Tec. En vaan pahimmoillekaan muista minkä merkin suunnitelmia oli.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 21 elokuu, 2023, 21:40Kyllähän joku merkki vakavasti suunnitteli joskus ysärillä vai oliko 2000-luvun alkupuolella 2-tahtaria autoonkin. Jotain prototyyppejäkin tekivät. Oli vastaava suorasuihkusysteemi, kuin BRP:n E-Tec. En vaan pahimmoillekaan muista minkä merkin suunnitelmia oli.
Niin tais tosiaan olla, muistaakseni perusteina oli keveys ja yksinkertaisuus. Ei vaan tainu se polttoainesydeemi olla ihan simppeli...

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 21 elokuu, 2023, 21:44Niin tais tosiaan olla, muistaakseni perusteina oli keveys ja yksinkertaisuus. Ei vaan tainu se polttoainesydeemi olla ihan simppeli...

Muistaakseni päästöissä pääsivät sen ajan mittapuun mukaan jopa alle 4-tahtisten.

Jarona

Ford tais suunnitella sellaista ihan tuotantoon.

Pertti K

Minä olisin kyllä kuvitellut että tahtarit on kaikki lyhytnokkasia, mutta ei vissiin sitten.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 21 elokuu, 2023, 21:40Kyllähän joku merkki vakavasti suunnitteli joskus ysärillä vai oliko 2000-luvun alkupuolella 2-tahtaria autoonkin. Jotain prototyyppejäkin tekivät. Oli vastaava suorasuihkusysteemi, kuin BRP:n E-Tec. En vaan pahimmoillekaan muista minkä merkin suunnitelmia oli.
ford fiesta. Tehoa enemmän ja kulutus pienempi mitä nelitahtimalleissa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pande - 21 elokuu, 2023, 20:45Joo.

Edit. siinähän olisi jollekin innokkaalle mielenkiintoinen projekti rakentaa mahdollisimman uusi 96 eli joku -79-80 kaksitahtiseksi mahdollisimman pieteetillä alkuperäisilmeen säilyttäen tyyliin "mitä jos Saab olisi tehnyt 2-tahtisia nelitahtisten rinnalla loppuun asti". Tai ehkä joku kaistapää ruotsalainen on tuommoisenkin jo rakentanut, ei ole tullut moista vastaan vaan lehdissä tai netissä.
niin mullahan on tuolla se yamariinin 3 pyttynen venekone ::) 70 heppanen se tais olla eli sama mitä V4.

Mun kuupassa on vaan 50 000 porauksen jälkeen ajettu V4 kone, niin ei sinänsä ole  tarvetta koneswapille.

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 21 elokuu, 2023, 20:43Ja vapaakytkin periytyi 2T ajoista?
sais olla joka manuaaliautossa sellanen. No jossain amerikkalaisissa aatamin aikasissa 40 luvun autoissa kai on.

palontie

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 elokuu, 2023, 00:59niin mullahan on tuolla se yamariinin 3 pyttynen venekone ::) 70 heppanen se tais olla eli sama mitä V4.

Mun kuupassa on vaan 50 000 porauksen jälkeen ajettu V4 kone, niin ei sinänsä ole  tarvetta koneswapille.


Vieläkö on varaa porata tollasen määrän jälkeen?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 22 elokuu, 2023, 05:01Vieläkö on varaa porata tollasen määrän jälkeen?
Ei passaa kyllä isoa hipsua ottaa per porauskerta.. :o

tamrokki