Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

sössö

paljonkoha tollanen konversio mahtaisi maksaa?

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 elokuu, 2023, 00:00paljonkoha tollanen konversio mahtaisi maksaa?
Harrastukset maksaa...

sössö

iha sillain mietin että sähköysikuuppa olisi kiva ::)

Harri S

Tuossa on sen verran kuljetuspasiteettia ettei ev-konversiossa haittaa vaikka laittaa sen 50kWh tavan lyijyakkuina kyytiin.
Kun eihän näillä muutenkaan mitään lavalla kuskata.

rb

https://www.nettiauto.com/dodge/coronet/13807943

Dodge Coronet
1959

15 500 €



Vaikka pientä laittoo onkin, niin häipynee nopeesti..

isalmela

Lainaus käyttäjältä: rb - 28 elokuu, 2023, 11:17https://www.nettiauto.com/dodge/coronet/13807943

Dodge Coronet
1959

15 500 €



Vaikka pientä laittoo onkin, niin häipynee nopeesti..
Ihan varmasti kelpaa pian

Tukaani

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 elokuu, 2023, 20:59voisi sinne biokaasutkin laittaa. Pulloillehhan on tossa jo kuljetuskapasiteettia. Jos on molemmilla puolilla tankit niin yli puoltoista tankkiakin voi hylätä ja laittaa pulloja tilalle. Mitään käyttöveroja tuskin tulee kun on kuorkki.

Ruutuun mahtumista ei auttane tai lentokentän tarvetta U-käännökseen.

Ei yllätä, että tostakin on ilmasotinnin putket avonaisena. Kai se hikoominen sitte on joku fiilistä nostattava juttu joillekkin...

Miettinyt että mikähän juttu noissa ilmastoinnin suolistuksissa aina ideana on.
Harvemmin sitä nähnyt autojen penkkejäkään suolistetun ja vastuksia revittynä ulos jos penkinlämmittimet hajonneet.

Harri S

Olen yhteen Challengeriin palauttanu ilmastointilaitteen osat vaikken niitä ole kylmäaineilla täyttänytkään. Lähinnä että oli roippeet tallella myöhempää käyttöä varten.
Suolestamiseen puolestaan on usein syynä esim. koneswappi.

El Caminosta suolestin kompuran ja putket pois koska letukan laitteisto ei sovi Oldsmobilen dieseliin ollenkaan, eri kompuramalli ja lisäksi paikka eri puolella konetta, ja tietysti olin myös menny myymään sopivasta Oldsin setistä kompuran yhdelle joka sellasta kipeästi entisöinnissä tarvitsi.
Viime talvena kuitenkin löysin tilalle sopivan kompuran, mutta nyt ongelmana on vaan se että en muista mihin ne Oldsin raudat ja tykötarpeet pultteineen olen hillonnu, tai muistan mä, mutta vain muutaman romukuutiometrin tarkkuudella.

Joten eppäilen että Camino saa vielä tovin ilmastointiosiaan odottaa, toki molemmat kennot tiukasti tulpattuna, ja taitaa siitä olla se säätöpaneelikin aika haperoksi menny, ainakin alipainejuttujen osalta.
Ehkä sen aika tulee sitten kun saan rakenneltua Caminoon "priiman" koneen nykyisen romuosista kasatun ja jo valmiiksi huohottaneen tilalle, siis jahka ensiksi löydän ehjän D/Dx lohkon projektia varten.

LPR

Kaiketi se olis parempi, että auto seisoisi navetan takana heinäpellossa märkänemässä, kun ilmastoinnista on joku pikkuosa rikki.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Tukaani - 28 elokuu, 2023, 12:56Miettinyt että mikähän juttu noissa ilmastoinnin suolistuksissa aina ideana on.
Harvemmin sitä nähnyt autojen penkkejäkään suolistetun ja vastuksia revittynä ulos jos penkinlämmittimet hajonneet.
"ei näihin saa mitään osia" "ne osat on xxx kalliita, jos jostain löytää"
"minä en mistään netistä ala mitään osia tilaamaan"

Kun jenkkeihin ei ole osia missään Koivusen tms. listalla, niin niitähän ei monikaan ilmastointihuoltaja ala katselemaan tai ne sanovat, että nämä maksaa hirveästi, kun ei ole intoa edes selvittää ja asiakas, jos ei itse ole yhtään perehtynyt, uskoo sen ja ne romppeet revitään pois turhana.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 28 elokuu, 2023, 13:48"ei näihin saa mitään osia" "ne osat on xxx kalliita, jos jostain löytää"
"minä en mistään netistä ala mitään osia tilaamaan"
R12 kaasua kun ei enää saa, niin on aika työmaa puhdistaa koko ilmastointijärjestelmä vanhoista öljyistä ja niiden jäämistä ja uusia jokainen kumiosa ja silti toiminta nykyisillä kylmäaineilla on epävarmaa. Lisäksi usein on myös muutakin vikaa, vaikkapa ilmastoinnin ohjauksen puolella. Johonkin kalliiseen autoon on ihan ymmärrettäväää laittaakin iso summa ilmastoinnin korjaukseen, mutta muutaman tonnin autoon ei välttämättä viitsi puolta auton hinnasta laittaa ilmastointiin.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 elokuu, 2023, 13:55R12 kaasua kun ei enää saa, niin on aika työmaa puhdistaa koko ilmastointijärjestelmä vanhoista öljyistä ja niiden jäämistä ja uusia jokainen kumiosa ja silti toiminta nykyisillä kylmäaineilla on epävarmaa. Lisäksi usein on myös muutakin vikaa, vaikkapa ilmastoinnin ohjauksen puolella. Johonkin kalliiseen autoon on ihan ymmärrettäväää laittaakin iso summa ilmastoinnin korjaukseen, mutta muutaman tonnin autoon ei välttämättä viitsi puolta auton hinnasta laittaa ilmastointiin.
mutta romppeethan voi silti jättää sinne konehuoneeseen paikallee, jos vaikka myy auton ja seuraava omistaja on innostunut korjaaman sen ilmastoinnin.
Eikä ne rempat välttämättä niin kalliita ole.

TUolta buickin raadosta kun otettiin kone ilmastoimattomaan oldsiin, niin ilmastoinnin hilppeet meni toiselle harrastajalle vastaavan buickin ilmastoinnin elvyttämiseen, sieltä kun oli romut viskottu jorpakkoon joskus aiemmin. Ja semmoinen lintta kuitenkin kyseessä.  ::)

LPR

Kompuran magneettikytkimen laakeri on aika usein pashana, niin kompura monesti poistetaan, eikä lahdetä uusimaan, kun ilmastointi ei ole käytössä. Se kyllä on älytöntä, jos poistetut osat hävitetään. Aivan sama, kun monesta autosta hävitetään valupakosarjat, kun virittelijät laittaa peltisarjoja. Tai orkkisvanteet hävitetään, kun ostetaan samanlaiset muodin mukaiset alumiinivanteet kuin kaikilla muillakin. Ohjauspyörä kokee usein myös saman kohtalon.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 elokuu, 2023, 13:55R12 kaasua kun ei enää saa, niin on aika työmaa puhdistaa koko ilmastointijärjestelmä vanhoista öljyistä ja niiden jäämistä ja uusia jokainen kumiosa ja silti toiminta nykyisillä kylmäaineilla on epävarmaa. Lisäksi usein on myös muutakin vikaa, vaikkapa ilmastoinnin ohjauksen puolella. Johonkin kalliiseen autoon on ihan ymmärrettäväää laittaakin iso summa ilmastoinnin korjaukseen, mutta muutaman tonnin autoon ei välttämättä viitsi puolta auton hinnasta laittaa ilmastointiin.
Ei oo kyllä kauheen monimutkainen temppu laittaa r12 systeemi pelittään ilman pesujakin.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 28 elokuu, 2023, 15:48Ei oo kyllä kauheen monimutkainen temppu laittaa r12 systeemi pelittään ilman pesujakin.

Miten?