Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Pande

Lainaus käyttäjältä: LPR - 21 lokakuu, 2023, 16:48Sen jälkeen kun halvat Fordin omat perät oli käytetty alkoivat sovittamaan vieraita merkkejä.
Sääntömuutoksetkin tähän vaikuttivat. Taas pitää sanoa, että en ulkomuistista enää tarkasti muista mutta sanoisin, että 90-luvulla piti perän olla F-ryhmässä luokiteltua mallia ja vasta myöhemmin tuli ylipäätään mahdolliseksi käyttää toisen merkkistä perää. Toki sääntömuutoksiin toisaalta saattoi olla syynä, että omia periä ei enää halvalla saanut joten sääntöjä höllättiin kustannusten pitämiseksi kurissa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 21 lokakuu, 2023, 09:07:o

Mistähän lähtien/missä mielessä?

Taka-/keskimoottorisista? :thinking:
Vähän kalliinpuoleinen, muttei mitenkään älytön..

Ei siinä..
Kyllä mulle Fiero kelpaisi, vaikkei ulkonäöltään sytytä oikein ollenkaan. :shitfan:

..mutta sehän on korjattavissa! 8)

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 21 lokakuu, 2023, 11:38Mikä on tarinan kulku. Liftasitko kyytiin vai?
Olin hifivehkeitä ja tv/digiboksia hänen tykönä asentamassa nuorena sällinä. Tv oli massiivisen lipaston päällä, digiboksi lipaston laatikossa ja toisessa laatikossa oli 9millinen colt.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Pande - 21 lokakuu, 2023, 15:55Lavamallina Sherpa taisi olla Suomessa aika vähälukuinen. itse ainakin muistan lähinnä Postin Sherpat ja mitä vähälukuisia siviili-Sherpoja näkyi niin ne olivat umpikylkisiä koppimalleja. Kiva olisi jos tämänkin joku  harrastaisi liikenteeseen, mutta mahtaako innostuneita löytyä.

15 vuotta paikoillaan seissyt Sherpa 750 euroa.
Taas puolihauska muisto lapsuudesta. Postia jakoivat oransseilla Sherpoilla. Voi sitä ihmettelyn määrää kun yksi päivä älysin että auton perässä lukee tosiaan Leyland Sherpa eikä Leyland Seepra  ;D

palontie

signet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 21 lokakuu, 2023, 01:50Vaikka 124 on laadultaan ja kestävyydeltään varmasti yksi parhasta Mersuista, niin jotenkin perskohtaisesti minusta se on myös ensimmäinen Mersu, mistä puuttuu se jokin ja on vaan tavallista bulkkia. 123 korisessa oli vielä luonnetta. Ehkä johtuu myös omasta iästäni, sellainen Lang oli koulutaksina ja muutenkin oman ikäiselle on vielä se hieno Mersu. 124:n tultua markkinoille oli jo yleinen elintaso parantunut täällä köyhässä Itä-Suomessakin niin paljon, että sitä piti jotenkin tavallisempana autona.
Viime viikolla tuli taas matkustettua Mb 123 Lang-taxilla Playa del Inglesissä.Muuten alkaa taksit sielläkin olemaan prius,octavia,logan,yms. linjaa. W124:sia  on kyllä vielä,mut alkaa vähenemään.Tolla langilla on ajettu jotain 5 miljoonaa,sillä on oma facesivu.

jariha

Toyopet

rb

Toivottavasti joku ehjää.

https://www.nettiauto.com/opel/commodore/13928556

Opel Commodore GS 2500
1968

Kun onhan toi muodoiltaan ihan helvetin hieno auto..

jariha

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 22 lokakuu, 2023, 17:54Maailman paras auto.

Ei ole koska 8v tekniikka... 12v tekniikka toimii ;)

sössö

mulla oli tommonen tojotakin joskus. Ostin narkkareilta. Muuten oli ihan bueno mutta kyljet hakattu sisään.

Rane 66

Lainaus käyttäjältä: LPR - 21 lokakuu, 2023, 16:48Eipä noita Tilhiäkään juuri näy, ehkä tuon elimenluovuttamisen takia. Olisko ollut niin, että jossain Tilhissä oli tiheä välitys ja "iso" perä ja lukko, koska oli hyötyajoneuvo.

Sen jälkeen kun halvat Fordin omat perät oli käytetty alkoivat sovittamaan vieraita merkkejä. Sherpaa, Volvoa, Hiacea, ym. Starlettiin ovat myöskin laittaneet vaikka mitä. Kaverin ralli Starletissa oli Ladan perä. Kesti ne pikkuluokan tehot ja välitykset ja lukot oli halpoja.
Ei mun tilhissä ollu lukkoperää ja välityskin oli vissin jotain 4.1 mutta monoleaf jouset siinä oli ja nitähän ralli tyypit himoitsi. Anekdoottina vielä että nopeusmittarissa oli näyttö 240 kmh. Auton orkkis tekniikka oli kuitenkin 1.1 ja ääni eristys oli oli tuntematon asia. On harmittanu että hävitin aioinaan.