Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

sössö

sitte voi osallistua huutokauppaan, täs asiassa onneksi on vaihtoehtoja. ostajan etuja noi mekanismit ei kuitenkaan aja.

LPR

Noissa suljetuissa huutokaupoissa on vaan sellainen ongelma, että läheskään aina suurin huuto ei voita, vaan pomon kalakaverin kummin tarjous.

Poweri

Itse olen laittanut tarjouksia perusteella mikä hinta on sellainen, että vituttaa jos esine meni sivu suun jollekin muulle. Ja siitä sitten mielessään hivuttaa ylös kohtaan missä ei enää vituta jos meni sivu suun, ja se on tarjoukseni. Jos oikeesti haluan tai jopa tarvitsen sen esineen, niin hivutan mielessäni tarjoustani ylös kohtaan missä on melkein helpotus ettei osunu kohdalle. Jos saa sitten halvemmalla niin aina parempi.

sössö

johonki antiikki/taide huutokauppoihin olen osallistunu sillain että yleensä joissain kaupoissa on fixed price tuotteita kaikenlaiset kysytyt tuotteet ja auction price tuotteita sellaset mitkä vaan myydään pois. Sellasiin olen vaan laittanu jotain ja kattonu saanko vai en, monasti ainoa huutaja niin on lähtöhinnalla lähteny.

autoo en lähtis huutamaan enkä paljoo mitään muutakaa.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 12 marraskuu, 2023, 20:01Itse olen laittanut tarjouksia perusteella mikä hinta on sellainen, että vituttaa jos esine meni sivu suun jollekin muulle. Ja siitä sitten mielessään hivuttaa ylös kohtaan missä ei enää vituta jos meni sivu suun, ja se on tarjoukseni. Jos oikeesti haluan tai jopa tarvitsen sen esineen, niin hivutan mielessäni tarjoustani ylös kohtaan missä on melkein helpotus ettei osunu kohdalle. Jos saa sitten halvemmalla niin aina parempi.
Vähän sama mutta peruspessimistinä mietin hinnan jolla harmittaa yhtä paljon jos saa kaupan tai jos ei saa.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 marraskuu, 2023, 19:56sitte voi osallistua huutokauppaan, täs asiassa onneksi on vaihtoehtoja. ostajan etuja noi mekanismit ei kuitenkaan aja.
No mene sitten myyjänä huutokauppaan.

Sillon luultavasti alkaa ulina miten huutokauppa ei aja myyjän etuja  :))

sössö

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 12 marraskuu, 2023, 20:10No mene sitten myyjänä huutokauppaan.

Sillon luultavasti alkaa ulina miten huutokauppa ei aja myyjän etuja  :))
mikä ihmeen pakkomielle on myydä huutokaupassa? Laitan hinnan ja joku tulee hakeen tai ei tule, ei siinä tarvita mitää typerää huutokauppaa. Niinku katon netistä ilmotuksen ja soitan siihen ja meen kattomaan sen sijaan että meen kattomaan ja sen jälkeen istun koneella korottamassa ja kitisen kun säännöt on perseestä ja myyjä ei suostunukkaan myymään, lähtöhinta liian korkee jne.

En minä ainaka tollasta jaksa, kaupat tehää paikanpäällä siinä heti jos tavara on OK, eikä mitää huudella netissä.

Carillo

Huutokauppa on myyjälle paras vaihtoehto myydä siinä tapauksessa jos kaks tai useampia puupäitä huutaa kilpaa. Ja lisäksi jos huudon voittaja maksaa huudettavan kohteen.

Yksityiseltä ostettaessa ostajalla on enemmän "valtaa". esim tarjota 8000 autosta 4000. Sitten myyjällä menee hermot näihin Palsanmäkeläisiin ja ilmoitukseen ilmestyy teksti esim. "Ei pakkomyynnissä"  ;D

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 marraskuu, 2023, 22:43mikä ihmeen pakkomielle on myydä huutokaupassa? Laitan hinnan ja joku tulee hakeen tai ei tule, ei siinä tarvita mitää typerää huutokauppaa. Niinku katon netistä ilmotuksen ja soitan siihen ja meen kattomaan sen sijaan että meen kattomaan ja sen jälkeen istun koneella korottamassa ja kitisen kun säännöt on perseestä ja myyjä ei suostunukkaan myymään, lähtöhinta liian korkee jne.

En minä ainaka tollasta jaksa, kaupat tehää paikanpäällä siinä heti jos tavara on OK, eikä mitää huudella netissä.
Ei ainakaan mulle ole pakkomielle, juurihan kerroin miten hain tuntuman huutokaupalla ja sitten myin yksityisesti.

Teet juuri niinkun huvittaa, niin ei tarvii ulista mihinkään suuntaan.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 12 marraskuu, 2023, 23:16Huutokauppa on myyjälle paras vaihtoehto myydä siinä tapauksessa jos kaks tai useampia puupäitä huutaa kilpaa. Ja lisäksi jos huudon voittaja maksaa huudettavan kohteen.

Yksityiseltä ostettaessa ostajalla on enemmän "valtaa". esim tarjota 8000 autosta 4000. Sitten myyjällä menee hermot näihin Palsanmäkeläisiin ja ilmoitukseen ilmestyy teksti esim. "Ei pakkomyynnissä"  ;D
Niitä puolen tarjoajia riittää aina. Mut jos se 8000 auto on huutokaupassa niin joko: A: pohjahinta on 9500, B: myyjä pidättää oikeuden hyväksyä ylin huuto (mikä on yli käyvän arvon) C: joku tuttu pelastaa hupihuudolla viimeistään siinä kohtaa kun se olisi mennyt kaupaksi normaaliin markkinahintaan  ;D

Paljonhan noita tavaroitakin tuolla myydään mutta muotia tuntuu olevan 30-50€ toimituskulut millä saadaan se kate viimestään otettua. Vaikka olis tavara mikä menee 10€ postimaksulla.

Carillo

Vaihtoehto A: kyllä, sikäli mikäli kyseessä on esim. se Mercury edelliseltä sivulta.

Vaihtoehto B: usein myös noin paitsi jos kyseessä on liike

vaihtoehto C: se tuttuhan ostaa sen sitten ylihinnalla. Jos ei niin se plimpahtaa uudelle kierrokselle

Toimituskulut ym. maksut on kyllä paskaa ja maksaa monta kertaa enemmän ku tuote itsessään...

LPR

Olipahan tuolla pari traktoria joskus pari vuotta sitten myynnissä eniten tarjoavalle ilman pohjahintaa. Toimituskulut toisessa n. 3000 e arvoisessa oli 4000 e ja toisessa n. 20000 e arvoisessa oli 25000 e.

sössö

ja tietysti traktoria ei voi hakea paikan päältä toimituskuluitta...

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 marraskuu, 2023, 01:47ja tietysti traktoria ei voi hakea paikan päältä toimituskuluitta...
Ei tietenkään.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 12 marraskuu, 2023, 23:28Paljonhan noita tavaroitakin tuolla myydään mutta muotia tuntuu olevan 30-50€ toimituskulut millä saadaan se kate viimestään otettua. Vaikka olis tavara mikä menee 10€ postimaksulla.
Ja noita kamoja näkyy menevän ihan innolla. Vaikka sen saman vois hakee esm. Kärkkäiseltä 1,5x halvemmalla suoraan hyyllystä.