Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Poju - 28 tammikuu, 2024, 18:07Kustomit ja rodit ovat hienoja sopivasti laikattuina, eli kattoa ei ole lytätty pannukakuksi ja kylkilinja ym. ovat sopusuhtaiset muihin mittoihin nähden, mutta vaikka niihin olisi vaikka mitä moottoreita tarjolla, jostain syystä yleensä niihin laitetaan tavanomainen sbc ja th-aski.

Varsinkin kustomin idea on ymmärtääkseni tehdä jotain erilaista.  ::)
Kunnrakentelun pääpaino on pellinväännössä, niin onhan tuo pikkulohko sellainen "valmis paketti" että voi keskittyä muihin asioihin rakentaessa ja kruisaillessa.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 28 tammikuu, 2024, 18:09Kunnrakentelun pääpaino on pellinväännössä, niin onhan tuo pikkulohko sellainen "valmis paketti" että voi keskittyä muihin asioihin rakentaessa ja kruisaillessa.
Ja helpompi korjata jälestäpäin kuin vaikka 10 cm liikaa laskettu katto.


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Poju - 28 tammikuu, 2024, 18:07Kustomit ja rodit ovat hienoja sopivasti laikattuina, eli kattoa ei ole lytätty pannukakuksi ja kylkilinja ym. ovat sopusuhtaiset muihin mittoihin nähden, mutta vaikka niihin olisi vaikka mitä moottoreita tarjolla, jostain syystä yleensä niihin laitetaan tavanomainen sbc ja th-aski.

Varsinkin kustomin idea on ymmärtääkseni tehdä jotain erilaista.  ::)
Customoinnin tarkoitus taisi olla että rakentaja tekee halvasta(tylsästä, tusina-, jne.) aihiosta oman maun mukaisen?

Eikö ne tiputellut Oldsin ja Cadin koneita rodeihin ja customeihinkin alkuun jos teki mieli päästä kovempaa?

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 28 tammikuu, 2024, 18:09Kunnrakentelun pääpaino on pellinväännössä, niin onhan tuo pikkulohko sellainen "valmis paketti" että voi keskittyä muihin asioihin rakentaessa ja kruisaillessa.

Tältäkin pohjalta tulee ihan muut koneet mieleen kuin 50´s Oldsin pata.. :))

LPR

Lainaus käyttäjältä: Rust Devil - 28 tammikuu, 2024, 18:30https://www.nettiauto.com/ford/courier/14095627


Näinköhän olen tuon kyydissä istunut pikkupoikana. Kaverin isällä oli tuollainen Courier käyttiksenä kasarilla ja varmaan vielä ysärin alkupuolella. Rekkaria en muista mutta N-alkuinen oli ja numero mielestäni oli 60.

35830_man

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 28 tammikuu, 2024, 18:35Customoinnin tarkoitus taisi olla että rakentaja tekee halvasta(tylsästä, tusina-, jne.) aihiosta oman maun mukaisen?


Saattoi olla noinkin. Oldsin ja Cadin koneet unohtui aika nopeasti Chevyn pikkulohkon tultua markkinoille...
Ei siinä mitään vikaa ole, mutta onhan se muissa kuin Chevroletin autoissa turhankin tuttu ja turvallinen. Esim. 32 Ford Fordin omalla tekniikalla alkaa olla jo harvinaisuus.

35830_man

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 28 tammikuu, 2024, 18:09Kunnrakentelun pääpaino on pellinväännössä, niin onhan tuo pikkulohko sellainen "valmis paketti" että voi keskittyä muihin asioihin rakentaessa ja kruisaillessa.

Taitaa enemmän olla kiinni moottorin kunnosta.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Poju - 28 tammikuu, 2024, 20:16Saattoi olla noinkin. Oldsin ja Cadin koneet unohtui aika nopeasti Chevyn pikkulohkon tultua markkinoille...
Ei siinä mitään vikaa ole, mutta onhan se muissa kuin Chevroletin autoissa turhankin tuttu ja turvallinen. Esim. 32 Ford Fordin omalla tekniikalla alkaa olla jo harvinaisuus.
sitä ennen se taisi olla se fordin lättäpää kasi mitä laitettiin kaikkiin. Tai ne laittoi kenellä oli varaa ylipäätään rakentaa mitään.

35830_man

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 tammikuu, 2024, 20:30sitä ennen se taisi olla se fordin lättäpää kasi mitä laitettiin kaikkiin. Tai ne laittoi kenellä oli varaa ylipäätään rakentaa mitään.

Ei kai niitä juuri muissa ollut kuin vanhemmissa Fordin tuotteissa? Suoria moottoreita myös rakennettiin ihan eri määriä kuin nykyään.

leemu

https://beta.nettiauto.com/mercury/monterey/14024819?utm_source=share-app&utm_medium=social&utm_campaign=social-ad-share

Jostain kumman syystä nämä "isot angliat" puhuttelevat allekirjoittanutta :thinking:
Viimeistään kun eteen tuli kuva mittaristosta valot päällä, niin olin myytyä miestä :drool:
Oi miksi pitää olla persaukinen :'(

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 tammikuu, 2024, 20:30sitä ennen se taisi olla se fordin lättäpää kasi mitä laitettiin kaikkiin. Tai ne laittoi kenellä oli varaa ylipäätään rakentaa mitään.
Lainaus käyttäjältä: Poju - 28 tammikuu, 2024, 20:35Ei kai niitä juuri muissa ollut kuin vanhemmissa Fordin tuotteissa? Suoria moottoreita myös rakennettiin ihan eri määriä kuin nykyään.
Sitä laitetaan, mitä halvimmalla saadaan..

Ja kas..
Nyt olemme nykyajan pikkulohko Chevyssä.

Kyllä se valtavirta määrittyy sen mukaan mikä halvimmalla antaa halutut ominaisuudet.
Erikoisuuksia on ollut aina ja tulee aina olemaan ja se on hyvä.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 28 tammikuu, 2024, 16:34In muuten livenä sit jo aika karussa kunnossa maalipinnat yms
Että ei oikee  oo ton hinnan arvonen vaikka krapulassa ostattelis ja kontissa ois rivakasti kaljaa.
Olipa hyvä kun toppuutit  ;)

isalmela

Lainaus käyttäjältä: leemu - 28 tammikuu, 2024, 20:40https://beta.nettiauto.com/mercury/monterey/14024819?utm_source=share-app&utm_medium=social&utm_campaign=social-ad-share

Jostain kumman syystä nämä "isot angliat" puhuttelevat allekirjoittanutta :thinking:
Viimeistään kun eteen tuli kuva mittaristosta valot päällä, niin olin myytyä miestä :drool:
Oi miksi pitää olla persaukinen :'(
Mittaristo näyttää tosiaan olevan hienompi kuin mulla aikanaan 65 mallissa, komea! Kysypä pankkitoimihenkilöltä, persaukisuus on ainoastaan tilapäistä  :-X

leemu

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 29 tammikuu, 2024, 06:52Mittaristo näyttää tosiaan olevan hienompi kuin mulla aikanaan 65 mallissa, komea! Kysypä pankkitoimihenkilöltä, persaukisuus on ainoastaan tilapäistä  :-X

Tuolla yrittämistopikissa mainittu kokemusasiantuntijan oppisopimuskoulutus painaa pörssiä sen verran, ettei suotta tarvitse mennä rahalaitoksen tiskille norkoilemaan ;D

35830_man